Üzüm üzüm gözler pekmez s/üzümü Gülünce bal eyler acı hüznümü Al geceyi benden, ver gündüzümü Haydi düş kollara, düş neredesin?!
Sarıldığın yerde kal sıcak sıcak Gövdemde sarmaşık dal salkımsaçak Alırsan bu canı al kucak kucak Haydi düş dallara, düş neredesin?!
Asmalar budandı, dal filiz sürdü Hasret damla damla yolda iz sürdü Seni seven aşkla güle yüz sürdü Haydi düş yollara, düş neredesin?!
Düğüm düğüm düğer içten bir ağrı Böğrümde bir diken hasretin çöğ’rü Düğün bayram şenlik içten bir çağrı Haydi düş yollara, düş neredesin?!
Sen bir ocakbaşı, sen kül kedisi Sen gönlümün edisiyle büdüsü Kâlbimin iç sesi, en iç/güdüsü Haydi düş dillere, düş neredesin?
Sen hep güzel kokun, ıtırındasın Kâlbimin içinde, o fırındasın Patlama noktası; sıfırındasın Haydi düş kollara, düş neredesin?!
Şaban Aktaş 08.05.2017 - 09.08
DÖRTLÜK
Kendim(i) ele hoca saydım Tüten tek bir baca saydım Meğer yanan od’un imiş; Şiiri aşka hece saydım
Şaban AKTAŞ 08.05.2017- 08.07
KUDUZLUK!
Çatlak, manyak, zilli Çıngıraklı, yılan dilli Hem kel hem fodul Ya akıl hastası Ya boş beyinli, Ayarı kaçık belli Başkaca daha çok Olasılık var, fakat Bu ikisi çok önemli!
Hiç uğraşmasan da O seninle uğraşır Kuduz köpek gibi Ayda yılda en az bir Arar bulur insanı Paçaya dolaşır Dişini gösterdikce Kuduz kuduz dalaşır Yok yere bulaşır! Kuduzdan korun Yoksa büyük sorun
Şaban Aktaş 08.05.2017
Çok değerli meslektaşım Sait Taş’ın muhterem babasının aziz hatırasına saygıyla üzüntülerimi bildirir, kederli ailesine başsağlığı ve Tanrıdan rahmet dilerim.
ÖLÜMLÜ DÜNYA
Biri gelir biri gider dünyadan Biter mi sevinçle keder dünyadan Elde bir kazmayla kürektir yürek Herk ile terkini eder dünyadan!
Sabah sabah duydum, kaçıncı ölüm Soluyor ömrümüz doluyor günüm Az kaldı bize de gelecek gülüm Günü gelen, çeker gider dünyadan!
Taş ile Aktaş’ın farkı yok gibi Döner dünya, durmaz, çarkı yok gibi Kalayım desen de parkı yok gibi Benim de gidecek peder dünyadan!
Kaz mezarcı kabrim, kaz derin olsun Topraktan aldığım haz derin olsun Aktaş al k/alemi yaz derin olsun Yazı kalır, sözler gider dünyadan!
Şaban Aktaş 08.07.2017 - 12.35 Sait kardeşim üzülme adımız insan soyadımız fani. Allah rahmet eylesin nur içinde yatsın babanız.. Tüm anne ve babaların, gelmiş geçmiş canların hatıralarına saygıyla
Arsızlar düşsün dilime, rezil etmek ne keĺime; Hele bir geçsin elime, façasını bozanıyım!..
Vicdan olsa vicdan sızlar, bunlar kökten vicdansızlar Ahlâksız soysuz kansızlar, kudurtarak kızanıyım!
Arsız yüzsüzün nursuzun; ayetle çalan hırsızın Başta hain hayırsızın karizmasın çizeniyim!
Şaban Aktaş 07.05.2017
ÇOK YORULDUM!
Çok yoruldum, çok yoruldum Adım atacak halim yok Uzanıversem upuzun Uyanmaya mecalim yok!
Vatan, millet, bayrak dedik Özgürce yaşamak dedik Gayret et, adım at dedik Anlayacak bir alim yok(!)
Çok yordu arsızlar beni Arsızlar hırsızlar beni İnsan saymaz seni beni Adalet yok; çok zalim çok(!)
Aktaşım aşkla yoruldum ’Dalgalandım da duruldum’ Çok gül dalından kırıldım Yok, o eski sevdalım yok!
Şaban Aktaş 07.05.2017 - 19.57
KITLIK GÜNLERİ & BÜYÜK KUMAR
Geldi çattı yine kıtlık günleri Açlık kol geziyor, zulüm meydanda Ç/alıp satmak arsız hırsız hüneri Ağlıyor insanlar; ölüm her yanda!
Ele iş verdiler halk işsiz kaldı Bertaraf edilen tam dişsiz kaldı Öğrenciler tembel bilinçsiz kaldı Cehalet sefalet doldu her yanda
Yobazın zikrini biz neyleyelim Allah akıl fikir versin diyelim Aç iken neyine şükür diyelim Ambar gördüm ben de gece rüyamda(!)
Yoksulun çöplere atılır aşı Bokunu çöpünden ayırmak işi Çoluğu çocuğu doyurmak düşü Vekilde para bol; eli her yanda
Yüklendi serveti sırtına sardı Anlamaz mı millet farkına vardı En son çare deyip oyları çaldı Yusufçuk yusufçuk her şey meydanda!
Bil ki bu milletin terstir damarı Beklenmedik anda yersin şamarı Oynatmayız sana büyük kumarı Mazlumların ahı tutar her yanda !
Bilmez miyiz bu bir gasp iktidarı Ç/alıcı kuşların has iktidarı Gülmeyi unuttuk yas iktidarı Aktaş yakanızda iki cihanda!
Şaban Aktaş 08.07.2017
D/ÜZEN ÇOK, DÜZEN YOK!
Hırsızın arsızın eliyle dilinde Din Allah kitap Bayrak, Kuran, ezan çok, Adaletin elinde ölçü tartı mizan Var mı sizce, bence yok Her önüne geleni düzdü gücü yetenler Garibanı yetimleri, engellileri Yetmedi Kuran kursunda çocukları, Ters anlayası var illâki baştakilerin Milleti soyup soğana çeviren Üzen, öylesine düzen çok da, Toplumsal düzen yok! Kamusal vicdan yok kardeşim yok! Yok yok yok yoooooooooooook!!!
Şaban Aktaş 08.05.2017
ZİFİR ZİNDAN!
Asfalt döker gibi yollara Ziftle besliyor birileri Biteviye karanlığı Zifir zindan oluyor Günden güne yaşamak; Artık hayâl sadece Umduğunu bulabilmek Mutlu yuva kurabilmek!..
Cebe biraz para koyup Dünyayı dolaşmak Artık ne mümkün Olabilseydi keşke Yalnızca bir çalan var, Haddini bildirmeli Bir sihirli sopa alıp Tepeden tepeden indirmeli
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YILDIZDAN KAŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YILDIZDAN KAŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.