Akşamüstü Hava soğuyunca birden Sığınacak Kuytu bir yer aramış kendine Açık kalan pencereden Gelip girmiş bizim eve; Tanrı misafiri bir kelebek Geceyi bizde geçirdi Tül perdenin üstünde Çiçek çiçek desenlere ilişerek!
’’Hoş geldin!’’ dedim Konuştuk biraz Fotoğraflarını çektim Çok sevdim Bu kahveci güzeli Kahve renkli kelebeği Hoş beş sohbet İyi geceler deyip Gittim ben de odama...
Sabah olunca Baktım öylece yerinde Bana bakıyor Gözlerini oğuşturuyor mahmur Kıpır kıpır duyargaları Belki de bu kelebek Bir güzelin ruhudur.. Dinlenip canlanmış Anladım ki gidecek Son sözlerini söyleyip ’’Elveda!’’ diyecek Aldım elime onu Son defa seslendim Parmak uçlarımda Gezindi biraz Geldiği pencereden Uçup gitti güneşe; Dışarıda bahar Dallar çiçekçiçek Gürül gürül pür neşe!
Ey güzel kelebek Ömrün kaçıncı günü bugün, Üşür ise belki Dönüp yine gelecek!...
Şaban AKTAŞ 03.05.2017 - 10.45
Nakışları çiçek sandı Geldi tül perdeye kondu Bu gece konuğum oldu Bir ilkbahar kelebeği!
Kahverengi bir kelebek Kahveci güzeli bebek Penceremi sevdin demek Gönlümün el gül bebeği
Sen çağrısız konuğumsun Gecelere tanığımsın İnce ağrım yanığımsın Neyleyim çarkıfeleği?
Şaban AKTAŞ 02.05.2017
KARTOPU
Göğsünde gülbeyaz pamuk Sandım ortanca çiçeği Ak ellerin yumuk yumuk Kartopu ateş böceği
Yok bir başka elde bunlar Berrak temiz billûr pınar Bakışın bin ömür sunar Ay yüzünde gül ocağı
Ortancalar toparlanır Ay gecede yuvarlanır Alyuvarlar uyarlanır Damar damar aşk böceği
Temmuz Hazirandan sıcak Yakıyor hasret yakacak Sarıl bana kucak kucak Nar çiçeği, gül ocağı
Şaban AKTAŞ 03.05.2017
DARALMA
Kent büyüdükçe daraldı içim, Daralınca eskiden Meyhanelere giderdim Kaleiçi’nde, salaş tenha Portakal bahçelerinde Tek başıma içer, Şiir şiir, türkü türkü Kadehlere dökülür, taşardı içim...
Nerede o eski kuzu şis Grida ızgara balık Eski rakılar da tükendi artık Her yer tıklım tıklım kalabalık...
Hasan canına kıydı gitti İlhami göçmüş çoktan, Ataol Behramoğlu Antalya’ da yok mudur Gelmez mi oldu Yoksa ben mi görmüyorum Şiirler okurdu Derin gece diplerinde Metin abi gitti gideli Şiirin bir kanadı kırık Ne Yedikulebar var ne Haluk Kimse kalmadı yerinde Hani Yolgeçenhanı, Nerde bizim Emine Yanık?!
Arasıra insan görmek ister Eski dostlarını Muhabbet çeker canı Başbaşa oturup bir köşede Beli kırılır iki lâfın Bir kadeh içki, bir yarım şişede...
Kent büyüdükçe daraldı içim Sanırım herkeste aynı kanı Yok eski günler Mide eski mide değil Bitti eskisi gibi yeme içme imkânı...
Ne zaman girsem mutfağa Aman Allahım Benden evvel girip çıkan Çıkmayan kuşlar da orada Dolaşıp duruyorlar Birileri oluyor mutlaka!
Dolabın kapağını açsam Çarşı pazar, Üstüme hücum eder Koyunlar kuzular, Oğlaklar, keçiler, danalar Sanki kasap dükkânı...
Yumurtalar, tavuklar Derin dondurucuda Buzlanmış balıklar, danalar Hatta gecen bayramdan Kelle bile var Yüzüme bakar hâlâ davar...
Şaban AKTAŞ 04.05.2017
Bitmedi..
BİBERİYE SEVDASI
Minik saksılarda Mini mini tohumlar Minik minik fidan oldular Büyüyecekler zamanla Değişince saksılar Biberiyeler d/olacak, Öyle güzel bakacak Bir yakacak ki Ağzımızdan dilimizden Sönmez ateş fışkıracak Farkımız kalmayacak Yanartaş’tan Kimera’dan Hephaistos’tan; Acılar bizi şaşırtacak Alev alev Dağları baştan aşırtacak!
...
Ne diyor dinle bak Minik minik fidanlar Adım biberiye, Gel bir adım beriye Hele bir ye hele bir ye; Beni bir yiyen anlar Bir de aşka düşen ile Cehennemde yananlar; Tomurcuk gül gibi Biberiye seven İhtiyar delikanlılar...
Sözlerim küpe olsun Kulağınıza her birinizin; Sakın dokunmayın Öpmeye kalkmayın beni Güzel güzel, Tatlı şirin güle benzer Cin gibi bakarım Zedelerseniz şayet Ağlamayın sızlamayın Sakın etmeyin şikayet; Acım çıkmaz elinizden Ağzınızı, dilinizi, yüreğinizi Ciğerinizi fena yakarım!...
Atalar ne der; "Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer" Dediğim boşuna değil Başa gelmeyince Öğrenilmeyen, Acılarla nice ince Ancak öğrenilebilenler...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TANRI MİSAFİRİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TANRI MİSAFİRİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.