Ah bilsen, adın kadar hoş İmrenecek gözlerin var Baş döndürür, gören sarhoş Esrarengiz gizlerin var
Ne güzellik; anam anam O bakışa dayanamam Dalar gider uyanamam Rüyâlarda izlerin var
Mavi meltem esintisi Kâlbe sevgi serpintisi Bir Akdeniz gezintisi Efil efil gözlerin var
Gözbebeğin baldan tatlı Saçların yelken kanatlı Sarışın bir uçan atlı Tombul tombul dizlerin var
Çok zarifsin, çok kibarsın Nefes al, göğsün kabarsın Daha henüz ilkbaharsın Yazların var, güzlerin var
Sevenin var ise nâçar Hüzün kaç tür çiçek açar Seni kimler alır kaçar Yokuşun var düzlerin var
Bu akşam y/elinden geçtim Saçının telinden geçtim Eğildim bir yudum içtim Bengisudan gözlerin var
Çok benzersin Mihribana Yüzün kâlpte tuğra bana Zaman zaman uğra bana Esin esin sözlerin var!
Nergis çiğdem yasemine Kim ağlayıp kim sevine Haydi dön şimdi evine Kâlbe diken bizlerin var
Şaban Aktaş 29.04.2017 - 03.21
Görsel: Sayın Mustafa Kuvancı hocamın sayfasından.
İÇ SESİ
Hiçbir şey mutlu edemez insanı Aydınlık bir bahar sabahına Kuşların sesiyle uyanmak kadar Ne tahtlar saraylar Ne de kuş sütüyle Donatılmış kral sofraları; Mutluluk satın alınamaz parayla!
İç sesidir insanı mutlu kılan Aşk yok ise gönüllerde Zifir zindan yürek Karanlık bir gece Dolaşır düşleri karabasan Boğum boğum kıvrılan Upuzun bir karayılan...
Uğursuzluk var ise düşünde Yalan dolan, terslik Vardır mutlaka işinde; Hayırsızın düşü hay’ra çıkmaz!
Boşuna değil gördüğü rüyâ Bil ki başınadır ne gördüyse Eli ile ördüğün İlkinden, son ilmeğine Son taşına kadar Çorap söküğü gibi Sökülür gelir duvarlar İner taşlar bir bir başına! Dinle beni Nemrut, Kar yağıyor taşına Kuş konmuyor kışına Ne oldu o zirvedeki krallığın; Aşktan başka her şey boşuna!
Ey firavun Çökmedi mi çökmez sandığın Başı göğe değen piramitler Yer ile yeksan! Ey Antonius, duyuyor musun Yoksa uyuyor musun Sen miydin o Kleopatra’nın gerdanına Altın, gümüş, zümrüt İncili kolyelerin birini çıkarıp Bir diğerini takan Alanya Kalesi’nden, Side’den Güneşin batışına bakan Hani ne oldu imparatorluğun?!
Oysa güneş hâlâ doğudan doğup Batıdan batıyor Doğar iken kuşlar ötüyor Batar iken sahilde Sevgililer el ele Guruba bakıyor...
Ey zalim zorba, ey bağnaz softa Sen de duy ey tiran Son sözlerime kulak ver Ne dostuz sizler ile Ne akraba, hısım ne de hasım Vakti zamanında Benzer şeyler söylemişti Bencileyin bir Molla Kasım!
Önce Hak’ka Sonra bilime ve akla inan Aşkla inanmadan Yetim hakkı yiyip yiyip, Gönülleri yapmadan Kursağında kalır emeller Yıkılır kurduğun kuracağın Binalar, tahtlar, saraylar Çöker bir bir attığın temeller Tütmez olur ocağın!
’Ya Allah, bismilah’ Deyip deyip dil ucundan Yok öyle yağma, Önce çıkar yediğin haramı Yuttuğun lokmaları bir bir Koynundan elinden avucundan...
