İnceleme
Değerli emsalsiz sosyolog ve insan bilimcisi Seyyid Ahmet Arvasi bu kitabında (Seyyid Ahmed Arvasî, Diyalektiğimiz ve Estetiğimiz, 2. Baskı, İstanbul: Burak Yayınevi) sayfa 51 ile 55 arasında şu satırları yazmıştır:
"İslam’da insan, «madde» ile «mânâ» arasında bir «geçit» gibidir. İnsanın idraki, bir yönü ile
«objektif âleme», diğer bir yönü ile «mutlak âleme» bağlıdır. İnsanın «sübjektif dünyası», bu iki
âlem arasında bir «köprü» gibidir. Yâni, insanın idrakinde, hem «objektif âleme», hem «mutlak
âleme» giden yollar vardır. İnsan, «Yaradan» ile «yaratık» arasında vücuda getirilen bir «şuur» dur."
Biz fani yaratıklar sınırlarımızı hudutlarımızı iyi ifşa edememişiz. Bunu en güzel bir şekilde Arvasi bu kitabında dile getirmektedir. Ruhu şad mekanı cennet olsun.
"İslam’da insan, «madde» ile «mânâ» arasında bir «geçit» gibidir. İnsanın idraki, bir yönü ile
«objektif âleme», diğer bir yönü ile «mutlak âleme» bağlıdır. İnsanın «sübjektif dünyası», bu iki
âlem arasında bir «köprü» gibidir. Yâni, insanın idrakinde, hem «objektif âleme», hem «mutlak
âleme» giden yollar vardır. İnsan, «Yaradan» ile «yaratık» arasında vücuda getirilen bir «şuur» dur."
Biz fani yaratıklar sınırlarımızı hudutlarımızı iyi ifşa edememişiz. Bunu en güzel bir şekilde Arvasi bu kitabında dile getirmektedir. Ruhu şad mekanı cennet olsun.
daha fazla
Bilgeoğuz Yayınları
- Puan vermedi
Diyalektiğimiz ve Estetiğimiz
S. Ahmet Arvasi
- Bilgeoğuz Yayınları
- 1905
Henüz yorum yapılmadı.