O daha dünkü çocuk Üşür, gaz yapar Elinde oyuncak Kokulu kalem Uç kırılır, naz yapar.. Tek başına yolda Ayağı takılır Düşer tepetaklak Sağa bakar Sola bakar Anneye der gibi Yalvarır sevgiliye ’Beni kucağına al!’ Ağlar, caz yapar Kendine değil Yolda taşa kızar!..
2. Olacak o kadar O daha dünkü çocuk Gün gelecek O da erecek; Dalda kiraz, Vişne, elma, şeftali Kızaracak nar gibi Sararacak Ekmek dilimi ayvalar! Diyecek o zaman Ben bir şair Değilim fakat Aşka dair Bir çift sözüm var! Farkettim yenice ’Sevdim evreni’ Hem de delice Bir gülü koklar Sinemi oklar Dikeni tenimde Güzeli saklar gibi Seviyorsan aşkla Gel benimle!
3. Yaşamın gizemi Topu topu İki kelime Seni seviyorum Gel benimle; Belki daha kısa İki harf; SS, es es Eskidendi o Esip gidendi Esen yel; Bir ömürlük nefes Solan gül Uçup giden heves... D/erken Akla gelmedik Beklenmedik anda Duyulan ses; -Lades! Çıt/kırıldım Ey hayat, elveda Çok yoruldum...
Şaban AKTAŞ 09.01.2017- 22.37
ÇOMAR
Omar da olabilirdi adı Fakat ona görev verildi - Al sana ünvan Dağda ovada Kırda bayırda Sürünün başına geç Sürü sana bağlı İçten dıştan Kardan kıştan Her tehlikeden Yani genel asayişten, Can güvenliğinden Kurttan kuştan Atılan taştan Başa gelmiş gelecek Her türlü İyi ya da kötü işten Hal ve Gidiş’ten Sen sorumlusun, ’Hav!’ dedim mi havla ’Av!’ dedim mi avla Ucunda ekmek var Unutma şunu bil; Emeğine mukabil Nasıl ki biz çalışanlar Maaş alıyorsak Hem de bir tomar Sana da sahibinden Karnın acıkanda Et var, kemik var Akciğer var, var da var Çobanda kepenek Çomarda yetenek!... .. O yüzden adın Çomar; Sen bir çoban köpeğisin Çoban yoksa Yiyeceğini kim versin?!
Şaban AKTAŞ 09.01.2017
BİR OY
Yanlış oy verdin, suç işledin, Onun suç ortağı değilsin, Herkes suçunu bilsin! Bir daha oy vermez isen Affedilirsin, Verirsen esas suçlu sensin!
Şaban AKTAŞ 09.01.2017
YARIM AKIL
Varsa bilen deyin bakim Kimmiş o tek başkan hakim El vursa yaram azdırır Yarım akıl cahil hekim?!
Şaban AKTAŞ 09.01.2017
ÖLÜMDEN KORKMA!
düşün ya da düşünme kabul ya da ret senin dışında başka bir hayat var dünyaya gelmek büyümek ağlayıp gülmek vurup kırmak kırıp dökmek çalıp çırpmak ölmek sorgusuz sualsiz çekip gitmek kolay değil o kadar!
işte şimdiden aklını başına topla derin düşün ölümden korkma!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
LÂDES şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
LÂDES şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.