Flû geçer bazı anlar Can içinde gül saklıdır İçten buğulanır canlar Yüzün göze yasaklıdır?!
Gül yağmuru ne çok sever Damlanın içinde hüner Kâlp ateşi gözde söner Hüzün dallı budaklıdır
Kâlbi kazıp deşen güller Yüzüne su düşen güller Bülbül ağlarken şen güller Gül yağmurdan ıslak mıdır?!
Şaban AKTAŞ 13.04.2017 - 17.25
SEVDİ DİYE BİR YÜREK
Sen dağlarda kar, ovalarda baharsın Aşkım iyi ki varsın Kuzuları meletir, koyunları sağarsın Her keramet senden gelir...
Ekmek kızartırken teflon tavada Kaç kez yaktım kömür gibi Kaç kez taşırdım kaynatırken sütü Aşka düşen ömür gibi...
Aklım vardı şaşırdım Yazarken şiirini gözlerine baka baka; Sana türkü yaka yaka Başıma her türlü felaket senden gelir...
Gözlerinin elâsı, başımın belası İki çeşme akar gözüm Eridi aşkın ateşinde yağım tuzum Sevdi diye bir yürek, yakılır mı a kuzum?!
Şaban Aktaş 13.04.2017 - 13.48
SU SESİ
Uyandım yağmur sesiyle Damlaların gür sesiyle Yarın yârim uyandırsın Buğul buğul busesiyle!
Ruhun ile bir tut beni Düşlerinde uyut beni Busen ile ayılt beni Çifte kumru hu sesiyle
Gökte bulut duman kasvet Kurak toprak suya hasret Aşkın pınarından bahset Dudağından su sesiyle
Ben sevdayı nehir bildim Hasretini zehir kıldım Akıttım gözümden sildim Ilık tuzlu su sesiyle
.. Aktım deryaları buldum Aşkın coşkulu sesiyle
Aktaş kâlp içinde kuş var Aşkta çok keramet iş var Yağmura dönmez mi yaşlar Yâr göğsünün kafesiyle
Şaban AKTAŞ 13.04.2017 - 11.18
KINALI KAYALAR
Şimşir kaşıktan çorba içtim Yaylalarda karılmış Buğul buğul tarhananın lezzeti Damağım ile dimağımda Silinmemiştir hâlâ bulaşığı Kim öptü ise dudağımdan Öpüşümün aşığı...
Dilimdeki tat arapaşı Tavşan, keklik etinden Ki, ne dağları gezmişti Kayadan kayaya kınalı Kanatlarını süzmüştür...
Ey yanakları yabangülü kokan Dilinden bal kaymak Gözünden aşk akan sevgili Nasıl vazgeçerim senden; Senden geçmek değil mi Geçmek öz memleketinden?!
Vatan sağlık gibiymiş Yitirilmeden bilinmezmiş değeri Sılam imişsin sen benim Özlemini düğüm düğüm Boğazıma düğümlediğim Yakamdaki kırmızıgül Yaşamadan gurbetini bilemediğim...
Şaban Aktaş 12.04.2017 - 19.35
DAĞARCIK & MUADİL ŞAİRLER
Sözcük çorbası yapıyorum Dağlardan ovalardan Kokluyorum tek tek Topluyorum çiçekçiçek Türül türül imgeleri Buram buram Safran kekik kokulu Yüreğimde kaynatıp Sunuyorum şiir sofrasına...
Bir de bakıyorum; anaaa, Ne zaman uzanıp da Ç/aldıysa çaktırmadan, Ben kazan, eller kepçe Ne kadar leziz Pişmiş et varsa Bir bir ayıklanmış, Koymuş tenceresine Kendisinden de katmış, Bir de o kaynatmış Tabağındaki benim et; Yağ içinde yüzüyor, Değişmiş çok, Kokusu lirik Kazanımdan besbelli, Yavanlaştırmışlar eti Kaybolmuş bütün lezzeti!..
Ne yapayım ben muadili Kendine özgü olmalı Şairin, ozanın dili; Başlatmayın beni şimdi Böyle şairin de Şiirinin de şeceresine!
Yapmayın Allahaşkına İzinsiz sözcük haram Bakın işte, dilim dilim Kanayan benim yaram; Dil, benim dilim, Elin dağarcığından Ne tuz ne şeker, Ne de gram baharat Acı biber çalmış değilim!
Şaban AKTAŞ 12.04.2017 - 16.21
ÖNCE SAĞLIK!
