Köyden kente göçüp geldi Zemin kattta kendine yetecek Bir daire satın aldı fakat Alışamadı yeni hayata!..
Öğretmen bir kız torunu vardı Kendisi dul, kızı bekardı İkisi birlikte yaşarlardı...
Köydeki alışkanlıklarını Atamamıştı bir türlü; Sabahları erkenden kalkar Evinin önünü süpürür, Tahrası elinde Ağaçların dallarını budar Toplar, kurutur kucak kucak, Yufka ekmek yaparken Bahçeye bir ocak Sacın altında yakardı...
Duvar dibindeki yabanıl otları Çapalar bir bir söküp atardı; Bir gün ne olduğunu bilmeden Diktiğim hurmayı da yolmuş!..
-Niye söktün o fidanı?! Diye sordum -Dibinde yılan olur, çıyan olur Korkarım ben! dedi; Bilmiyordu ki o canlıların nesli Kentte çoktan tükendi...
Yayla dönüşümüzde yoktu Köyüne gitmiş; Sağlıklı görünüyordu Pek bir şeysi yok gibiydi Fakat yorgundu içten içe...
Önceki gün ölüm haberi geldi Kendi köyü Mandırlar’da Toprağına defnedildi...
Yetmişiki’sinde göçünü sardı; Zemin kattaki evinde Bugün dua ile pişisi vardı!..
.. Kıpır kıpırdın Müşerref teyze Değil mi ki köyden geldin Hayatını ağacın Taşın toprağın içinde buldun!
Ah Müşerref teyze Hurmayı bilmeden yolmuş Bilse neden yolsun; Nur içinde yat Mekanın cennet olsun!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MÜŞERREF TEYZE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MÜŞERREF TEYZE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kalemin daim olsun
____________________________Selamlar