Ey aşık söyledin sözünü Sabah sabah kuşlar ile Saraydaki taşlar ile O akılsız başlar ile; Güneş doğdu Uçup gitti kuşlar; Çağların içinde çağlar bir Yunus Yüreğe aşk gerek, beyine us ’Vatan mahzun, ben mahzun’ Dağlar duman sis ve pus Yeter artık sen de sus!
Şaban AKTAŞ 20.04.2017 - 10.30
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
BAŞPEHLİVAN YAŞ PEHLİVAN
Onbeş yıldır başpehlivan Yağlandı iyice vıcık vıcık Kalmadı tutulacak bir yanı Neresinden tutsan kayıyor Yine çıktı meydana Çılgınca bir tezahürat Millet artık heyecenla Kimi tribünde kimi ekranda Saatleri dakikaları sayıyor, Ne olduysa bir anda Alta düştü başpehlivan, Rakip fena bastırdı Sürttü burnunu yere Tam boynundan kıstırdı Tuş oldu olacak Dedik fakat, Tuttuğu altındı onun Elini yere vurmadı bir kere(!) Kolay kolay pes eder mi; "İmdat; boğuluyorum, görmüyor musunuz sizi boşuna mı besledim?!" diye bağırdı, Koruyucu melekleri Emrindeki kelekleri Davulu dümbelekleri Hızır gibi çağırdı; Tam zamanında yetişti(!) Hakem düdük çaldı Bitiriverdi maçı(?) Hükmen galibiyet ilanı, Yaşasın yılların yaş pehlivanı!.. .. Rakip yoldu, taş/ak/ aldı(?!); Tribünler şaşakaldı Hakem kaldırdı elini havaya Altın kemer yine onda kaldı(!)
İşte böyle bir garip mahluk Galip edalı mağlup, Yalan dolan karşısında Para etmiyor ezici üstünlük Tek bir hakem yüzünden Halk yine yenik düştü...
Dedi baştan sıfır sorun Düşünüp hayıra yorun Bir de komşulara sorun Bir darıldı bir barıştı!
"Dünyada sulh" derken Ata Komşuyla dövüşmek hata Mülteciler bata bata İşe bir de Şam karıştı
İndirin tipsizi baştan Kurtarın bizi savaştan Koptu kıyamet yavaştan Surat asık bir karıştı!
Malı geçirdi zimmete Uğramaz mı hezimete Gerek yokmuş hiç millete Her yolsuzluğa karıştı(!)
Şaban Aktaş 18.04.2017
KÖTÜ HUYLU
Çalmaya alıştıysa insan şayet Ne Kuran dinler ne de ayet, Başka hiçbir korkuya benzemez Hainlerle hırsızların korkusu, Yetim hakkı yemek değil marifet Ç/aldığını geri vermektir nihayet!
Şaban AKTAŞ 18.04.2017
DOLUDİZGİN SEÇİM!
O ne sayım ne sürat Ne pişkinlik ne surat Torbadan b/oyun çıkmadan Üsküdarı geçmiş at!
Şaban AKTAŞ 18.04.2017
DÖRTLÜK
Hile yalan dolan hurda Ne ararsan var burda Göçtü kara kartallar Akbabalar kondu yurda!
Şaban AKTAŞ 20.04.2017
EMEĞİM NEREDE?!
Toprağa diktiğim fidan büyüyor Bir gün büyümeden durmuyor yerde Gelir günden güne hep küçülüyor Hani benim gayret , emeğim nerde?
Servi beş yıl önce boyu tam beşti Şimdi beşi aştı ona yaklaştı Üçten tam altıncı kata ulaştı Yıllarca emeğim dileğim nerde?!
Devlet vatandaşı hiç ondurmuyor Kazan kazan yakıp hiç bandırmıyor Ağrımı sızımı hiç dindirmiyor Hani idealler, ereğim nerde?!