İyi ürün, iyi para Sağlığı kalitede ara Çetin ceviz ucuz fakat Ayıklanmaz kıra kıra!
Kaç para bir kilo zeytin Beşten, Yirmibeşe kadar Bir yılda kaç kilo yersin; İyisidir doğru karar!
Önemli olan can beden Paranın ne önemi var; Üçü beşi arama hiç Yoksa sağlığın da yanar!
Şaban Aktaş 13.04.2017 14.10
BARIŞ HERKESE UMUT
Sizin ağanız var bir de beyiniz Ağa ile beye bir de reyiniz Başka neyiniz var, varsa deyiniz Çanak yalayana, it denir bizde!
Mert insan ağaya boynunu eğmez Makarna kömüre reyini vermez Kiminiz korkudan evini görmez Havlayıp ürene, "Tut!" denir bizde!
İnsan kendin elden alçak görür mü "Tut!" deyince hemen havlar yürür mü Para için insan öldürülür mü; Katil, eşkiya, haydut denir bizde!
Yıllardır aynı dert aynı bunalım Gel soyana karşı birlik olalım Cana can katalım dirlik bulalım Böyle şenlenir bu yurt denir bizde!
Aktaş’ım aşığım cennetvatana Beni kendisiyle eşit tutana Harbiden düşmanım soyup yutana Barış herkese umut denir bizde!
Doğada her türlü meyve var, ot var Et var, yumurta var, tatlı var, süt var Atalardan kalma sağlam öğüt var "Vatan sıhhat gibi" sağlığa dikkat!
Yemesen güç beden yarıya düşer Solar benzin betin sarıya düşer Sarı çiçek olsan arıya düşer Bal aksın ağzından; sağlığa dikkat!
"Sağlam kafa, sağlam vücutta olur" Her gün spor yapmak bedeni korur Soluksuz kalanlar erkenden çürür Sen de çık dağlara; sağlığa dikkat!
Neymiş kahvehane, neymiş meyhane İçki, kumar, sohbet; türlü bahane Bir gün fazla yaşa, ömür şahane Bak geçiyor tren; sağlığa dikkat!
Yükünde çok ise, dert ile tasa Bel bükülür erken, elinde asa Sağlık için gerek var güçlü kas’a Gez, yürüyüş yap, yüz; sağlığa dikkat!
Aktaş sizler için yazdı, söyledi Aşık oldu, dertler azdı, söyledi Hayatın kahrından bezdi, söyledi Aşka büyük saygı, şaire rikkat!
Şaban Aktaş 13.04.2017 - 18.21
HEP ELE DEĞİL
Bazan kendime de küfrederim Öyle ya Aşı unuttum, işi unuttum Ocakta yanan ateşi unuttum Bir kere sizi kafaya taktım Kaç kez yaktım tencereyi İşte o zaman "Aklını dürttüğüm Şaban!" derim Ben böyle olursam Aklıyla fikriyle kalır mı ötekiler; Ana avrat yedi nesil birden girerim Yeter gayrı Bu arsız, hırsız, nursuz tayfasından Nedir ulan çektiğim benim?!
Şaban Aktaş 13.04.2017 - 23.23
DİRLİK DERDİ
Eskilerin derdi dirlik düzenlik Toprak, emek ve güzellik Şimdi hırsız dürzü devri Nereden ne hale geldik?!.
13.04.2017
ŞAİR DE BİR İNSAN
Şair de bir insan, her insan gibi Onun da çift gözü, kulağı vardır Varsa başkasından biricik farkı Şairin çok büyük yüreği vardır
Bütün yıldızları gönlüne yığar Şair yüreğine kainat sığar Karabulutları yürekten sağar Göğün içten geçen direği vardır
Mutlak bir acısı vardır herkesin Şairin acısı ortaktır kesin Açın yüreğini, ortadan kesin Tüm gönüllerin tek bir evi vardır
İyilerin kötü ile işi yok İnsan önce insan; erkek dişi yok Sofrasında aşktan başka pişi yok Şair Haktan yana; bir reyi vardır
İnsan kadar çoktur renkli dünyalar Düşünde hayâller, tatlı rüyâlar Gün gelir şair de uykuya dalar Uyumadan masal gereği vardır
Aktaş aşka düştü, güneşle pişti Yandıkça közünü derinden deşti Ne pişirdi ise böldü üleşti İnsanca paylaşım ereği vardır
Şaban Aktaş 12.04.2017
SİSLİ AY
Ay sisler içinde hüzünlü bugün Sanırım sevdiğim üzüldü bugün Acep gözyaşını silen oldu mu, Benim de gözlerim süzüldü bugün..
