Oğul sözüm sanadır kulağını iyi aç Tecrübeye ödenir ömür denilen haraç Başın dara düşende atanın sözü ilâç Soydaşınla hemhâl ol dilin ele lâl eyle…
Güvencim sensin oğul, beni örnek alacak. Sözlerim hafızanda ömür boyu kalacak. Vazgeçilmez bir öğüt, dönülmez yol olacak. Hoş sözümü ömre kat, sitemimi yel eyle…
Toprağına sağlam bas; toprak vatandır sana. Onu miras bırakan soylu atandır sana. Altında yatanları, değer katandır sana… Hududunu düşmana aşılmayan bel eyle…
Can suyu ver dalına, yaprağını kurutma Kökünden al gücünü, köklerini darıltma Sen gövdesin, dalı tut; yaprağa zül soğurtma Hazan erken vurmasın, özsuyunu bol eyle…
Her bir şeyden önemli: Sen, seni bil; unutma! Boş laflarla kendini günü birlik avutma. Maziden gelen gücü istikbalden soğutma Karamsarlık zehrine şuurunu çel eyle….
Semadan senin için rahmetini yağdıran Göz dediğin billura dünyaları sığdıran Yürek adlı yapıyı aşkı ile ağdıran Rabbini düşünerek gözyaşını sel eyle…
Adanacak can varsa vatan uğrunda olsun Solacaksa bu sima kutsal uğrunda solsun Şehadetin şerbeti deli yüreğe dolsun Yiğide deli derler sen kendini del’eyle..
İstikbale uzanan yollarında diken var Engelleri aştıkça fazlasını döken var Mazini iyi tanı orda sana köken var Kökenlerden çağını kucaklayan kol eyle…
Gece gündüz çalış sen bırakma hiç gayreti Mücadele edenin olmaz asla hayreti Her başarı muhakkak bir azmin nihayeti İmanınla azminin mekânını sol eyle…
Kendinden al gücünü güçsüzüm deme sakın Kendini bilir isen uzaklar sana yakın Başarılar art arda gelecek akın akın Muhteşem tarihini istikbale yol eyle… Asrının olmazını neslin için ol eyle…
-muhacir bozkurt- Mustafa KÜTÜKCÜ 21.12.2017 - DENİZLİ.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SEL EYLE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SEL EYLE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli dost, öncelikle hoş geldiniz diyorum. Uzun zamndır yoktunuz. İnşallah kötü bir şey olmamıştır. Şiir oldukça güzeldi. Harika diyorum. Evlada gerrçekçi nasihat. Kutluyorum sizi. Yüreğine sağlık.
Hoşbulduk İlhan Hocam. Nezaketiniz için teşekkür ediyorum. Biraz zaman fukaralığı var. Emekli çalışan durumundayım. Otizmli çocuklar için millî eğitim okullarında ücretli görev verdiler. Özel eğitim uygulama merkezinde otizmli DEHB olan bir yavrumuzun hayata tutunması için meslekî birikimim ile yardımcı olmaya çalışıyorum. Deftere girmeye pek vaktim olmuyor. Zaman zaman girsem de sadece günün şiirini -çoğu kez çevrim dışı olarak- okuyup çıkıyorum. Kendi sayfama gelen dostlara iade-i ziyaret bile yapamıyorum. Kalem / kelâm dostlarına kalbî selâm ve muhabbetlerimi iletiyorum.
Tebrikler değerli üstadım öylesine güzel öylesine ders alınacak bir şiir ki mutlaka okunup ibre alınması lazım milli manevi değerleri koruyan gençlere ışık tutan bir insanın gideceği yolu tarif eden pusula gibi bir şiir bu muhteşem eser için teşekkürler saygılar selamlar
Can suyu ver dalına, yaprağını kurutma Kökünden al gücünü, köklerini darıltma Sen gövdesin, dalı tut; yaprağa zül soğurtma Hazan erken vurmasın, özsuyunu bol eyle…
Aslında çerçevelenip her evin duvarına asılacak nitelikte öğütler.
Çok beğendim.Kaleminiz var olsun.
Selam saygılar