Yıllardır hazırlık içindeydi tehlike Önce en yüksek ağaçların Tepesine düştü yıldırımlar En uzun serviler Bir çırpıda biçildi gövdesinden Ayıklandı ormandan Ulu çınarlar birer birer; Çok can yaktılar Çok çam devirdiler(!)
Ardından kestiler dağları taşları Mermerin rengi sütbeyaz Ak olsa da yağan kar Ta başından belliydi Acımasız bastıracağı kara kışın!
Kendinden başkasına Yaşam hakkı tanımayan En acımasız en kanlı En vicdansız diktatörlüktü En gaddar zulümdü faşizm Vatana ve millete ihanet Anayasaya nankörlüktü!
Şimdi üşüyen biziz Onların odun ihtiyacı mı var; Sokaklarda meydanlarda Dumanlı dağbaşlarında Hizarda odun gibi Doğranan gövdelerimizdi!..
Soma’da yanan bizdik Sobada yakılan emeğimizdi Onların gerdanında Yakut gümüş inci Her yanında pırlanta Tektaş yüzük Altın küpe zincir bilezik Bizim ise bağrımız yanık Yoksulluktan ezelden ezik!
Onların derdi tasası Yepyeni hegemonya Oligarşik Diktatörlük anayasası Başkaca hiçbir dertleri yok; Tam bir kepazelik! İşçi, köylü, fakirin Gözü gönlü tok, karnı aç; Hainler neye muhtaç?!
.. Hırsızın malı parası pulu Serveti Karun’dan çok Açgözlünün kasası Ağzına kadar dolu Bu yol faşizm; kula kulluk Bu yol saltanat Bu yol padişahlık yolu!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KULA KULLUK YOLU ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KULA KULLUK YOLU ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.