Yemeğimi yedim öğle vakti Üstüne canım öyle bir sigara çekti ki Deme gitsin...
Bir anda yirmi yıl birden gittim geri Hayâlimde bir nefes çektim sanki Başım döndü, Kokusu burnumda tütünün Daha dün gibi Oysa ben sigarayı Senin gittiğin yıl bıraktım Beni terk edip gittiğin gibi...
Demek ki tiryakilik Başka bir şeye benzemiyor sevgili Tıpkı senin gibi...
Sarısıcak tütün Ağzımdan gülce bir nefes Çeksem içime seni Yine burnumdan gelir Hasretim ciğerimden Duman duman Ruhum ile göğe yükselir...
Hiç anlamış değilim Nereden icabetti, Bugün Ağustos’un biri Savrulup duman duman Döndü dolaştı O eski yaz aşkı Geldi mi yoksa geri mi?! En iyisi ben seni Bir yudum su niyetine içeyim Uçmak yerine konmayı seçeyim Düşerken yağmurbulutundan Damla damla gül yüzünden Papatyalar, gelinciklerden Mini mini kır çiçeklerinden geçeyim...
Her damla su güle candır Sevmek seni başdöndürücü En büyük mutluluk, heyecandır sevgili...
Şaban AKTAŞ 01.08.2017 - 18.12
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
GELİP GİDENLER
Bir yandan gelen gelene Bir yandan ölen ölene Ne mutlu can sağlığında İnsan kıymeti bilene
Kâlpte bir ev yapısı var Bir ömürlük çatısı var Doğu batı kapısı var Bir gelene bir gidene
Adına kader diyorlar Gelene gider diyorlar Keyfine keder diyorlar Bir ağlayıp bir gülene
Varlığımız yıldız tozu Dirliğimiz mutlu pozu Ömür bir paylaşım kozu Can alıp da can verene
Aktaş ne üzül ne sevin Yok ise dünyada evin Kainat tümüyle senin Canını Hak’tan bilene
Şaban AKTAŞ 01.08.2017
AFET-İ DEVRAN
İçimdeki yıkımlardan bilirim Dalga boyunu Şiddetini depremin; Sıfırlandı bir kez beynim Ezelden ebede uzanan Gelgitlerden çıkıp geldim Her ayrılık bir deprem Dalga dalga tsunami Sel baskını, heyelan Kasırga, tayfun, hortum; Korkumdur sevgili!..
Başka kimse yıkmadı Beni senin yıktığın kadar Ve hiç kimse yapmadı Beni benden alıp Yeniden yarattığın kadar...
Aşk ise başıma gelen En kaotik afet-i devran Sen beni helâk ettin Gözlerinde kara delik Derinliklerinde uzayın Tam bir evrensel felâkettin...
Şaban Aktaş 01.08.2017 -12.27
TENİLETİN ?!
Ten nedir belli Elle tutulan, Gözle görülen Moleküler hücre yığını Tin daha karmaşık Maddede bir boyut Boyutta her madde Düş, düşün Erk, ışın Bak/ışın Yanmak işin, Gelecek, geçmişin Soyuttan somut Somuttan soyut Kesintisiz değişim; Quantum, fizik Bütünüyle diyalektik Materi, materyalizm Meta, metadan öte fizik Hepsi içiçe Tümüyle bir bütün Evrene can büsbütün.
Tin yok ise ten ne Ten yok ise tin ne Bed/eninde etin E/tin; içindeki tin ne?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TİRYAKİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TİRYAKİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.