Sabahtan sıkıntı her yanda kasvet Havadan nem yağar gönülden hasret Aşka dûçâr ol da gel benim gibi İçine dert olsun yâr sen de sabret!
Apansız bastırır gözde sağanak Göğe değil gönülden yağana bak Parmak uçlarını mendil sanarak Dokun gözlerine yâr sen de sabret!
Bu kaçıncı yağmur yaş sicim sicim Bir kez görmedin ki ah biriciğim Dolup taşan sarnıç gibidir içim Göz göz yağmurlara yâr sen de sabret!
Yağmurdan doluya dönerken kasvet Vurdukça derinden vuruyor hasret Yağmasa başımdan eksilmez bu dert Yaz yağmurlarına yâr sen de sabret!
Yol alır ufukta bir beyaz gemi Ardında karbeyaz köpüklü demi Kâğıt beyazgülü unutma emi Gül yağmurlarına yâr sen de sabret
Şaban AKTAŞ 21.08.2017 - 10.47
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
EYLÜL DESEN
Hasret sancısı gibi Döne dolanı gün boyu Çekiliyor ağır ağır Yazın yakıcı sıcakları
Yaklaştıkca sonu Ağustos’un Açılır Songüz çiçekleri Siz de artık susun Beynimi delen cırcır böcekleri
Çıkar çıkmaz balkona Yüzüme bir serinlik esen Aşık olma mevsimi Y/ellerin geliyor Eylül’ de/sen
Şaban Aktaş 21.08.2017 - 19.17
O GÜNÜN HATIRASI
O günün hatırası canlandıkça gözümde Çekilmiyor burası, hep sen varsın gözümde
Yediveren gül veren, sen miydin gönül çelen Hasreti bağrım delen gözün hâlâ gözümde
Sensiz adım atılmaz, derdim ele satılmaz Geceler de yatılmaz tek sen varsın gözümde
Şaban AKTAŞ 2108.2017 - 17.28
HASRETİN DEMİ
Ricam üstüne hani Bir gün kahve yapmıştın Getirip sol yanımdan Usulca fincanı Bırakmıştın masama Teşekkür etmek için Dönüp işte o an Dikkatle bakınca sana Olanlar olmuştu bana...
Tepeden tırnağa Simsiyah giyinmiştin Ve saçların tel tel Omuzdan beline sarkan Karanlığında gecenin Şavkın vurdu yüzüme Ay ve güneş tutulması Oldu sanki o anda; ’Kahveci Güzeli" * ni anımsa!..
Canım yine kahve çekti Bugün kendim yaptım Ay değirmeninde çekip Gül yüzünde demledim Yudumladım kahvemi Hâlâ tütüyor buğul buğul Burnumda hasretin demi Seni unutmadım, unutma Gülüm isen hep gül sen Gecelerce matem tutma!
Şaban AKTAŞ 21.05.2017 - 14.08
(*) Kahveci Güzeli, bana ait bir şiir olup, Ay Güzeli Sevda Seli adlı şiir kitabımın 7. Sayfasındadır.
ERROR
Arızalı muslukları tamir için Zamanım yok artık Ya söküp atacağım, Deliğine bir kör tıpa, Olmadı, Ana vanasını kapatacağım!
Şaban AKTAŞ 21.08.2017
KARŞILIKSIZ
Her şey Bir kediyi sevmekle başladı Kedi kediliğinden Seven sevdiğinden Kendiliğinden hoşlandı...
Haydi gel bir de bunu Bir köpeğe anlat Aşkın hırlayıp gürlemek Dişlemek değil Sessizce düşlemek olduğunu...
Tığ tığ ilmeklendi gözüme yüzün Kurşun sıcağıyla ayrıldı güneşgeceden Gözlerine kenetlenmiş bir bakış kaldı geride…
Hüzün yumaklarından sökelendi yüzün Gecenin içinde bitimsiz trajedi Soyundu kulisinde uçuşan yıldızlar Yaşın hep On yedisinde, saçlarında bir deli rüzgâr Şahlandı gönlümün doru tayı Sevinçle kanatlandı denizde fırtına Seninle indirdim mavigecede gökyüzünden dolunayı…
Elâ gözlü, güneş yüzlü, hüzün meleğim Gündüzler biter , geceler başlar aslan yeleli Seninle açılır gökyüzünün siyah perdeleri Vurulur sevincim, kalemim düşer elimden Yarım kalır sevmelerimin kaderi…
-II-
İşte şimdi arzularken seni Gecede dansettiğim güzelin bel omuru Çekiyor usul usul beni kendine doğru Sanki baharda dal boylu bir servi Tutunca gövdesinden, salım salım asılıyor beni Ayağında blûcin, mavi blûzlu Ölçüleri uysa da bedeninin Doldurmuyor sevinci, yerini kederinin…
Hani o rüzgâr gibi saçlar Dökülür dalga dalga omuzbaşlarından Bademler çiçek açar, Taç yapraklar sarılır tenime Serin bir rüzgâr eser dağ yamaçlarından Güneyin sıcaklığı düşerken yüreğime Düşlerimle sevişirdi gözlerin… Oysa şimdi toprak yeni yağmurlara gebe Taşacak yüreğimden sevda seli Hiçbir ırmak beni alıp götürmedi Yalnızca sen sürükledin ay güzeli…
Şaban AKTAŞ 15.08. 1997 – PAMUKKALE
AFORİZMA Vatana ihaneti göze almış bir yalancı, vurguncu, soyguncu, yavşak asla sözden anlamaz! Şaban Aktaş
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL YAĞMURLARINA YÂR SEN DE SABRET! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL YAĞMURLARINA YÂR SEN DE SABRET! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.