Elveda dostum Gidiyorum bu şehirden Göremezsin artık beni Gülemezsin yüzüme sebepsiz Düşünmeyiz artık bir köşede Karşılıksız sevgisiz.
Sen özlermisin bilmem ama Ben özleyeceğim seni Hele o şişman sevgilini. Paylaşırdık beraber herşeyimizi Mutluluğumuzu, dertlerimizi.
Zaman su gibi akıp geçti Kader fakirliği Yazsa da anlımıza Hayat hicran yükünü Vursa da sırtımıza Hep şükrettik halimize.
Geçmişimize bakıyorum da; Çocukluğuma dönmeyi O kadar çok istiyorum ki Eskisi gibi birlikte Saklambaç oynamayı Düştüğümde ağlamayı Dünyadan tat almayı Ve hayatın zorluğundan Habersiz kalmayı O kadar çok özlüyorum ki Bayramlarda elime sıkıştırılan Şekerlemeyi, parayı...
Ah o eski bayramlar; Ramazan bayramında Tatlıya doyardık Kurban bayramında Ete hasret kalırdık Yoksulluğun gözü kör olsun demişler Ne de doğru söylemişler.
Ah be çocukluk çağlarımız; Ne anlardık o zaman giyinmeyi Çorabımızın ucu yırtık dikili Pantolonumuz geniş, kazak lekeli Ya rengârenk pilaçlara ne demeli Fakir hayatın klasikleri Kemer yerine kullandığımız da Rahmetli ninemin orlon ipleri Biz ki garibanın önde gidenleri. Mahalle ayağı kalkardı sayemizde Az koşmadı ardımızdan Bizim sokağın çirkef kadını Ayşe teyze.
Hani acıktığımız zaman Ekmeğin üzerine yağ sürüp Bahçede iştahla yerdik ya Tadı hala damağımda. Gece birlikte korku filmi izler Sabahı edemezdik Birbirimize sıkıca sarılır O gece birlikte uyur Işıkları bile söndürmezdik. Çocuktuk ve masumduk Asıl korkunun Büyüdükçe başlıyor Olacağını bilemezdik.
Ne de güzel geçerdi okul yılları Hepimizin dilinde "andımız" vardı. "Türküm, doğruyum, çalışkanım"
Okul tatil olunca Ayakkabı boyacılığı yapardık O meşhur laf hala kulağımda; Abiler, amcalar! Parlamasa bedava. Çok zorumuza giderdi fırça yemek Çoraplara değdirmeden boyamayı Bir türlü beceremezdik Asıl zorluğun zamanla başladığını Büyüdükçe öğrendik.
Hayaller kurardık bazen; Altımızda arabamız Yanımızda aşklarımız Deli doluydu her anımız Unutmak istesek de dostum Unutulmaz ki anılarımız. İkimiz de sevgiye hasrettik Masumca, iffetle, tertemiz sevdik Ne yaptıysak gelmezlerdi imana Karşılıksız sevmenin acısı bambaşka Sende biliyorsun Sevdim çok sevdim ama! Seninle evinin önüne giderdik, Gördüğümüz zaman sevinir Yüzümüzde tatlı bir tebessüm Birbirimize bakar gülerdik.
Sonra, Eve gider takıp teybe En damardan şarkılar dinlerdik Dinledikçe hüzne boğulur İçten içe sohbet ederdik. Bunlar unutulurmu be dostum Biliyorum onun için kendimi Boşuna yordum. Gözlerim vardı ama Ben aşka mahkûm Sevgiye muhtaç bir kördüm.
Onu ilk gördüğüm günü hatırlıyorum da! Hayal ettikçe güzel gözlerini İçime güneş doğuyor Düşündükçe hırçın sözlerini Sanki bu şehir beni boğuyor. Nasıl bir sevgi ki bu; Dolaşıyor kan misali damarlarımda Başımı yastığa koyduğum anda Gözlerimden dökülüyor damla damla. Nasıl bir vicdan ki o; Merhem olmadı yarama Kâbus oldu karanlığıma Aldırmadı bile kalp ağrıma.
Evet dostum vakit doldu galiba Benim için sakın üzülme Her zaman olduğu gibi Senden uzakta olsam bile Seninle gezip Hatıralarla yatıp Geçmişimle avunacağım. Verdiğin saatini Hep kolumda taşıyacağım.
Elveda dostum İyi bak kendine Kal esenlik içinde Hayatın sefasına kapılma fazla Yaşadığımız onca şeyin hatrına Beni unutma dostum Beni unutma.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Elveda Dostum şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Elveda Dostum şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Merhaba değerli kalem.Hüzün ve hasretin tavan yaptığı Eserin vurgusuyla, kurgusuyla, içeriğiyle, örgüsüyle duygu ve hissediş yönüyle güzeldi. Biz de bu güzel şiiri, okuyor, kutluyor ve alkışlıyoruz. Gönlüne, ömrüne bereket. sağlıcakla kalasın. Sonsuzluğun sahibine emanet olasın
merhaba kardeşim.ne kadar güzel bir şiirdi.o günlerin anıları yüreğini öyle doldurmuş ki kahramanın,bu günkü gibi hatırlıyor sevgiyi özlemi hasletleri.evet o günler çok güzeldi.çocukluk aşkları bile vardır anılarımızda.işte kahramanın bunları özlüyor.mahalledeki cadı teyzeyi bile.kutluyorum şiirini.selamlar.
o kadar itinayla seçilmiş kelimelerden mükemmel dizeler oluşmuş ve ben bu dizeleri gözyaşlarımı tutamadan okudum sadece bu yüreği yürekten tebrik ediyorum çoğu zaman bizlerin duygularına tercüman oluyorsunuz her zaman diyorum yüreğinize sağlık şairim saygılar ve iyi akşamlar diliyorum tüm şiir seven yüreklere
Anlatımı sade ve sürekleyici nostalji kokan uzun soluklu bir şiir okudum hiç sıkılmadan. Emeğinize, yüreğinize sağlık Murat bey değerli kaleminize alkışlar. Selam ve saygılarımla...
Yarınlarımız dünkülerden daha güzel olsaydı sanırım hiçbirimiz çocukluğuna ve geçmişine böyle özlem duymazdı..Gitmesini istemediklermiz gidiyor bir şekilde ve her kaybedişte biraz daha büyüyoruz,sanırım yaşamak dedikleri böyle birşey..Nostalji kokuyor şiiriniz buram buram, güzeldi.. yüreğinize sağlık..
//Bazen başını alıp gidebilecek kadar cesur ve bazen kalıp her şeye göz yumacak kadar yürekli olabilmeli insan. SUNAY AKIN//
Veda kelimesi soğuk,bazı insanlar uzak,bazı öyküler yarım. Vedalar da; öyle çok yanar ki canın,dünyada ki bütün suçları işlediğini sanırsın.Duygulu ve hüzünlü bir içe bakıştı şiir. Öyle işte.Tebriklerimle.Selamlarımla.