Köydür kökenimiz Yüksek dağlar yaylalar; Uçsuz bucaksız bozkır Engin ovalar Toroslar’ın etekleri; Bir yanımız Karaman - Konya Bir yanımız Kadirli - Adana ’Karlı dağlar aşa aşa’ Sarp yokuşlar ine çıka İnce beller geçe geçe Adım adım göçe göçe Son yerleşim yerimiz ’Hiç şüphe yok ki Dünyanın en güzel yeri’ Bir güney ili Antalya Kıyısındayız Akdenizin; Yıllar gelip geçmiş Göçebeyken kentleşmişiz...
Dedelerimiz; Topçu Osman Çavuş İstiklâl harbinde kahraman, Molla Ahmet; imam İkisi de yaman Hem cesaret var bizde Hem din hem iman! Serde ozanlık Ele geçer Dile geçmez nazımız Tele düşer Elden düşmez sazımız Dağımız taşımız yazımız Dertli başımız Böyleymiş alınyazımız...
Genlerimize işlemiştir mutlaka Soluduğum hava İçtiğim su Ben tam anlamıyla Bir köy çocuğuyum Bilirim havanın, toprağın Güneşin suyunu, Kurdun kuşun Koyunun kuzunun Huyunu tüyünü Dedemin çiftliğinde Irgatlarla birlik Çalışarak geçti çocukluğum...
Harmanyerini, alınterini Çok iyi tanırım Basmam üstüne karıncaların Bilirim kapan kurmasını İster konara ister uçara Meke, ördek vurmasını...
Aha işte, tam ardımda duran Sakızlık ağacına Nasıl sarmaşıp Dolaştıysa asmalar Bana da öylece işledi Yaz güneşinde sıcak Güz yağmurlarıyla Hüzün, sevda salkımsaçak!
Hey gidi yıllar Neler alıp götürmedi ki Toprakta bolluk Toprakta bereket Envayi türlü meyve; Ana gibi yâr Vatan gibi diyâr olmaz Bastığım yer Dedemin ninemin Annemin dayımın Teyzemin toprağı Ağaç dikip bağ ettiler Ottan süt, yağ ettiler...
Aşık Veysel’in dediği gibi ’Benim sadık yârim kara toprak’ Gelip geçiyoruz Ölüm de yaşam gibi muhakkak!...
Şaban AKTAŞ 17.01.2017
KOLLA KENDİNİ!
Şakası yok hiç bu derdin Salma sakın hiç kendini Sen hiç yorgun düşer miydin; Yaşlandın, kolla kendini!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAŞAMAK GERÇEK İSE?! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAŞAMAK GERÇEK İSE?! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İnsan ölüp gözden kaybolunca . Bir tek Toprağımız kalıyor geride. Kara elbisemizle birlikte dönüyoruz evimize bembeyaz . Kefenlerin cebinde var bir yok !
Sadık yarimiz yine yeniden kara toprak. Uçsuz bucaksız bir uçurum . Ebedî bir derinlik içimizde. ..
Cennet ayaklarımızın altında Toprakta. ...
Saygılar değerli, bilge kaleminize
.
YAŞAYANKELİME tarafından 1/18/2017 9:49:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yalans ı z , hilesiz yüreğinize Selâm.
...
İnsan ölüp gözden kaybolunca . Bir tek Toprağımız kalıyor geride. Kara elbisemizle birlikte dönüyoruz evimize bembeyaz . Kefenlerin cebinde var bir yok !
Sadık yarimiz yine yeniden kara toprak. Uçsuz bucaksız bir uçurum . Ebedî bir derinlik içimizde. ..
Cennet ayaklarımızın altında
Toprakta. ...
Saygılar değerli, bilge kaleminize
.
YAŞAYANKELİME tarafından 1/18/2017 9:49:53 PM zamanında düzenlenmiştir.