Hani bir zamanlar "Her yerde kar var Kâlbim senin bu gece" Diye seslenirdi şarkılar Lowe Story Beyazperdedeydi Aşk yağardı sımsıcak Candan buzlu cama Henüz hiçbir ekran Hiçbir sinema Hiçbir tiyatroda Perdeler simsiyah Karartılmamıştı daha; Şimdi yine Her yerde kar var Fakat ruhumuz kapkara Kar yağıyor sulusepken Sırtımızda kanlı cepken "Kar üstüne kan damlar" "Ankara kar altında" Amansız soygun Zamansız ölüm; Ağlıyor şehitanneleri Öksüz yetim çocuklar Kardanadam yerine Çığ düşüyor tepelerden Kefen gibi zulüm İpe sapa gelmez Beyazsaray beyaz adamlar Kan beyazdan damlar...
Şaban AKTAŞ 07.01.2017-11.31
GÜL VE GÖL
Göller bölgesinde çok yoğun kar var Güller bölgesinde sen hep teksin yâr Sensizlik bağrımı dağlayıp geçti Kâlbim bu hasreti nasıl çeksin yâr?!
Havadan nem kapar bu deli gönül Çağlar coşar taşar sel gürül gürül Arada sırada gözüme görül Gönül gül yüzünden yas mı çeksin yâr?!
Taştan taşa seken kızkuşu musun Yavru bir balaban baz kuşu musun Sarp dağların beli yokuşu musun Yalnız kâlbim yolu nasıl çeksin yâr?!
Özleyi özleyi özüm köz oldu Közleyi közleyi sözüm köz oldu Özümün gülsuyu gözüme doldu Gönül Tuz Gölü’nden tuz mu çeksin yâr?!
Ne dilersen gülüm gönülden dile Elim uzanmıyor gülsüz mendile Bülbülün dilinde dinmeyen çile Aktaşın gönlünde gülçiçeksin yâr...
Şaban AKTAŞ 06.01.2017 -22.12
DİZELERİN AYDINLIĞI
"Orası senin mi?!" diye Sormaz güneş karanlığa Tüm dünyayı aydınlatır..
Gecenin karanlığında Çakınca şimşek Göz açıp kapayana kadar Dağların silueti çıkar ortaya...
Şiir de öyledir kesin Düşünce gönülden dile Dizelerin aydınlığı herkesin...
Şaban AKTAŞ 03.07.2016
BANA GÖRE
Ay dünyadan nasıl koptu Ülkem de öyle koptu Çıktık yörüngeden Toslarız kesin Fakat nereye Bu belli değil Uzayda başıboş Kaç kuyrukluyıldız Kaç meteor var kimbilir Çarpmasıyla bölmesi bir!...
’Dünya beşten büyük’ Beş de ondan küçük(?!) Büyük lokma ye Büyük söz deme El elden üstün Bize ölçü mizan Okuyup yazan gerek; Bu kepçe bu kazana Riyakârlık ozana sığmaz Sevenimiz yok, düşman çok?!
Şaban Aktaş 07.01.2017
BOP/TOP
Çekiç Güç, Kandil Irak- Erbil Derken İzmire geldik; Go home Amerika!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAN BEYAZDAN DAMLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAN BEYAZDAN DAMLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.