Böyle bahar, böyle yaza Vurgunum böyle bir kıza Tenindeki mor bluza Bürünmüş o gül yâr benim
Mor dağların yaban gülü Lale çiğdemi sümbülü Bağında garip bülbülü Ağlatan o gül yâr benim
Ben o bağın bağbanıydım Gül yüzünün hayranıydım Aşkla pişen biryanıydım Şimdi uzak ağyâr benim
Yâre hasret düştü kollar Giden gelmez küstü yollar Gönlüme tuz bastı yıllar İçten yanan dağlar benim
Şaban AKTAŞ 27.01.2017 - 22.56
27 OCAK 2017 MUHTIRASI
Çatılar uçup göçecek Sökülecek dev ağaçlar Bu kış çok canlı ölecek Kurtlar kuşlar hepsi açlar!
Tamahkârlık daha çoğa Bozuldu iklim ve doğa Depremle sel yıka boğa Yetmez çadırlar ilaçlar!
Ne Musa’sı ne İsa’sı Yaramaz işe asası Doğanın denge yasası Yerinden oynadı taşlar!
İnsanoğlu haddini bil Dünya sana ait değil Ağaca saygı duy; eğil Ödenecek suçlar baçlar!
Hava, toprak, su ve ateş Mayan, tuzun, özün kardeş Sevgiyle barışta birleş Bitirilsin tüm savaşlar!
İhanet etme aslına Saygı duy insan nesline Ev/ren/sel ölçek kastı ne Düze inecek yamaçlar!
Kaydı dünyanın ekseni Oynat milim görek seni Yapar yıkar gerekeni Canlar doğaya muhtaçlar!
Döner bir büyük değirmen Eğrilir bükülür kirman Doğanın elinde ferman Savrulacak tahtlar taçlar!
Gökler duman toz olacak Suyun üstü köz olacak Her şey ani tez olacak Devrilecek dağlar taşlar!
Düşün akla gelen olur Geleni bir bilen olur Varın yoğun yalan olur Aktaş dökülecek saçlar!
Şaban AKTAŞ 27.01.2017
DİN VAR İMAN YOK"
Halkın eleştirisinden Kopya çekerek Yine çıktı ekrana Anlatıyor yeni Anayasayı Cahil herifler!..
Oysa öğrendik yıllardır Hayır dualarınızı Şeytan ayetlerinizi İyi kötü Okuduk tüm niyetlerinizi...
Kandıracaklarını sanıyorlar; Boşuna beyler boşuna Gözönünde gerçekler Baskı İhanet Korku Zulüm Kol geziyor ortalıkta Açlık İşsizlik Ölüm...
Yağlı ballı sözler sizde Ne yağ ne ne şeker Ne de un kaldı bizde; Çıkıp gitmiş yerinden Oynatmış aklını milet...
İnsan insanlıktan çıkmış Tavada balık "Su başını devler tutmuş" Dinlerken sizi alık alık Din iman Ahlâk dersi verirken hocalar Irzına geçilmiş çocukların Sessizliğe gömülüp kalmış Tütmez olmuş bacalar...
Grevde işçiler, emekçiler Fabrikalarda duman yok Patronlarda çene Sırtımızda kene "Sizde din var, iman yok!"
Şaban AKTAŞ 26.01.2017
GÖNÜLHANE
-I- Tenimin sen sıcaklığı Gel zaman Git zaman Düş içinde ben Cevizin içinde sen!
Aşk, c/ev/izin Kırılmamış tanesi Çınlayan kulakçık Kar altında karıncık Tek yürekte Bir çift gönül hanesi...
Açıp baksan içime Birbirine sarılmış Düş düşe iki beyin Arada ayrılık zarı; Bilemedim, seni Aşkı nasıl tarif edeyim?!
Doyurulamayan açlık Yaşamak için Sığındığım barınak; Sana muhtaçlık...
Oysa burnumda tü/ten Gül yanağın; Düşü düşe değdirir Dişi dişe değdirmez Değdirseydi eğer, Aşk boyun büktürüp Yaş döktürüp Başı öne eğdirmez!..
O an işte Dünya tersine döner Düş düşünce Çıkar yörüngeden Boşalır bütün sular Yağmur olur sağanak...
Dökülür boşluğa En derin, en mavi En dalgalı fırtınalarla Köpürüp kuduran Çalkantılı okyanuslar...
Aşktan güçlü kudret Senden büyük heyecan Deprem, heyelan Sel baskını, tsunami Doğal afet mi var?
-II-
Sen bir yaban gülüsün Esen yelde kokun Aşkın gizemli dilisin Tenimde dokun...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BÖYLE BAHAR BÖYLE YAZA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BÖYLE BAHAR BÖYLE YAZA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Selam ve saygılarımla