Aşık Noksani ile Âşık İslami'nin yaptıkları Muhabbet
Hasan Aydın
Aşık Noksani....Hasbihallerinden... Net alıntısıdır... Devrin Sümmanisi diye tabir edilen Aşık islaminin şahsen ricam üzerine cevap olarak açtığı bir değişme örneğidir Cenabı hak her ikisinden de razi olsun. ... Aldı NOKSANİ Ben mürşidim diyen noksâna gelsin Mürşid kimdir, onun nişânı nedir? Evliyâ buyruğun okuyup bilsin Yetmiş üç farzı var, beyânı nedir? Aldı İSLÂMİ Mürşidim demekle mürşid olunmaz Mürşidin nişanı rûşan olmaktır Havada uçmakla gökte kalınmaz Hallaç gibi Hakkta zişan olmaktır Dâvet edilenler icâbet etsin Suyun üzerinde balıkla gitsin Sineklerle gökyüzünde seyrettin İblisin mekrinde asan olmaktır Yahudi yetmiş bir fırkada idi Nasaralar yetmiş iki eyledi Ümmetim yetmiş üç olacak dedi Nebînin izine basan olmaktır Beyânı ashâb-ı Uhud’la Bedîr Güzideler cennetle müjdelidir Suâlsiz girecek muhammedîdir Şah Hüseyinin ile Hasan olmaktır Aldı NOKSANİ Dört kapı, kırk makam, oniki erkân Onyedi tarîki eylesin beyan Talibin gönlünde koymasın güman Bildirsin cân içre cânanı nedir? Aldı İSLÂMİ Dört kapının kilidine yüz tane Anahtar varetmiş sâhib bahane On yedi tarîkin hepsi şahane Maharet müstakim basan olmaktır Varlığın temeli Dîn ile imân Cenneti firdevstir tutulan gümân Hamsede mirâca dikkat et aman Divânında ben’i yasan olmaktır Mevcûdatın özü kıldı nûrunu Meleklerden ihdas etti surunu O Rasulle idrâk edip varını Bicanken gönülde susan olmaktır Aldı NOKSANİ Kâmil mürşid herbir müşkili seçer Ona teslim olan Kevser’den içer Tâlibin yetmiş bin hicâbın açar Gösterir cenneti, nirânı nedir? Aldı İSLÂMİ Âriftir şuara tarife gelmez Hablûllahı tutan esrârsız kalmaz Ba’dei kevseri içmeyen gülmez Habibin sadrında asan olmaktır Yetmiş bin hicâbın üstüne çıktı Cibril müntehada boynunu yıktı Hâbîb’ini dâvet eyleyen Hakk’tı Akla mugâyirde mihmân olmaktır Müntehadan refref aldı götürdü Beş vakiti elli vakte yetirdi Ümmetine hediyeyi getirdi Cehri hafî zikri dilşân olmaktır Aldı NOKSANİ Bu mânayı bilen mürşid tamamdır Ameli olursa, Oniki İmamdır Kalbi Beyt-i Hüdâ, şâh-ı âlemdir Yedi bahir içre ummânı nedir? Aldı İSLÂMİ İslâmın imânın özü temeli Besmeleyle hamdü senâ demeli On iki imâmın evveli Âlî İzde küheylânı rahvân olmaktır Mü’min kâlbi beytullahdan ileri Hâlbuki topraktan kemikle deri Mâyâsına nakşettiği cevheri Nûrunun Rûhuna kurban olmaktır Yedi kat göklerin yedi kat yeri Yed’i ile yapmış Rab cehennemi Ümmül kitâb Yed’i âyettir hemi Ledünni FÂTİHÂ; bûrhân olmaktır Aldı NOKSANİ Bu sırra ermeyen mürşid olamaz Hırsı nefse uyan, özün bilemez Tamah için gezen, Hakk’ı bulamaz Ne bilsin, ikrârı, îmanı nedir Aldı İSLÂMİ Arşta esrâr gördü idraki gitti İlâhi aşk ile yanarak tüttü Tam iki bin sene bedduâ etti Düâsıyla perperişan olmaktır Hasudluk zırhını sırtına giyen Firavunlar gibi ene’ye uyan Nemrud kılıcına balığı koyan Sırrı İlâhide rûşân olmaktır İmân gülzârına yaklaşmayana Münkirandan mel’âneti duyana Tanrısı ulutunca uluyana İslâm dîni için düşman olmaktır Aldı NOKSANİ Har nerdedir bilmez, yalanı söyler Evlâddan’ım deyip, yalan söyler Gerkes gibi her bir cîfeye konar Tanımaz yahşiyi, yamânı nedir? Aldı İSLÂMİ Har ağılda olur, leşkerliğinden Harda idrak yoktur, ebhârliğinden Yalancı şeytanın askerliğinden İstiğfar ederek pişman olmaktır Bülbül gülün aşkı deve dikenin Peşi sıra gider bilmez çekenin Çukur mezbeleye cîfe dökenin Üzerine çıkıp hışman olmaktır Gerges ebâbildir ebrehe için Vazifelendirdi yaratan niçin? Cezâsını çeker sâhibi suçun Harami bünyesi şişman olmaktır Münkirana haram kıldı emânı Çünkü arşa çıkar inkâr dumanı Sadâkatle yahşi ile yamanı Cennette gülerek gülşân olmaktır Aldı NOKSANİ Bu üç sıfatta bulunanlar mattır Nefsine kul olan, şeytan-sıfattır Gıybet-bûhtan eder, sanır âyettir Ak üzre farketmez karayı, nedir? Aldı İSLÂMİ Münâfıklık alâmeti üç sıfat Muvâfıkı mehabettedir rıf’at Emâre i masiyeti nâra at Sıratlar üstünde rûşan olmaktır Şeytanı lâindir hevâi heves Onu hıfzedecek edebi kafes Lâf cambazı hem gammaz hem mülevves Kökleyince bağ u bostan olmaktır Farketmek elbet zor karayı akı Kâ’be örtüsünün irengi ne ki? Minâre arası mahyalardaki İşâretlerde gülistan olmaktır Aldı NOKSANİ Noksani aç gözün mürşidi tanı Bâtının görünce teslim et canı Bir kapıya bend-ol, öğren irfânı Göresin küfr-içre îmanı nedir?...| Aldı İSLÂMİ Basar ile bakar isen NOKSANİ Taşın mihengine koydum bak seni Kuldur; kulun olacaktır noksanı Gözün gördüğünde ı’yân olmaktır Manâyı mevhuma mücehhez ilim Sürçi lisan edebiliyor dilim Be’nin altındaki nokta, kefilim Kuru derelerde ümrân olmaktır Kültür eylediler kutlu irfânı Ehl-i arifânın donuyor kanı Günâhı sevâbı halkeden gâni Masiyet içinde balban bulmaktır Denilmiş doğru arayın çinde Öyle günâh var ki sevâp içinde Öyle çok sevâb var günâh, suçunda Batıl güzergâhta gülşan olmaktır Zahir batın iki hece İSLÂMİ Gündüzün yorganı gece İSLÂMİ Yoktur: çözülmez bilmece İSLÂMİ Esrâr çözen pir dervişan olmaktır |