Güneş iki dağ arası Suya düştü gül yarası Bir zamanlar bir kız vardı Sızlıyor gönül yarası
Bir zamanlar bir kız vardı Kapımı hep o açardı Şimdi o kız yok yerinde Gül yüzü güneş saçardı
Şimdi o kız yok yerinde Yokluk acı çok derinde İçime "Cızzz! diye batar Bağrımda bir ok derinde
İçime "Cızzz!" diye batar O hep yüreğimde yatar Garip gönlüm gül yurdudur Nabızım ’Gül!’ diye atar
Şaban AKTAŞ 28.01.2017 - 09.30
YILAN KARA
İn cin uykuda Top atılsa duyan olmaz Gecenin en sessiz anı Karanlık Çataldilli bir yılan Kuyruğunda çıngırak Ecelsiz ölümlerin En kahpe, en kallleş Zulümlerin habercisi, Bir dediği gerçek ise İkincisi yalan...
Bir horoz öttü yenice Saat Yediye geliyor İlk horozun sesi Sabahı müjdeliyor Derken zaman Karayılan gibi Aynı tempoda Zembereğinde Kıvrıla kıvrıla Sürünerek alçaktan Yukarıya ilerliyor Bu yılan Karayılan değil Şahin bey değil, Alçak bir karayılan Kapkara zifir zindan Kıvrıla kıvrıla Sürünüyor zaman...
Az sonra bir bomba daha patlar Karlar içinde paramparca Kırmızı karanfiller gibi Kan damlar kara Yılan kara, yıl Ankara Kar altında an kara...
Saat 06.58 Ortalık hâlâ karanlık Daha geçen yıl Saat 07.00 deyince Aydınlanırdı Güpegündüz ortalık, Karanlıkta sessizliğe Alıştırdılar iyice...
Sessizliğin arkası fırtına Çıngıraklı Karayılanlar çetesi Derken okundu sabah ezanı Bir daha bozuldu Karanlığın en sessiz anı; Hep aynı horoz Peşpeşe ötüyor Bir horoz sesi Mahalleyi uyandırmaya Şafağı söktürmeye yetiyor...
Gün/aydınlar yaracak karanlığı Nar gibi ortasından Ve biz uyanarak hepimiz At binip, kılıç kuşanarak Meydan savaşlarıyla Sakar/ya’sını Dumlupınar ovasını Geçercesine Dedem Topçu Osman Çavuş Nasıl ateş ettiyse Bir daha ed/ercesine Bir atışta Yunan bataryasını Namlusunu tankının Nasıl kırıp geçtiyse Alay alay süvariler Zafer türküleriyle geçeceğiz Bağımsızlık, özgürlük uğruna Kızıl güller, karanfiller gibi Gecenin şafağına Halay çekerek omuz omuza Nar çiçeği sevdayla Bire on katlanıp Şahlanıp kanatlanarak Devrim şehitlerimizi Bir ağzdan türkü söylercesine Aynı anda tarakalarlarla anarak...
Şaban AKTAŞ 28.01.2017- 07.45
asmalarda gün kurusu son üzüm taneleri songüz kar yağarken yaylalara iyi ki ben yüreğimin sahilindeyim
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NABIZIM "GÜL!" DİYE ATAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NABIZIM "GÜL!" DİYE ATAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.