Düştü ise gönül Gözü hep sevdiğini görür Sevenin sevdiği ile Birlikteliğinde huzur...
Yoksa mutluluk Kaybolur insanın neşesi Yüzü sirke, limon satar Kramp girer, kasılır Ekşir midesi Elinde buzlu bir kadeh Yanında bir büyük rakı, Ya da bira, şarap şişesi!..
Ne gerektirir mutluluk Önce karın doyacak Akşam olunca bir ev Yanında karın olacak, Yatak yorgan Bir de yastık, uzanıp Üstüne iki baş koyacak...
İnsan mutlu olursa Böyle mutlu olur ancak Ve dile bir türkü düşer;
.. "Hop ninnayı ninnayı da Gel oynayı oynayı, ninnayı Aslan gibi yârim var da Satın alır dünyayı, dünyayı"
Şaban AKTAŞ 31.07.2017
TAŞKAFA
Sen kendini elden Âlemden Üstün mü sayarsın hep?! Ne yüreğinde aşk Ne gözünde yaş; Beyninde taş var taş! Yanacaksın öncelikle İliğine varıncaya dek Ateş işleyecek ateş Tüm beyin hücrelerine tek tek...
Su sızacak su Nasıl ki taş Yanmadan kirece dönmez Su döksen yanıp sönmez Taş özünde hâlâ aynı tâş!
Madem ak diyorsun kendine Sen biraz daha İyiden iyiye yanacaksın Söndürülmüş kireç gibi Eriyip akacaksın arkadaş! Öncelikle bak Ya da baktır şu beynine bir Taş kafalı biriyle Kim dünyada baş edebilir?!
Taştan olsa olsa duvar olur İnsan düşünürse ancak Akıl beyin ile var olur!
Şaban Aktaş 31.07.2017 - 09.35
ZAMAN VE MEKAN
Duvarlar, boya badana ister Dökülür sıvası zamanla, Soyulur kabuk kabuk Gövdesinden ağaçlar Kırılır dallar birer ikişer İnsan da böyle işte İçinde oturduğu eve Çevresindeki ağaca benzer...
Yağmur fırtına derken Yıldırımlar düşer başına Yıkılır depremlerle Enkaz altında kalır Kapıda her türlü felaket Biri içten yanar, biri dıştan Aman kendine dikkat et Kurtuluş yok yağıştan!
Hayat bu, hiç belli olmaz İstencin dışında gelişir, Nasıl ki aslımız Hava, toprak, su ve ateş Dört temel element Devran ile bir günde Zaman ve mekan Dört mevsim birden değişir!..
Şaban Aktaş 31.07.2017 - 08.09
HAYAT YOLUNDA
Doğaya dikkatlice bakın Kuşlar, böcekler Ağaçlar, çiçekler En güzel yaşamı Onlar bize öğretecekler.
Yuva yapmayı, eş seçmeyi Sevgiyi, şefkati Kendini korumayı Hayatta kalmayı Nesil sürdürmeyi Kuşlar bizden iyi biliyor.
Doğaya hayranım Gündüz güneşe Gece ay’a yıldızlara, Bir de gece gözleri Yıldız yıldız kızlara Bakmaya doyamıyorum...
Işıksız yürümez hayat Dönmez çarkıfelek Çiçekler açmaz Tohuma durmaz ağaç Işığı sev, karanlıktan kaç!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MUTLU YUVAYA DAİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MUTLU YUVAYA DAİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.