Öyle bir imtihan ki koymaz başka ihtimal Ne bir kopya çektirir ne yaptırır intihal Ya hezimet ya zafer ruhumda bu ihtilal İman ve amelimle sınar beni Zü-l Celal!
Nedendir bunca soru niçin sorulur bana? Soruların en zoru insanlığımdan yana Avucumdaki koru hepten yük etti cana Boynumda asılıyken dünya adlı ağırlık.
İmtihanmış benimki başkasına yok gibi Nedir benim enim ki sanki boyum çok gibi Şu emanet canım ki: sadaktaki ok gibi Omzumda kasılıyken ziynetimdir yağırlık.
Türlü yöne devindim karşıma engel çıktı Aştım diye sevindim kör nefsim çengel çıktı İman diye dövündüm şimdi de dön gel çıktı Gel mührü basılıyken hükümsüzdür sağırlık.
-muhacir bozkurt- Mustafa KÜTÜKCÜ 04.12.2016 – DENİZLİ.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İMTİHAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İMTİHAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gönülden yükselen sese ve değerli kaleme selam olsun… Severek paylaştım... Çok çok beğendim... ........................................ Saygı ve Selamlar.....
Kıymetli Gönüldeşim, Sıhhat ve huzurunuz daim, ömrünüz bereketli olsun. Beğenileriniz benim için özel değerdedir. Teşekkür ediyorum. Muhabbetle selâmlıyorum.
Öncelikle sayfama hoş geldiniz. Ziyaretiniz ve güzel sözleriniz için teşekkür ediyor, bilmukabil saygılar sunuyorum. Sıhhat ve huzur dileklerimle, muhabbetle selâmlıyorum.
İmtihan Dünyası üzerine çok güzel bir şiir kaleme almışsınız. Sultan Süleyman'a kalmayan bu dünya kime kalır ki... Ne var ki hırsın peşine düşen Ademoğlu'un an olarak kendisinden uzak olduğunu sandığı ölüm hemen yanı başındadır. Kudretli kaleminizden Günün Şiiri olarak sayfaya asılan şiirinizi tebrik eder başarınızın devamını dilerim. Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun. Sevgi ve saygılarımla. Dr. İrfan Yılmaz. BODRUM.
Muhterem İrfan Bey Kardeşim, Nezaket ile yaptığınız takdirkâr değerlendirme için kalbî teşekkürlerimi iletiyor, sıhhat ve huzur içinde bereketli bir ömür dileğiyle muhabbetle selâmlıyorum.
Düşünen ve inanan asil gönülden dökülen ibretlik dizelerdi. ne oldum dememeli bu alemde, ne olacağım diyeceksin, işte o zaman ahirin ne evvelin neydi anlayacaksın... anlam derinliği olan, hakikatlerin nakış nakış işlendiği ve de günü hakkıyla almış müstesna dizelerdi. Tebrikler, selam ve saygılar sunuyorum...
Muhterem Ağabeyim, Kıymetli değerlendirmeleriniz için teşekkür ediyor, kalbî selâmlarımı ve muhabbetlerimi iletiyorum. Sıhhat ve huzur içinde bereketli bir ömür diliyorum.
Pek kıymetli ağabey; İmtihan dünyası diyor ya hükema
Siz de veciz bir şekilde "Soruların en zoru insanlığımdan yana" demişsiniz Hak vermemek elde midir? Dünyanın gerçekten de üç günlük bir masal olduğunu anlamak. İşte asıl mesele bu. Yıllarca düşünürlerin, filozofların kafa yordukları mesele de bu. Fakat nefis hep tazedir ve aldanmadan anlayamaz. oysa her nefis ölümü tadacaktır diyor Rabbimiz.
Demek ki her nefis bir gün anlayacak faniliğini. Keşke herkes geç olmadan buna vakıf olabilseydi diyorum.
Hayat denen labirentin içinde en doğru kanalı bulmaya çalışarak geçirdiğimiz ömrün sonuna her ân hazır olma gayretindeyiz. Rabbim bu şuurdan ayırmaya. Kalbî selâmlarımı iletiyor, sıhhat ve huzurunuzu daim olmasını diliyorum.