YALVARIŞ
Bir gün ; sabaha karşı
Ezan sesleri geldi kulağıma ... Titretti vücudumun her yanını , O ilahi ses . Dinledikçe verir sanki , Bana cennetten bir nefes . Ne olur Yâ Rab ! Beni affet . Senden başka yoktur , Senden başka bize medet . Etmeyenler secde sana , Gelecek huzuruna Bir gün elbet . Ben , senin varlığını biliyorum , Yalnız sana inanıyorum . Boşmuş her şey , dünyada ... Senden başka Yandı , tutuştu şu gönül , Senin aşkınla . Sendedir ilahi güç , Sendedir ilahi kuvvet . Yer gök inliyor , Ezanlar Şahadet , Ben seninleyim Yâ Rab ! Ne olur beni affet , Senden başka yoktur , Senden başka bize medet Ne olur Yâ Rab ! Bizleri affet . ( 1995 ) |
Bir gün ; sabaha karşı
Ezan sesleri geldi kulağıma ...
Titretti vücudumun her yanını ,
O ilahi ses .
Dinledikçe verir sanki ,
Bana cennetten bir nefes .
Ne olur Yâ Rab ! Beni affet .
Senden başka yoktur ,
Senden başka bize medet .
Etmeyenler secde sana ,
Gelecek huzuruna
Bir gün elbet .
Ben , senin varlığını biliyorum ,
Yalnız sana inanıyorum .
Boşmuş her şey , dünyada ...
Senden başka
Yandı , tutuştu şu gönül ,
Senin aşkınla .
Sendedir ilahi güç ,
Sendedir ilahi kuvvet .
Yer gök inliyor ,
Ezanlar Şahadet ,
Ben seninleyim Yâ Rab !
Ne olur beni affet ,
Senden başka yoktur ,
Senden başka bize medet
Ne olur Yâ Rab !
Bizleri affet .
Amin...amin ...amin...diyorum üstadım yakarışlarınıza.
TEBRİKLERİM VE SAYGILARIM GÖNÜLDEN SEVGİLİ ÜSTADIM
Yüce Peygamberimiz (a.s.m.), bir hadislerinde şöyle buyurmuştur:
"Adâlet güzeldir, fakat idârecilerde olursa daha güzeldir. Cömertlik güzeldir, fakat zenginlerde olursa daha güzeldir. Dinde titiz olmak güzeldir, fakat âlimlerde olursa daha güzeldir. Sabır güzeldir, fakat fakirlerde olursa daha güzeldir. Tevbe güzeldir, fakat gençlerde olursa daha güzeldir. Hayâ güzeldir, fakat kadınlarda olursa daha güzeldir."
Görüldüğü gibi, burada sayılan güzel huylar en çok kim muhtaç ise onda daha güzel olacağı belirtilmiştir.
Allah, "Rahmetim gazabımı geçmiştir" (Müslim, Tevbe: 4) buyurduğuna göre, Onun rahmetini celbetmek için bol bol tevbe etmemiz, af dilememiz gerekir.Rabbimizin bir ismi de, "Tevvâb"dır. Yani O, tevbeleri çok kabul edendir. O kadar ki, Peygamberimiz, insanlar hiç günah işlemese dahi Rabbimizin yeni insanlar yaratıp, onlara günah işleteceğini ve tevbe ettirip bağışlayacağını söylemiştir. Peygamberimiz bile, günahsız olduğu halde, tevbe ve istiğfarın güzelliğinden dolayı, "Ben günde 70 kez tevbe ve istiğfar ederim" buyurmuştur.
"Allah katında makbul olan tevbe, o kimsenin tevbesidir ki, onlar câhillik edip kötülük işlerler de, çok geçmeden pişman olup tevbe ederler. İşte onların tevbesini Allah kabul eder. Allah her şeyi hakkıyla bilir ve her işi hikmetle yapar. Yoksa Allah katında makbul olan tevbe, ömürleri boyunca günahları işleyip de, nihâyet her birine ölüm gelip çattığında 'Ben şimdi tevbe ettim' diyenlerin tevbesi değildir. Öyleleri için biz acı bir azap hazırladık." (Nisâ:17-18)
Görüldüğü gibi, asıl tevbe, günah denizine dalmadan, henüz ömrün baharında yapılan tevbedir. Çünkü, genç iken duygular, kabiliyetler daha temiz ve nezihtir. Genç iken tevbe eden, ömrünü güzel amellerle geçirir. Tabiî, her şeye rağmen kaç yaşında olursa olsun tevbe etmek, mutlaka güzeldir ve yapılmalıdır.
Yukarıdaki âyet ve hadisler, "Henüz gençsin. Ye iç, gül eğlen, yaşamaya bak. Bırak namazı niyazı, ihtiyarlayınca kılarsın" gibi sözlerin ne kadar anlamsız ve ahmakça olduğunu açıklamaktadır.
"Allah tevbe eden genci sever" (Câmiüssağîr: 1866) hadîsi de bizi tevbe etmeye sevk etmelidir. Allah'ın bizi sevmesinden daha büyük bir nimet olamaz.
SAYGILARIMLA EFENDİM