Uçakları ve gemileri vardı Nükleer bombaları Ağır silahları Neresine gitseler dünyanın Onlar güçlüydüler Tank, top tüfek Kendilerine çok güveniyorlardı
Kayıp bir kuşakız biz Bizdik dağlarda vurulan tek tek Sokaklarında kentlerin Evlerimizde gece yarısı Faşist kurşunlara hedef; Ne istemiştik Ne aradık ne bulduk Tarihi dönüp sorgulamak gerek!
Neticeten Devrime eksik teşebbüsten Suçluyuz hepimiz hepimiz, Yalnız devrimci gençlik değil Tüm milletimiz; Ölmeyi beceremedik ’Hepimiz birimiz Birimiz hepimiz için!’
Gördük ki Lâfla yürümezmiş peynir gemisi Ak dediğimiz kara Kara dediğimiz ak çıktı Ölmek için aşk Aşk için hayat; Çılgınca sevmek gerekirken Aşksızlık, inançsızlık yıktı hepimizi; Gel gör şimdi ne haldeyiz?!
Sınıra ve sinire dokunan düşman Kana beledi Ortadoğuyu Vaktiyle bize karşı çıkanlar Kurşun sıkanlar Şimdi bizden daha devrimci(!)
Devrim demek Azim, sebat, emek Halkını kendi canından Kişisel çıkarından Daha çok sevmek!
Ey halkım Biz bağırdık sen sustun Biz çağırdık sen küstün O yüzden suçlusun O yüzden şehit cenazeleri Gördün gafletin bedelini ’Elleri bağlanmış buldum yurdumun her yanı işgal altında’ Çuval giydirdiler, Onların silahlarıyla kan kustun!
Ağıt yaktın, kan ağladın Tanrıdan sabır tevekkül diledin Devletine Umut bağladın milletine Bayrağına, dinine Ezana sarıldın, ’Ateşi ve ihaneti gördün!’
Ne onların istedikleri ’ılımlı islam’ Ne de BOP modeli Senin kurtuluşun olamaz; Uyan artık uyan ve diren Sıyrıl kabuğundan Büyük önderin Atatürk Nasıl kurtardıysa millet Cana can, dişe diş Söküp istilacı düşmanı İlim irfan ile Kurduysa şanlı Cumhuriyeti Bir savaş daha vereceksin Yoksa kurtuluş yok Emperyalizmin boyunduruğundan!
Ne susmak hayır getirir Ne körü körüne ibadet, Ne kendinden vazgeç Ne de çocuklarını ihmal et Onlar ki geleceğin Mutlu yarınların! Biz de sizlerin çocuklarıydık Aşkın ve umudun Antiemperyalist kıvılcımlarıydık; Millet adına boynumuz vuruldu Ne gerçek görüldü Ne hesap soruldu Gün hesap verip, sorma günüdür!..
Yoksa içinizde aşk İnanç, devrime tutku Kurtuluşu unut Sizi kim uyuttu, kim yuttu Uyutanda değil Soyanda değil Halk için canını hiçe sayıp Ölenlerdi umut! Biz 6. Filoyu Beşiktaş’ta Denize döken kuşaktık Çoğunluk farkında değil Sorgulanmadı henüz Emperyalist işbirlikçi uşaklık!
Şaban AKTAŞ 16.01.2017
Görsel: Vikipedy Altıncı Filo’yu Protesto Olaylarından sonra denizden çıkarılan ABD’li askerleri. 1969
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAYIP KUŞAK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAYIP KUŞAK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili dost, şu çıkılmaz bataktan çıkışı gösteren güzel bir şiir. Gerçeklerden korkmamak gerek. Çok mantıklı oldukça güzel bir şiir. Gönlüne yüreğine sağlık.
Gönlüne yüreğine sağlık.
Selamlar sevgiler.