Şaban Aktaş 11.04.2017 - 22.11
Ay sisler içinde hüzünlü bugün Sanırım sevdiğim üzüldü bugün Acep gözyaşını silen oldu mu, Benim de gözlerim süzüldü bugün Şaban Aktaş 11.04.2017 - 22.11
ALMANLAR GÜNEŞİ SEVER
Güney kıyıları ülkemin Pırıl pırıl aydınlık Likya güneşi Yok bir eşi benzeri Kıyısında Akdenizin Dağlar çiçekçiçek Tenine güneş emzirir... Berlinde beş ay kaldım Güneş yüzü görmedim Her yan sisli puslu Çisil çisil Ahmakıslatan yağmuru... Oradayken memleketi Bilseniz Ne kadar çok özledim Burnuma tuttu beş ayda Sokakların çamuru...
İşte sırf bu yüzden Tek güneşözleminden Alman turistler Yine tatil için Tenleri mecbur gelecekler Çünkü tatil cenneti Güneş bizim elimizde; Yeter ki Onaltı Nisan da "Hayır!" diyelim Değişsin hele yönetim! Almanlar çünkü Çalışmayı sevdikleri gibi İyiyi, güzeli, doğruyu Hak, hukuk, adaleti sever Bir de güneşi; Yok çünkü bu güneşin Ne güneyde ne kuzeyde Bir benzeri ya da eşi...
En güzel iklim Antalya’da, ılıman iklim Yine gelsin Almanlar Dolup taşsın oteller Otobüsler, tekneler, sahiller Turistler ile tıklım tıklım!..
Artık bu iktidardan Bu işsizlikten Acından ölecek millet Böyle rezil yaşamaya hayır; Vallahi de bıktım Billahi de bıktım!..
Şaban Aktaş 11.04.2017 - 15.15
DAMIZLIK DOMUZLAR
Domuz gibi gibi talan edip Yiyip içip, yutup geçen Baylar bayanlar Neden sizin hep Enseniz ile göbeğiniz kalın İşe gelince yok Lâfa gelince çok Her şeyi bilir anlar gibisiniz Oysa atıl her biriniz Damızlık; Hantal mı hantal Develerin mayaları Ayılar, gergedanlar gibisiniz, Etiniz yenmez Deriniz de giyilmez sizin Sağalım desek Damla çıkmaz sütünüz, Sizlere verilen sıfat Yalakalarca yapılan iltifat Yalnızca lâftadır, İnsan olmanıza daha çok Henüz ispatlanmadı rüştünüz!
Şaban Aktaş 11.04.2017
AŞKIN ÇİÇEK MİLÂDI
O altın sarısı saçlar senin mi Kıvıl kıvıl güneş kaynar telinde Nasıl da eriyip akıp gitmiştik Yakıcı bir aşkın buselerinde
Gel gidelim yine aynı ellere Karışalım sevda esen yellere Aşk bir masal gibi düşsün dillere Gecelerin ıssız tenha yerinde
Kaybolup gitmiyor yaşanan düşler Bakma bana gönül ne çok şey ister Gece diplerinde hep aynı hisler Ömrün ilkbaharı körpe deminde
Başdöndüren şarap dilimde tadı Silinmez gönlümden Melanie adı Güle diken aşkın çiçek miladı Kâlpte heyecanın zirvelerinde
Sen hiç büyümedin yaşın Ondokuz Aşk bir masal; bir var isek bir yokuz Aynalarda bahar çam kokulu kız Bir damla sakızı buselerinde
Şaban Aktaş 10.04.2027 Görsel : Yusuf Yavuz
EFİL EFİL AŞK - 2
Salın sevdiceğim salın Seviyor seni sevdalın Sensiz gözüm yolda kaldı Benden iyice mi halin?!
İki döner bir bakarım Gözüne türkü yakarım Çağlar su gibi akarım Var mı tutunacak dalın?!
Bir elin elimde olsa Biri beline dolansa Geceler karayılansa Boynuma dolanır telin!
Aşka düşmek ayıp değil Ayrılıksa lâyık değil Eğil sevdiceğim eğil Salkımsöğütlerce salın!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
FLÛ ANLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
FLÛ ANLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kalemin daim olsun
_____________________________Selamlar