Kırk yıldır dost bildiğim dostum bana hain der Sebebi referandum ne desem bilemedim. Evetçi ve hayırcı birbirine lain der Sebebi referandum ne desem bilemedim.
Küfretmeden tartışmak bu kadar mı zor dostum Tartışmak küfür değil fikir tartmak bunu bil. Dost gönülü yormadan sen fikrini yor dostum Tartışmak tekfir değil fikren artmak bunu bil.
Ne olurdu kardeşçe oturup da konuşsak Birbirinin fikrinden bir nebzecik pay alsak. Olumlu ve olumsuz fikirleri sunuşsak Mütekâmil olandan kendimize pey alsak.
Meclisimiz görüştü; şimdi karar millette Nezaketle tartışsak mahzuru bulmak için Mutlak isabet vardır birbirine ülfette Neticede milletçe huzuru bulmak için.
Ne olurdu kimseler kötü kelâm etmese Hiç üzmese dostunu, olmaz mı bilemedim. Kalp kırmasa boş yere, kimseyi incitmese Memleketim huzurla dolmaz mı bilemedim.
-muhacir bozkurt- Mustafa KÜTÜKCÜ 02.02.2017 – DENİZLİ.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİLEMEDİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİLEMEDİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Seçkin kişi duygularını aklıyla idare eder ve gerçek cesaret ödevlerini yerine getirmekle bulur. Bayağı, aklını duygularıyla yönetir ve gerçek cesareti saygısızlıkta bulur. …………………………… Konfuçyus.
Beğendimve haz aldım…
...................................................... Saygı ve Selamlar….
Hoşgörü üstadım! Şimdi ben kendimden, başkasını karıştırmadan örnek vereyim. 1972 yılından beri Ocak terbiyesi almış biri olarak yetiştim ve evlatlarımı da o minval üzere hazırladım. Bazı durumların haricinde bağlı olduğum partiden (memnun olmasam bile) başkasına reyimi vermedim. Şu anda başkalarının bana söylediği zor gelmez. İstediklerini söyleye bilirler. Ammaaaa işte beni üzen de burada başlıyor! Benim gönüldaşım dediğim yıllardır, beraber zorluklara göğüs gerdiğimiz, aynı ocakta piştiğimiz arkadaşımın o gözle görmesi zoruma gidiyor. Neymiş efendim? Lidere sadakatmiş!!! Hangi lidere? Kendisine başka bir yol bulan ve onu kendisine lider edinmiş birine mi?
Yürek sesiniz daim olsun inşallah. Harika bir sesleniş olmuş. Anlayana! Selam ve saygılarımla.
Sevgili dost sabır diyorum. Metanet diyorum. Üç daha sabır ve kışkırtma ve provakatorluge dikkat etmek gerek. Yarın yüzyüze bakmak gerekecek utanacak duruma düşmemek gerek. Şiiriniz haklı ve gerçekleri yansıtıyor. Yürekten Tebrikler. Kutlarım sizi. Yüreğine gönlüne sağlık.
mevcut düzen varken bu halisane dileklerinizin teessüsü mümkün değil sayın hocam, çünkü akıl hocalarının tutumu bu kendilerinden olmayanı dışlamak...yıllar önce daha bu kirli siyaset meydanına çıktıkları ilk günü hatırlayın neydi ilk sözleri; TARAF OLMAYAN, BERTARAF OLUR...Yapmadılar mı hem de nasıl... Allah hepsini ıslah etsin... Mümin ve Müslümanlık gibi âlemi kaplayan bir NUR İLE tamamı KİR e bulaşmış bir siyaseti aynı potaya koyarsanız bu camide içki içmekten daha da beterdir... duyarlılık dolu asil gönlünüzü gönlümden kutluyorum...selam ve saygılar sunuyorum...HŞT
uhterem Ağabeyim, Evvelâ gecikmeli cevapladığım için bağışlamanızı istirham ediyorum.
Söylediğiniz vechiyle günden güne istismarcıların açtığı kanallardan sürekli çürümeye doğru götürülüyoruz.
Millî hassasiyetlerimiz ile birlikte inanç hassasiyetlerimiz de maalesef aşındırıldı.
Artık birbirimizin inancına da ters bakmaya başladık. Müslüman Müslümanı kötülemeye ve kendisinin daha fazla Müslüman olduğunu iddia etmeye başladı.
Hâşâ "Allah(C.C.)'ın yerine hüküm verme" derekesine geldiler bazıları. Ellerinden gelse muhataplarının rızkını kesecekler ve ellerindeki imkânlardan muhataplarını mahrum etmekten hiç çekinmiyorlar.
Bu duruma nasıl geldik?
Millî harsımızın ve töremizin temellerine nasıl dinamit konuldu?
İnsan olduğumuzu, fânî olduğumuzu, bir gün ilâhî adalet terazisinde hiç ayrım gözetmeden tartılacağımızı bize nasıl unutturdular?
Bunları göz önüne alıp, 80 öncesindeki sağ-sol ayrışmasını, alevî-sünnî ayrışmasını, lâik-antilâik ayrışmasını nasıl yaşadığımızı yeni nesillere anlatmazsak bizim neslimiz bizden daha vahîm durumlara düşecek hafazanAllah!
Düşüncelere pranga vurmadan, yalnızca doğruları anlatarak insanları düşünmeye ve karar vermeye yöneltmek, yapılacakların en güzelidir diye düşünüyorum.
Mahzurları görmeden ve göstermeden huzura ulaşmak ne mümkün?
Sıhhat ve huzur dileklerimle kalbî selâmlarımı iletiyorum.
Beğendimve haz aldım…
...................................................... Saygı ve Selamlar….