Dü
Kuran İle Diyalog Dokuz
& Haç &
Yaþamak için gereklir görür duyar olmak
Onun için þart yüksek insanlarý tanýmak
Aksi takdirde mümkün deðil Kuran’ý bilmek
Hazreti Muhhammed’i anlayýp kavramak
Kolay mý giden gezegenlerin hýzýný ölçmek
Bir birine uzaklýðýný milimle bilmek
Güneþ’in ay’ýn tutulma sýrlarýný çözmek
Ne zaman nerde tutulur saniye ile bilmek
Diferansiyel ile Entegrali bulmak
Evrenin tüm sýrlarýný tartýþmasýz çözmek
Bilimi inkâr edemez en geri zihniyet
Newton’a indirildi nice sýr ayet ayet
Geleceði onun gördüðü edildi ispat
Geleceði tek tanrý bilircilere inat
Dini doðrulamaz en ileri medeniyet
Kuran inkâr edilmezdi anlaþýlsaydý þayet
Anlaþýlmasý için onu dinlemek gerek
Anlamadýklarýmýzý sorgtulamamýz gerek
Onun dokunulmazlýðýný kaldýrmak gerek
Mümkün deðil onu aciz duruma düþürmek
Sel olsan yürüyen dað olur gelir üstüne
Bir damla su olursun avucunun içinde
Pek güvenen kalmamýþ günümüzde Kuran’a
Aciz kalýr diye pek güvenen yok dinine
Tüm dünya bir olsa üstün gelemez Kuran’a
Aciz insan elinde düþer o aciz duruma
Girmiþ yobazlar bilim adamý kýlýðýna
Kalp diyorlar Kuran’ýn beyin bildirdiðine
Beyinleri alýp koymuþlar kalbin yerine
Ýnancý doldurmuþlar kafalarýnýn içine
Ayaklar baþ olmuþ dolaþýrlar içimizde
Baþlar da ayak olmuþ geziyor altýmýzda
Akýl olmaz akýlsýzlarýn seçtiðinde
Akýl baþtadýr geliþmiþ çaðdaþ ülkelerde
Akýl göðüstedir geri kalmýþ ülkelerde
Kuran’da tutsak olmuþtur onlarýn elinde
Her þey açýk Haç Sûresi ayet kýrk altýda
Beden gözleri görür duyar kulaklarý da
Bedenlere deðildir Kuran’ýn isyanýysa
Söz konusu deðildir göðsündeki kalbi de
Eskiler göðsün içinde sanýrdý aklý
Bize tanýklýk eder Homero’un destaný
Ýsyaný insanýn kafasýndaki beynine
Oradaki aklýn saðýrlýðýna körlüðüne
Bir baþka deyiþle bedensiz ruh halimize
Bedene ait tek söz yok o sözün içinde
Alýn da bir inceleyin Yaratan aþkýna
Bakýn ne iþler açýlmýþ Kuran’ýn baþýna
Diyanet Vakfýnýn bakýn altý âlimine
Ýkibin sekiz yýlý Ankara meâline
Söz ederler göðüs içinde düþünen kalpten
Nedir bundan daha acý vahim olan
Ulamalar söz ediyor düþünen kalplerden
Böyle þey duyulmaz bilimden ve kör cahilden
Bu sözlerim Haç suresi ayet kýrk altýdan
Yanlýþ anlamýþsam aydýnlatsýn aydýnlanan
& Rahmân &
Biz ne demiþiz Rahman suresi ayet beþte
Güneþ’le Ay’ýn hareketinin var hesabý
Newton tarafýndan doðrulandý doðruluðu
Bilim ile dinin hiç olmadý çeliþtiði
Bu olay taþýmakta mucize niteliði
Yaþanan sahte dininle bilimin düþmanlýðý
& Ýnsan &
Dünyamýzýn en bilgeler bilgesidir Kuran
Ýnsanlara öðüt verin Hak yolu gösteren
Batýl yollarý kapatýp ona engel olan
