Ustalık zaman ister Kolay iş değil Bağlamanın düzeni; Tezenesi teli Ses ayarı, tonu Vurgu; burgu, gergisi!
Alınca eline onu Ninni ninni avutacaksın Sallanırken sağa sola Kucağına basıp Bebek gibi uyutacaksın?!
Yoksa öğrenemezsin Göreceksin zamanla Bakmadan bilecek perdeyi Aramadan bulacak elin Vuracağı yeri; teli Alt, üst, orta, bir de bam!
Uğraşınca öğreniyor beyin Öğretiyor her şeyi Çalışmakla olur bu Bağlama çalmak böyle; Kolay değil agam!
Şaban AKTAŞ 25.02. 2017 14.47
AŞK VE ZAMAN
Belki susamışlık belki açlık buradan ora, oradan buraya uçtuk!
Göğün boşluğunda asılı sarkaçlı bir saat dili mi zaman?! Kâlbe bir mühür gibi basılı düşler gelir geçer kuşlar gelir geçer kışlar gelir geçer aşkla divane; ışka pervane gel zaman, git zaman yerinde dönüp duran bir dolap beygiri; deli mi zaman?!
FİSİRGE Dal ucundan fisirgedi Gül yüzünü esirgedi Aşk kâlpte ısırgan otu Düşte bir kasırga idi! Şaban AKTAŞ 15.20 2017- 15 20 Fotoğraflar: Şaban AKTAŞ 25.02.2017 Fisirgemek diye bir sözcük bizde ( Antalya - Korkuteli ) dal uçlarının baharla tomurcuklanması ya da tohumun yere saçak salmaya başlamasını anlatmak için kullanılır. Sözlükte geçmese de bu sözcüğün Yerel Ağızlar Sözlüğü’ne eklenmesi gerekir. Çünkü çok hoşuma giden, dirimi çağrıştıran bir sözcük; sessizce tohumun çatlamasını ve baharın kulağa fısıldaması gibi bir şey... Filizlenmek ile eş anlamlı kullanılan "fisirgemek" sözcüğünü, "fisilgemek" olarak da kullananlar vardır; fakat bu biçimiyle fisirgemenin bir yanlış kullanımı gibi durmaktadır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ELMA KURDU şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ELMA KURDU şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
(fisirgemek)
(Fisgillemek)
eyüp uysal tarafından 2/25/2017 8:22:29 PM zamanında düzenlenmiştir.