Soğuk bir kış ayıydı. Gecenin kuytu karanlığında Taşlı bir sokağın Loş ışığında belirmişti yüzün. Kötü bir rüyanın Ortasındaydın sanki. Geceye en masum tavrını Koyuyordu sükûnetin. Buz tutmuş kaldırımın Kenarında oturmuş, Vicdan denen yaratığın Pençesinde kıvranıyordun.
Gözlerinde nemli bir hüzün tadı vardı. Yüzünde kömür izi, Ayağında ıslak bir papuç. Üzerindeki kazak, Zavallı halinin büyük göstergesiydi. Yalnızlığa bürünen aciz bedenin Tir tir titriyordu. Büzüşmüştün, Çaresizdin, Kimsesizdin. Nefesinden çıkan buğu Geceye hüsranın En diri halini bırakıyordu. Karanlık bir hayatın Ve sonu gelmeyecek acılarla dolu yolun En başındaydın daha.
Yorgun yüreğindeki Kırgınlık her halinden belliydi. Çaresizlik kelepçe gibi Kollarına takılmıştı. Masum yüzündüki ifade Hayatın acımasızlığını Bir kez daha anımsatmıştı. Ürkek bakışların Korkunun seviyesini Had safhaya eriştiriyordu. Minicik parmakların Soğuktan kıpırdamıyordu artık. Nar kırmızı yanaklarındaki gamzeler İsyan dağıtıyordu çevreye.
Küçücük bedenin Hiç birini hak etmiyordu. Bu saate, Sütünü içmiş Sıcacık yatağında uyuyor olmalıydın. Annen uyandırmalıydı öperek. Güneş üzerine keyifle doğmalıydı. Kahvaltıdan sonra Tertemiz bir elbiseyle Elinde çantan okula koşmalıydın. Geleceğin karanlığında Giderek kaybolmamalıydın çocuk. Vatana ve millete Hayırlı bir evlat olman gerekirken İtilmiştin çirkinliklerin kucağına. Belki de büyüdükçe, Kötülük ateşi yanacakdı Minicik yüreğinde.
Dalmıştın, Ve üşütüyordu hava. Yoldaşın olmuştu Kucağındaki köpek yavrusu. Oda senin gibi kimsesizdi çünkü. Sıkıca sarıldığın kirli poşet Yarın için karnını doyuracağın Yemeğindi belli ki. Birazdan kalkıp gidecektin. Hangi çöp bidonunda Rıskını arayacaktın? Sığınıcağın liman Neresiydi kim bilir.
Sen çocuk, Örnek olmak varken Gelecek nesillere Ne yazık ki Acımasız hayatın kollarına atılan Ve adına da kader denilen Bir komplonun içindeydin. Heyhat! Daha nice acılar bekliyordu seni. Kim bilir, Kaç karanlık gecede Kaç hüsrana daha gebeydin.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ç O C U K şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ç O C U K şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Duygu yüklü serbest dizelerle konusu da, yorumu da çok etkileyici bir şiir okudum. Günümüzde o kendilerini medeni zanneden canavarların sayesinde binlerce çocuk ölüp cennete uçmuş; büyük bir kısmı da sonu belli olmayan zifiri bir dehlizde meçhule doğru gidiyor. Tebrik ediyorum; sevgi ve selamlarımla.
AH ah ah bu kimsesiz çocuklar.. Aklıma düştükçe çocukluğum içim burkulur gözlerim dolu dolu olur Çektiklerim gelir aklıma.. Şİmdi yutkunuyorum, cümleler boğazımda düğümlenip kalıyor Yoksul bir çocuk görsem yağmur altında üşüyen köprü olmak geçer hiç değilse içimden Her akşamüstü oyuncakçı camekânından çocuk ellerinin izlerini silerim
Ellerin yüreğin kalemin daim olsun şairim..Çoğumuzun ya değinmeye yüreği kaldıramadığı,yada çoğunun umurunda bile olmayanlar .. Yürek burkan,içler acısı kimsesiz yavrularımız...
kirlenen dünyanın masum yüzleri çocuklar keşke yaşanacak bir avuç ' mavi bir gökyüzü bıraka bilseydik onlara .. bu savaşlar ve bu kirlenmişlikle sadece suçlarımızı bıraka biliriz onlara ne yaz ki..
Evet kardeşim Çocuk! Ne kadarda masumane bir ifade...Şu çocuk, bu çocuk, o çocuk!!! Bizim çocuğumuz ama, Elleri kırılası, gözü kör insanlar(!) Ne kadar değer veriyorlar. Hele devleti yöneten kadrolar ne kadar ilgililer??? Geleceğimiz, umudumuz çocuklara nasıl ve ne kadar sahip çıkıyoruz?
Yüreğine sağlık kardeşim. Anlatımı ve akıcılığı ile çok güzel bir esere daha imza atmışsın. Çok beğendim ve seni takdir ettim. Selam ve dualarımla.
çocukların hiç suçu yok onu yapan bakmayan utansın helede kirlenen dünyada çocuk olmak çok zor savaşlarda hep masum ve çocuklar ölür kalanlar kinle büyür
Geleceği anlatan kelimelerin ahankli bir sarmalı.
Beğendim…
....................................... Saygı ve Selamlar...