Ýyiler deðil kötülerdir Kuran’ý yoran
Ol hakký batýldan aklý inançtan ayýran
Aradaki farký görür azacýk düþünen
Allah kimseyi mahrum etmemiþ o yetiden
Hayvanlarda dahi yok kötülüðü bilmeyen
Yalancýdýrlar inanýlmaza inananlar
Kuran’ýn verdiði misali gerçek diyenler
Verilen öðütten ders almayýp sapýtanlar
Apaçýk gerçeklere bakmaktan kaçýnanlar
Ýnanýyoruz dediklerine inanmazlar
Ýnananlar gittiði yoldan geri dönmezler
Gerçeði görüp bilenler bir þeyden korkmazlar
Görmedikleri þeyi gerçek kabul etmezler
Kuran’daki cesaret yoktur yýldýrýmlarda
Hangi soruna yanýt alamadýn sordun da
Haktan daha güçlü olan yine haktýr onda
Hata sende batýlý aydýnlatamadýnsa
Dünya bir olsa ulaþamaz ondaki güce
Kim öyle olmak istemez gücüne güvense
Yalancý peygamber çýkar bazen pazara
Sonra dünyaya oluverirler maskara
Kura’da kesin görünmekte Tanrýnýn gücü
Her insanýn içinde var iyi ile kötü
Görebilenler görür Kuran’da ayný þeyi
Ýyiye kötüye gösterir o doðru yolu
Bu savýmýzý doðruluyor Ýnsan suresi
Kolay deðildir ayet üçte görmek o þeyi
Þüphesiz der insana doðru yolu gösterdik
Ýster þükredici olsun isterse nankörlük
& Zilzâl &
Rabbin bin bir çeþit yasasý vardýr bilimde
Onlara benzer kanunlarý da var Kuran’da
Ýþimizi kolay kýlar misaller bilim’le
Bilime benzer yasayý görelim Kuran’da
Ýki farklý cisim birbiriyle çarpýþýrsa
Ýkisi de eþ kuvvet uygular zýt yönde
Bunu anlatýr bazýlarý baþka þekilde
Her etkiye zýt yönde doðar eþit tepkime
Maddi yasalarýn benzeri görünür Kuran’da
O mananýn maddesidir kavranýr akýlla
Kimler zerre miktarý hayýra çevirmiþse
Kimler zerre miktar ile þer iþlemiþ ise
Ayný karþýlýðý alacak her ikisi de
Hayýra Hayýr þerre þer maddenin aksine
Açýktýr bu Zilzâl’in son iki ayetinde
&Bakara &
Bakarada var iki yüz seksen altý ayet
Surenin önemini anlatmaya yok hacet
Akýl ile inancýn sýrlarý çözülecek
Anlamak isteyenlerse etmelidir gayret
Dünyanýn diðer yüzü Kuran’da anlatýlan
Kuran’ý anlar verilen misâli kavrayan
Her þeyi Allah bilir der çýkar anlamayan
Nedir denizle karadaki yaþamý bölen
Karada yaþayamaz denizin canlýlarý
Denize dalamaz karanýn hayvanlarý
Karayý uzayý bilmez deniz canlýlarý
Denizi uzayý bilirken kara hayvaný
Kara aklý temsil eder sularsa inancý
Karalardadýr aklýn inanca üstünlüðü
Doðrudur sudakilerin görüp duyduklarý
Gerçektir karadakilerin anlattýklarý
Kuranýn’da vardýr buna benzer bir misali
Çoban temsil eder aklý koyunlar inancý
Koyun gibidir Rabbi görmeyenlerin hâli
Koyun çobaný dinler gibi dinler Kuran’ý
Onlar saðýr kör ve dilsizlere benzetilir
Bizlere düþünemedikleri bildirilir
