Aşkların en şahanesi Canevimin can tanesi Falımda bakla tanesi Akdenize saldım gittim
"At baklayı!" der çingene Attım denize derine Takla atan güvercine Gözlerine daldım gittim
Bir bakla tanesi yetti Attım kâlpte dertler bitti Telli sazım keder tuttu Şarkı türkü çaldım gittim
Şaban AKTAŞ 07.08.2017
NE ZAMAN BİR YILDIZ GÖRSEM?!
Ne zaman bir yıldız görsem, gözlerinden geçer aklım Bir de ay yüzüne dönsem, gökte gezer gül yanaklım
Göklerde bir beyazgül var, ay yüzünde gül yüzlü yâr, Aşk yalnız f/ezaya sığar; gözlerine daldı aklım
Pırlanta elmas gibisin, temiz kâlbe has gibisin Hiç bitmeyen yas gibisin, ne gizlim var ne de saklım
Ay aşar gider dağları, gözünde üzüm bağları Gönlümün hüzün ça(ğ)ları, üzüm üzüm, salkım salkım
Şaban Aktaş 07.08.2017 - DOLUNAY 04.48
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
GÜNAH KEÇİSİ
Yere bakan yürek yakan ele avuca sığmaz karayağız bir çocuk geçti hayatın içinden doludizgin bir koşu...
Hâlâ gem almaz ağzım; dökmeliyim içimi dışıma neler gelip geçtiyse lânet halkası gibi başıma bir bir anlatmam lâzım?!
Mahrumiyetlerim boynu bükük sevdalar yoktan varoluşum kötülere yâr oluşum(!) çapkınlıklarım aşklarım, ayrılıklarım yazılan, yazılamayan başlıbaşına her biri bir büyük roman!
Çok çetin bir sınavla sınadı beni hayat akıl almaz işler çılgınca düşler ile belki de en büyük günah keçisi benim!
Yolum çetrefilli, çektiğim acı tümüyle gerçek ’Yeter!’dedim; gerçeğimi boşadım!
Yirmi yıl oldu tiryakiliğimin birini bırakıp bir yenisine başladım, neydi eskisi; acı tütün yenisi şiir aşkım siz yine de yenisini acısıyla eskisine eş tutun!
Tütüne dokunursun ateşi az, dumanı çok aşkın ise platonik ateşi fazla, dumanı yok! Uçuyor hâlâ ruhum yüreğimi delip geçen ok, benim gibi hayatttan gelip geçen günah keçisi belki de hiç yok!..
Şaban Aktaş 06.08.2017
KÖK SÖKMEK
Bir yana yaşlı ananı babanı Bir yana gözü yaşlı vatanı koy Diyelim ki hasta yatağında Anam babam yasta, O hale geldi ki memleket Atasını bile düşünemiyor insan Çünkü vatan hainlerin elinde Daha ölümcül ağır hasta!..
Var mı daha ötesi Her yerde rüşvet, vurgun, talan Haraca bağlanmış ülke Yok artık neredeyse hiçbir şey Elimizde cumhuriyetten kalan!
Çembersakallı mürteci, Takmış başına fesi Almış tahrayı güpegündüz Atatürk’e saldırıyor pevasızca!
Hayda bre yiğitler, neredesiniz Tükendi mi memleketin efesi Efeler ki omzunda mavzer Dağlara çıkar, zeybek oynar Bir diz çöküşü dağları yıkar; Bakalım kim kime diz çöktürür Tahra mı yoksa mavzer mi Hain düşmana kök söktürür?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
RÜZGÂRIN MARİFETİ / ETEĞİN VAR KARELİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
RÜZGÂRIN MARİFETİ / ETEĞİN VAR KARELİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tahra mı yoksa mavzer mi
Hain düşmana kök söktürür?!
Şiirlerinizi okumak güzeldi satın Aktaş.Saygılar.