Kalmadı moralim şevk heyecanım Yuvalar dağıldı yok eski hanım Yurdum darmadağın yok toplayanım Hani benim orta direğim nerde?
Şaban Aktaş 19.04.2017 - 19.42
GÖNÜL ÇEMBERİ
Ne istersen yapamazsın Hak yolundan çıkamazsın Sana canı bir veren var Ol emirden çıkamazsın!
Yer gök inim inim inler Düşün diyen seni dinler Boşuna değil bu canlar Girdin bir kez çıkamazsın!
Her insanda kâlptir birdir Tüm gönüller tektir birdir Hak Tâaĺâ yektir birdir Bir bedenden çıkamazsın!
Beden diye esvabı var Her canın bir hesabı var Hak katında nisabı var Hiç vicdansız çıkamazsın!
Dilediğin her dilekten Haber yok sanma felekten Elenir ince elekten Kalbur üstü çıkamazsın! Aktaş yine derin daldın Ruhunu engine saldın Ar/adın dengini buldun Sen bu âşktan çıkamazsın!
Şaban AKTAŞ 19.04.2017 - 17.52
AKŞAM YÜRÜR İKEN DİLİME DÜŞTÜ Müziği ile doğaçlama..
GELECEK MİSİN?!
Gel desem sevgilim gelecek misin Gelip kederleri silecek misin Hasretin içimi yedi bitirdi Ağlamasam derdim bilecek misin?!
Gelecek misin, gelecek misin Gelip gözyaşımı silecek misin?
Gelirim demiştin dönmedin geri Ne kadar özledim bilmedin seni Gittin elvedasız, o günden beri Kâlbi dilim dilecek misin?
Gelecek misin, gelecek misin Ağlarken ben sensiz gülecek misin?!
Geleceksen hemen gel derim sana Gel bir ömür boyu kal derim sana İstediğin telden çal derim sana Gül şarkılarıyla gülecek misin?!
Gelecek misin, gelecek misin Elini elime verecek misin?!
Geldi yine bahar kuşlar ötüyor Gülün dalında bir bülbül yatıyor Ayrılık dikeni göze batıyor Ağlasam gözümü silecek misin?!
Gelecek misin gelecek misin Elini elime verecek misin
Bulut yağmur oldu düştü yoluma Damla damla hüzün düştü elime Aşk gülyağmurudur söz ne kelime Gülsüz aşk ilmini bilecek misin?!
Gelecek misin, gelecek misin Elini elime verecek misin?!
... Gelecek misin, gelecek misin Ağlarken ben sensiz gülecek misin?!
Şaban Aktaş 18.04.2017 - 22.14
KOPTU KOKTU KORKTU
Koptu kopacağı kadar Koktu kokacağı kadar Korktu korkacağı kadar Ödü boka tam karıştı!
Dedi baştan sıfır sorun Düşünüp hayıra yorun Bir de komşulara sorun Bir darıldı bir barıştı!
"Dünyada sulh" derken Ata Komşuyla dövüşmek hata Mülteciler bata bata İşe bir de Şam karıştı
İndirin tipsizi baştan Kurtarın bizi savaştan Koptu kıyamet yavaştan Surat asık bir karıştı!
Malı geçirdi zimmete Uğramaz mı hezimete Gerek yokmuş hiç millete Her yolsuzluğa karıştı(!)
Şaban Aktaş 18.04.2017
İÇ SESİ- 2
Çalmaya alıştıysa insan şayet Ne Kuran dinler ne de ayet, Başka hiçbir korkuya benzemez Hainlerle hırsızların korkusu, Yetim hakkı yemek değil marifet Ç/aldığını geri vermektir nihayet!
Şaban AKTAŞ 19.04.2017
DOLUDİZGİN SEÇİM
O ne sayım ne sürat Ne pişkinlik ne surat Torbadan b/oyun çıkmadan Üsküdarı geçmiş at!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MAVİ MELTEM ESİNTİSİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MAVİ MELTEM ESİNTİSİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.