Onlar için akýl sahibi deðil denilir
Onlarda akýl arayan onlardan beterdir
Ayet yüz yetmiþ biri inceleyenler görür
O ayetin bizlere dedikleri de budur
Herkes inanýr görmek pek de kolay deðildir
Peygamberler dahi körlüðe dâhil edilir
Bu hususta bir deðil pek çok ayet bilinir
Ayet iki yüz altmýþ buna tek bir örnektir
O ayette Ýbrahim Allah’a yalvarýr
Ölünün tekrar diriliþini görmek ister
Allah ona inanmýyor musun diye sorar
Ýnanýyorum der de sözüne devam eder
Aklýmda görüp o da buna inanmak ister
Bir baþka deyiþle mutmâin olmadým der
Göründüðü gibi akýl baþka insan baþka
Her zaman olmayabilirler ayný görüþte
Akýl inanmýyor insanlar inansa da
Aklýný mutmâin etmek Ýbrahim’in arzusuda
Akýl inanmýyor insanlar inansa da
Ýnancý hâkim olmaktadýr aksi insana
Yok gerçeði görecek göz duyacak kulak da
Öylelere kalmýþ anlaþýlmamýþ Kuran da
Ýnanan var aklýnýn gördüðü kati gerçeðe
Akýl hâkim olmakta böyle insanlara
Onlara düþer kuraný yerden kaldýrmakta
Kaldýrarak güneþin ellerine vermek de
Biz inanabilir aklý inandýramayýz
Ya aklýmýz inanýr bizler inanamayýz
Bazen ayný fikirleri paylaþabiliriz
Açýk ki biz akýl ile ayný þey deðiliz
Bu konu irdelenmektedir ilk ayetlerde
Aklý inanmýyor inansalar inansalar da
Bu yüzden rastlarýz hep yarým Müslümanlara
Bin dört yüz yýldýr rastlamadýk tam olanýna
Savunan tek kiþi var Kuran’ý ölümüne
Kimse susturamaz onu çýkýp karþýsýna
Tam Müslüman’ýn da yapmalýyýz tarifini
Gerçekleri hem kendisi görmeli hem aklý
Bilim ile vicdaný doðrulamalý onu
Hem gözleri þahit olmalý hem kulaklarý
Bilim insanlarý bilimin halkalarýnda
Rastlayanlar var mý Muhhammed’in ardýlýna
Kuraný yücelttiðini sanýr alçatan da
Þansa yüceltmektedirler onu yüceltenler de
Günde iki kez doðru söyler bozuk saatler
Ayný þeyi yapar bilimle dinde yobazlar
Hastalýklarý teshiþ edilmiþ ayet onda
Çaðýmýzýn týpbý belki yetiþir yakýnda
Hiç gerek yok ruhu bilmsel araþtýrmaya
Ulaþmýþ olur söylenen sözü anlamakla
Ýnsanlar olursa bilimsel bigiden uzak
Onlarý beklemektedir bin bir çeþit tuzak
Beyini doldurur bedensel göz bedensel kulak
Etrafta duyduðunu gördüðünü alarak
Ýmkânsýzdýr bir daha öyleyi adam etmek
Yetiþtirdikleri insanlarý da düzeltmek
Bakara suresindedir doðrulayan ayet
Yetmiþ sekiz derki insanlar zandan ibaret
Nedir insanlarý zan eden buna dikkat et
Baþka tür geçilmez burada bulunan sýrat
Hiç güvenilir deðil insanlarýn inancý
Hiç iþe yaramamýþ Musa’nýn mucizesi
Yetmiþ halkýndan kýsa bir süre ayrýlmasý
Tanrý ile görüþmek için Tûr’a çýkmasý
Altýnlarý eriterek buzaðý yapmýþlar
Rab diye yaptýklarý buzaðýya tapmýþlar
