(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MAZİ İLE AVUNMAK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MAZİ İLE AVUNMAK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Saygı deger üsradı her kıtası ayrı ayrı yorum isteyen bir eserle karşı karşıyayım Her kıtası ayrı bir güzellik icinde fakat ne yazıkki şuanda zamanım mūsait olmadıgı icin yorumumu kısa tutuyorum içim elvermesede Evet geçmişimizi ucuz harcadık gecmişimuze gercek degerini vermeden ve gecmişimuzi gercek anlamdan bilmeden yorumlamadan ucuz nutuklara kurban ettik Yureginuze saglık Saygı ve hurmetlerimi sunarım GÖNŪLDAŞIM
Kıymetli Gönüldeşim, Mazimizi bilmek ve istikbale emîn adımlarla yürümek hakkımızı maalesef bazı mahfiller engellemekte. Öncelikle tarihimizi, inancımızı ve lisanımızı doğru öğrenemediğimiz için hem mazimizden kopuyoruz hem de âtiye giden yoldaki yarıştan kopuyoruz. Derdimiz bir değil bin bir. En önemlisi de çalışmakla emrolunduğumuz halde çalışmaktan alıkonulmamız. İlim yuvası olan üniversitelerimiz senelerce tesettürü önleme ve irticayla mücadele safsatasıyla oyalanmadı mı? Gayrimüslimin adaletinden medet umar hale getirilmedik mi? Kendi ülkemizde çözemediğimiz insan hakları problemlerini Avrupa'nın İnsan Hakları Mahkemesi'ne taşımak zorunda bırakılmadık mı? Cadı kazanına döndürülen Ortadoğu'daki adı müslüman olan devletlerin ahalisi birbirine düşürülüp, kurtuluşu gayrimüslim Avrupa ülkelerine sığınmakta bulmadı mı? Sığınma amacıyla yollara dökülen insanların cesetleriyle dolan sahillerimizdeki manzaradan ne zaman kurtulacağız? Yazacak şey çok... çok da; ceremesini ödeyecek mecal yok. Rabbim, sonumuzu hayr eyleye gönüldeşim. Kalbî selâm ile....
Çalış dedi dîn-i mübîn tınmadık El koşarken biz uykuya kanmadık Gayri müslim kadı oldu yanmadık Koyun olduk en avamî tabirle…
Eserinizin can alıcı noktası kendimce buydu üstadım. Allah u Teala bir insanın aklını almasın!!! Para kazanma hırsından deliye dönmüş bir Millet, Dini de ahlakı da çalışmayı da bir kenara bırakarak işte böyle şekil a da görüldüğü gibi hallerden hallere girer.
Harika bir sesleniş daha okudum Mahir kaleminizden. Yürek sesiniz daim olsun İnşallah. Selamlarımla.
Gönül Dostum, Maksadımız millî mefahirimizi yok saymak değil, hatalarımızı da görerek ileriye emîn adımlarla yürünmesini teşviktir. Çalışmaktan başka çaremiz de yoktur. Şiirin özünü iyi yakalamışsınız. Aslında şiirlerde vurgu en sona bırakılır ama ben bu kurala pek riayet ettiğimi söyleyemem. Vurgu kıtalarını aralara koymayı tercih ediyorum. Rabbim, çalıştığınız kadar karşılık alırsınız buyuruyor. Öyleyse...
Sonumuz hayr ola diyerek ilginize teşekkür ediyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Sevgili Kardeşim -muhacir bozkurt-Mustafa KÜTÜKCÜ, Su gibi akıcı bir hece şiiri okudum. Kurgu tekniği, hecesi uyağı ve duygu yüküyle güzel bir şiir olmuş Beğenerek ve saygı duyarak okudum. Kaleminizin daim olması ve her dem böyle seçkin eserlerin altına imzasını atması dileklerimi iletiyorum. Sevgi ve saygılarımla. Dr. İrfan Yılmaz. BODRUM.
Muhterem İrfan Bey Kardeşim, Engin edebî birikiminiz ile sayfamı süsleyen değerlendirmeniz için kalbî teşekkürlerimi iletiyor, muhabbetle selâmlıyorum. Sıhhat ve huzurunuz daim, ömrünüz bereketli olsun inşaallah.
Kadri Bey Üstadım, Rezillikten vezirliğe yükseldiğimiz günleri de görecek bir nesil bırakabilme ümidiyle Rabbim gayretimizi arttırır inşaallah. Kalbî selâmlarımı iletiyor, sıhhat ve huzur diliyorum.
Avuntular belki önemli ders almak açısından ama işleri yoluna sokmanin da bir çabası olmayınca insan kahroluyor işte. Üstadım çok güzel bir şiir. Yüreklere tercüman bir şiir.
İlhan Hocam, Zihnimizdeki en büyük soru ve endişe geleceği meçhul bir neslin murisi olmak. Rabbim, gayretten ve istikbale ümit ekmekten mahrum eylemesin. Kalbî selâmlarımla...
Vallahi bir o kaldı elde, maziyi yad etmekten başka avunacağımız kalmadı, aslında o mazinin evlatları mı şimdi ki nesil diye sorasım var kendime, herkese
Ahmet Hocam, Mazimizle övünmekten kesinlikle utanç duymamalı ve bunu yapmalıyız amma istikbal ile ilgili kaygıları da günden güne büyütmeli ve gayreti arttırmalıyız. Bu gayret fikrini ve alışkanlığını da yeni neslimize aktarmalıyız diye düşünüyorum. Yoksa.... halimiz harap... Rabbim yâr ve yardımcımız olsun.Millet ve ümmet şuurundan ayrılmadan geleceğe güvenle ilerleyen bir neslin özlemiyle kalbî selâmlarımı iletiyorum.
Her kıtası ayrı bir güzellik icinde fakat ne yazıkki şuanda zamanım mūsait olmadıgı icin yorumumu kısa tutuyorum içim elvermesede
Evet geçmişimizi ucuz harcadık gecmişimuze gercek degerini vermeden ve gecmişimuzi gercek anlamdan bilmeden yorumlamadan ucuz nutuklara kurban ettik
Yureginuze saglık
Saygı ve hurmetlerimi sunarım
GÖNŪLDAŞIM