Şeytan onun ruhunu çalmış Fakat o şeytana Ruhunu parayla satmış Şeytanlığı iyiden iyiye Yalnızca kendisi ele almıştı!..
Gururu mide gurultusu Çektiği nutuk Çenede kene zırıltısı Yaşarken mahşer gürültüsü Sanırsın ki yıldırım şimşek Yağmur altında sağanak Gökten ateş yağar iken Islanıyorlardı birlikte Binlerce divane avanak!
Hayra değildi hiçbir alâmet Gün geldi koptu kıyamet Bir büyük kasırga Tufan Belirsizdi nerden nasıl esti Ege Marmara Akdeniz Karadenizin üstüne aktı; Boğaz suları köpürdü Köprüler doldu doldu taştı!..
Şimdi tufan sonrası Ne yağmur kaldı ne şimşek Çekilmeye başladı sular; Güvercin gagasında zeytin dalı Adam oldu eşşoğlu eşşek!
Sızdı toprağa yağmur suyu Arındı ortalık kirinden Bedene geldi girdi ruhu Kurtulduk şeytanın birinden!
Kavun gitti kelek geldi Şeytan gitti melek geldi Davul zurna sona erdi Tef ile dümbelek geldi
Cin işi şeytan işi Bunu yapan iki kişi Kaf Dağının arkasında Biri erkek biri dişi!
... Adam oldun şeytan(!) Gel şimdi bir söz dinle Dolup taşmadan meydan Ne demişti Yunus Emre; .. ’Söz ola kese savaşı Söz ola kestire başı Söz ola ağulu aşı Yağ ile bal ede bir söz!’
Koyunun olmadığı yerde Keçi Abdurrahman Çelebi ise Al sana Evliya Çelebi’ce ..
’Geçme namert köprüsünden Ko aparsın su seni, Yatma tilki gölgesinde Ko yesin aslan seni!’
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CİN İŞİ ŞEYTAN İŞİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CİN İŞİ ŞEYTAN İŞİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.