Cumhuriyetimize 41 kıta ile 41 kere maşallah.. Kutlu olsun..
.
Medeni insanın yönetim şekli Cumhuriyet bize miras Ata’dan.. Aydın yolu rehber olmuş sürekli, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Cumhuriyet fazilettir bilene, Hür yaşamış gelenekten gelene, Yediden yetmişe yurttaş olana, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır
- Türkü, Kürdü Lazı hepsi buralı, Hepsi de kardeştir değil aralı, Doksan dört yıl olmuş onu kuralı, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır
- Dünyanın merkezi tam da burası, Burada oluşmuş tarih sırası, Doğuya Batıya eşit arası, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Arsamız değerli yerimiz güzel, Böylece yaratmış Yaradan ezel, Üç yanı denizdir konumu özel, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Övünelim kardeş birlik içinde, Yaşayalım barış dirlik içinde, Hem özgürlük hem de hürlük içinde, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Yürü Atatürk’ün aydın izinde, Çetin yollar büyümesin gözünde, Azmin dirayetin olsun dizinde, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Kardeşin kardeşe olamaz kini, Birdir yaradanı hem birdir dini, Düşmanlıklar karartmasın içini, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Amerika Rusya halinden bilmez, Kara günde kimse yanında kalmaz, Bizim bizden başka dostumuz olmaz, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Türkün asaleti tarihten gelir, Sever vatanını uğruna ölür, Övünmek gereksiz bilenler bilir, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Dilerim Allah’tan düşmesin dara, Görünmez beladan almasın yara, Açık olsun bahtı olmasın kara, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Ben böyle bilirim böyle söylerim, Ülkem için Hak’ka niyaz eylerim, Almanya Fransa Çin’i neylerim, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Suriye karıştı Irak karıştı, Hain oğlu hainlikte yarıştı, Düşmanım düşmanı ile barıştı, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Atatürk yolunda saygın ülkemiz, Barış dostluk ile dolu helkemiz, “Yurtta sulh cihanda sulh”tür ilkemiz, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Bir ülkede olan biteni duysa, Kadına araba yasakmış oysa, Bu çağdaş asırda insanlık buysa, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Seksen milyon aynı yürek atıyor, Hepsinin gönlünde aslan yatıyor, Kardeşliği kardeşliğe katıyor, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Kadına değer var insana değer, Çok çok ilerisi görülmüş meğer, Doğrusunu demek gerekse eğer, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Aşağılık duyup küçük gören var, Düşmandan tarafa hüküm veren var, Bu ülkeyi maalesef yeren var, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Kızılırmak Seyhan Sakarya burda, Fırat ile Dicle can verir yurda, Aras Asi Meriç dururken orda, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Ağrı Süphan Erciyes’im dumandır, Palandöken üstü karı yamandır, Dört mevsim yaşanır türlü zamandır Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Bu güzel ülkeyi yolda bulmadık, Bir karışı para verip almadık, Yorulduk yıprandık rahat olmadık, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Kahramanmaraş’ın Sütçü İmamı, Adamlığın adam gibi adamı, Demiş esarette açılmaz cami, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Çaresiz kalmışız dibe vurunca, Bütün dünya Türke karşı durunca, Silbaştan değişmiş bunu görünce, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Şahin Bey Antep’te gurur mu gurur, Yol vermez düşmana vurur ha vurur, Şehit Kamil yılmaz düşman kudurur, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Soysuz düşman işgal etmiş vatanı, “Hasta Adam” imiş konulan tanı, Yokluklar içinde yazmış destanı, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Urfa Karaköprü yolların taşı, Milisin önünde Saip Yüzbaşı, Kendisi kahraman gencecik yaşı, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - İflas etmiş bir bir bütün kurumlar, Daha da kötüye gitmiş durumlar, Ölüyor ölecek olmuş yorumlar, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Düşman çizmeleri toprak taşında, Zehir varmış Türk’ün ekmek aşında, Yirminci yüzyılın daha başında, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Bir yiğit gelmiş ki yaman mı yaman, Yedi düvele de vermemiş aman, Makus talihimi yendiği zaman, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Ondokuz Mayıs’ta çıkmış Samsun’a, İngiliz Fransız şaşırmış buna, Hayatını koymuş vatan yoluna, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Bizim şansımıza gelmiş Atatürk, Yönetimi ele almış Atatürk, Yüzyıl sonrasını bilmiş Atatürk, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Savaş yorgunuymuş millet fukara, Kararmış ufuklar karadan kara, Umut ile başkent olmuş Ankara, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Toprağında şehidimin kanı var, Aziz bildik şerefi var şanı var, Doğusu Batısı dört bir yanı var, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Kem gözle bakanın kör olsun gözü, Hain düşünenin kalmasın izi, Senlik benlik olup bölmesin bizi, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Mehmedim sınırda gündüz ve gece, Gözünde vatanı yüceden yüce, Dilinde türküdür heceden hece, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Vatanım toprağım dünyada gözde, Yok yoksul olsak da insanlık biz de, Yürürüz Ata’nın çizdiği izde, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Bu coğrafyadayız Türk’üz elbette, Demokratik yolda kutsal nöbette, İçimize sinmiş, kemikte ette, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Dünya insanlığı ilmi bağ’dalar, Çevremize bakın Orta Çağ’dalar, Medeniyet gelmez sanki dağdalar, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Kim ne derse desin bin yıl öndeyiz, İbremiz doğrudur doğru yöndeyiz, Demokrasi varken iyi gündeyiz, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Sütten yanmış ağzımızda dilimiz, “Ohhh be” deyip doğrulmamış belimiz, Yanmışsa da ateşlerde elimiz, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Evveli Bismillah, ahir Bismillah, Doksan dört yıl olmuş binbir maşallah, Vatanıma zeval vermesin Allah, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Doğru yapmış ülkemizin mimarı, Düşünmemiş asla vurgunu karı, Vatan millet demiş yokmuş çıkarı, Cumhuriyet Atatürk’ten mirastır - Suat Zobu *** CUMHURİYETİMİZİN 98. YILI KUTLU OLSUN. SONSUZA DEK YAŞATMAK ANDIMIZ OLSUN.. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Cumhuriyet Atatürk’ten Mirastır şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Cumhuriyet Atatürk’ten Mirastır şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
42 kere maşallah abim. Destan diye bakarken, tarih okudum bir daha. Bu şiiri herkes okumalı ve paylaşmalı diye. Müsaadenle paylaşıyorum Yüreğin, kalemin dert görmesin. Tebrik ve tercümanlığın adına teşekkürlerimi bıraktım. Kalbimle beraber...
Sevgili dostum, öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Oncelikke bu şiir günümün şiirdir. Muhteşem bir eser olmuş dost. Yüreğin gönlün Varolsun. Şiire ve sana 41 kere maşallah.