Üsküdar’ı geçen at Ne taht ister ne saltanat Adım Aymaz değil, Ayvaz Adımı ezberine kat!
Bana yalnız ozan biner Dağda destan yazan biner Düşman kaçar korkan siner Adımı ona göre at!
Daha nasıl anlatayım B/oyunu mu uz/atayım Gel de sırtımdan atayım İki seksen uzan bir yat!
Kalk gidelim kalk Köroğlu Geldi namert bizi buldu Bizi bekler Kiziroğlu Haydi tozu dumana kat!
Şaban Aktaş 14.04.2017 - 23.28
KÖR DEĞİL ZIR CAHİL
Geldin geçtin iki kapılı handan Ne hana yakıştın ne de cihana Hamam oğlanı dediler ama Sevmedi hiç kimse seni candan Benzetemediler hiçbir adama!
At bile seni sırtından atıyor At üstünde asalet yatıyor Kara cahil idik, inandık ama Senin ile yatan şaşı kalkıyor; Gelip kapım çalsan almam odama!
Şaban Aktaş 18.04.2017
TAHTA AT
Attan ne istiyorsun Halktan ne istiyorsun Madem sen istedin Deyiverelim O at ile taht Saltanat senin değil!
Binmeseydin Kabahat senin, Ağır ağır koşumlanan Tahta at senin...
Sen ki içimizde Bir Truva atısın Hain demek sana az Beyaz adamın sağ kolu İçin düşmanlık dolu Şeytanın saltanatısın!..
Şaban Aktaş 18.04.2017
BİR AYMAZ MASALI
Atlar atlar Yalanlar patlar Usta binici kendini Resmi geçitte At üstünde ispatlar!
Demişler ya hani "Atı alan Üsküdar’ı geçti" İşte o at yine senin Ağzına sıçtı, Bilmediğin b.ku Git mektebinde oku!
O at Köroğlu’nun atı Adı Ayvaz; Bir at çalma meselidir, Dünya ona bile kalmadı Sana da kalmaz!
Şaban Aktaş 18.04.2017 - 15.55
GAZ VE Hİ/CAZ
Şayet kötü ise bir lider Yangılı bir mideye benzer; Liderin kurum kurum Dışa kuruntusudur Midedeki durum Bal yapmaz arı gibi, Dıştan içe vuran yangı Açlığın gurultusudur...
Lider ise caz yapan Midedir gaz ile can yakan Asitin üstüne baz dök Yangın yatışsın, Çekilir mi iki de bir Gaz ile caz?!
Ya da "Acıyı acıyı, su sancıyı keser!" derler Mideye su, lidere gaz Böyle kötüye ne desem az Kalem doktor, kâğıt reçete Yaz yaz dök yaz babam yaz!
Şaban Aktaş 18.04.2017 - 14.42
YILDIZ SARAYI
Altın klozetin üstüne oturup boğazında akıntılar gibi burkuntulu şizofren düşler gelip gelip geçiyor ’hasta adam’ın aklından kendini hâlâ şah sanıyor oysa vaziyet perişan oturduğu yerden kalkıp da alta bakmak gelmiyor aklına?!
Bilmez olur muyuz sarayları ne entrikalar çevrilir gizli gizli dolaplar döner zifir zindan içinde taht ihtirası yüzünden boğulur gepegenç şehzadeler hayatlar karanlığında gecenin kayan bir yıldız gibi söner!
Fakat o devir geçti sen hâlâ o düşlerin içindesin tüm dünya, yeni bir rejim arayış içinde şimdi; atmaz isen şayet o kafayı sarayı basar bir gün halk milyon milyon canınla ödetirler sana halktan çaldığın bütün parayı!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AYVAZ KİŞNEMESİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AYVAZ KİŞNEMESİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.