Adalet her yerde bugün Çocuk istismarı Yolsuzluk tükendi Ne çok mutluyum Aşkım dönüp geldi "Evet!"dedim evlendim!
Gülpembe umudum Tüm dünyada barış var Silahlar yasak; Ah hep böyle mutlu kalsak! Diyeceğim herkes gibi, Fakat gülerken Yaş gelecek gözümden!..
Çok görmeyin dostlar En azından yılda bir Güneş açsın yüzüm Güllük gülistanlık Cennet olsun yeryüzü Cehennem dünyada Kararmasın gündüzüm!..
Ne yazık ki geceyarısı Düşecek takvimden Her gün gibi Acıyla hüzünlü bir yaprak Çok mu gördün Beş para etmez Adi, alçak düzen; Mutlu olayım dedim biraz Bir Nisan şakası yaparak(!)
Ben hep böyle hüzünlü Boynu bükük Taşta açan bir çiçek Bitti bitiyor ömrüm Bilmiyorum bu keder Ne vakit beni terkeder Aydınlık güneşli günler Ne zaman gelecek?! .. Saat On sıfır sıfır Elde var sıfır!
Şaban AKTAŞ 01.04.2017 -10.00
TERECİ VELİ
Söylenmişin dışında şeyler Söylemek gerekli beyler, Kırk yıllık Tereci Veli Ali’ye sattığının, alınıp Ali’den Kendisine verileni neyler?! .. Demem o ki değişik bir tat; Terenin dışında bir ot olsun Yoksa arayıp, bulup, yolsun! .. Yine uzattık farkındayım Uzun lâfın kısası Satan satmış bir tere Alana satılmaz ikinci kere!
Şaban Aktaş 02.04.2017 - 00.09
KALAN GİDEN
Ah bu dünyanın Ne gerçeğine güç yetiyor Ne de bitiyor yalanı; Peşpeşe ölümler Giden gidiyor Ölmekten beter ediyor Gidenler kalanı..
Şaban Aktaş 01.04.2017
AHRET SORUSU
Her ölüm elbet acı Erken ölüm daha acı Güle güle git yolcu Yolun ışık olsun... Her işin başı sağlık Giderayak Son dersimizi de aldık Ayakta kalmak Yaşamın en zorlu sınavı Kaç ölüm daha kaldı Bu soru yanıtsız Hepimiz sınıfta kaldık...
Her kimse şiir ya da nesir Öykü ya da masal yazan Altına tarih atsın Zorluk çıkartmadan Bir bakışta bilelim Kendisi mi yazmış, Ne derece özgün Kim nereden neyi Hangi tümceyi ne zaman Kimden n/asıl ç/almış?!
İnsanı kendisi yapan yürek Önce özgüven Yanında onur gerek; Yürekte aşkla Beslenmek başka, Taklit yazan Aynalı sazan; Bir gün biri neşter vurur Kazıyınca pul pul sökülür Aynanın sırrı erir dökülür!..
Şaban Aktaş 01.04.2017 ŞAKA GİBİ
Dinle küçük adam, ne demiş eskiler; -Aba da bir, çuha da bir giyene güzel de bir, çirkin de bir sevene, Lâkin senin canın Padişah olmak ister hep, Sürdüğün keyfi saltanat Yetmez mi yediğin bunca halt Sordun mu ki hiç bize Seni padişah yapmak için Var mı geçerli bir sebep?!
Yücedir bu milletin gönlü yüce Başeğmemiş tarihte Direnmiş var gücüyle Kadir kıymet bilmez Haine, zorbalığa, düşmana; Yedi düveli yenmiş!..
Fakat senin gözün gönlün dar Doymak bilmez ihtirasın, Ata’nın dehası yanında Sen bir akıl fukarasısın, Yalnız bizim için değil Dünyanın yüzkarasısın Onun yüzü gündüz ise Seninki zifir zindan gece Ne küçük adamsın; cüceden cüce!
Şaban AKTAŞ 01.04.2017
HALIMIZ HALİMİZ
Dağlarda ovalarda Yaz bahar ayları Çiçek çiçek Al yeşilmor Menekşe Lale, Nergis Sümbül, gül Eli belinde kızlar Ne varsa halıda Hepsi var İçanadolu’da bozkırda...
Kızlarımızın Annnelerin İlmek ilmek Düğümleyip Atkısını Çözgüsünü, Kirkit kirkit Dokudukları Yün halılar Yolluklar Seccadeler; Yahyalı, Kayseri Taşpınar Konya- Lâdik Binlerce yıllık Kültür kadim...
Ege’ye dolan Marmara’ya çık Bergama Uşak Milas derken Hereke Desen desen Yedidağın çiçeği Her biri ayrı harika; Yürürken üstünde Halı değil sanki Dağ ova Kır bayır gezdim Çiçek çiçek Çayır çimen Yumuşacık Yayla toprağı Çiğneyip ezdim...
Motiflerce konuşur Her halı her kilim, Halı dokumak Apayrı bir sanat, Anadolu işi Çok eskiden beri Halıcılık bir bilim Binlerce yıllık Külturel bir birikim?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
FLAŞ... FLAŞ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
FLAŞ... FLAŞ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.