Bunu der doksan iki doksan üçteki ayet
O aklýn deðil inancýn Tanrýsý dikkat et
Hani denizi bölmüþtü Musanýn asasý
Hani sularda boðmuþtu Firavun Ramsesi
Kayalardan akar yapmýþ on iki çeþmeyi
Kýzgýn çöllerde göklerden gelirmiþ yemeði
Bu mucizeleri yaþayanlar ne yapmýþlar
Altýnlarý eriterek buzaðý yapmýþlar
Rab diye yaptýklarý buzaðýya tapmýþlar
Allah bilir inançlýnýn inanmadýðýný
Söyler insanlarý imtihan ettiðini
Söylemekte insanýn sýnýfta kaldýðýný
Anlatmakta imtihanýn olup bittiðini
Okuyun Taha suresi seksen beþi
Olmuþ mu Allah’ý kandýrabilen inançlý
Söyler Samiri’nin onlarý sapýttýðýný
Kanýtlar insanlarýn Rabbi terk ettiðini
Yüz otuz altý der hak dinin bir olduðunu
Yüz otuzla yüz otuz iki destekler onu
Hak yoldakileri ayný görür altmýþ iki
Dinler aynýdýr yollarý Hak olsun yeterki
Hakka inanýp hiç þüphesiz iman edenler
Hak yolda yürüyüp hayýrlý iþler yapanlar
Hangi dinde olursa olsun cennetliktirler
Aklýn ve inancýn cennetle yoktur ilgisi
Hak yolda olmasa hepsi boylar cehennemi
Yollarýn en çetinidir inananlarýn yolu
Yoktur onlarýn duyan kulaðý gören gözü
Ayetlere baksýn görmek isteyen gerçeði
Hiç bir dinin yok bir baþka dine üstünlüðü
Kuran’ý Kuran yapan Kuran’ýn büyüklüðü
Onu dibe vurdurdu müslüman’ýn yokluðu
Yerden kalkýp alacak o gökteki yerini
Kimse indiremeyecek yere o güneþi
Ýnsanlar baþka þeydir akýl ise bambaþka
Akýl vardý dünyada insanlar hiç yokken de
Onda eksilme olmaz bir tek insan kalsa da
Çoðalmada olmaz dünya insanla dolsa da
Bizler yaþlanmayýz beden yaþlanýr biliriz
Bizler ölümsüz varlýðýz beden de deðiliz
Nedir diye sorarsanýz eðer deliliniz
Rab hiç bir þeyi yanýltmaz budur güvencemiz
Ýçinizde yok mu tekrar dirilme hissiniz
O hissi Allah koymuþtur bunu bilesiniz
Sanmayýn bilm insanlarý bilimi bulur
Onlara gerçek bilgi gerçek âlemden gelir
Akýl savlarýný kanýtlar bize gösterir
Kanýtlarý inkâr edilebilir deðildir
Ýnsan kendi varlýðýndan þüphe edebilir
Bilimile teknik þüphe götürür deðildir
Ýnancýn en büyük düþmaný olmuþtur Kuran
Düþman olmasýna yeterde artar tek neden
Pek çoktur kendini Allah sanýp Allh bilen
Çok batýllar gördüm Enel Hak diye baðýran
Kendine laf söyletmez kendini öyle bilen
Öyleler olmuþ þimdi Kuran’ý yorumlayan
Ýnsana ulaþýr gerçek þeytaný arayan
Þeytandýr onlarý Enel Hak diye baðýrtan
Çocuklar nasýl inanýrsa ailesine
Akýl ile görüp anlayýp kavramasa da
Sonsuzkere sonsuz inanýr Ýbrahim Rabbe
Aklý ile görüp anlayýp kavramasa da
Akýl kesin gözüyle bakmaz hiçbir þeye
Þüphe taþýr o en emin olduðundan bile
O yüzden sordu Ýbrahim dirilmeyi Rabbe
O da yanýtladý tam Müslüman olsun diye
Demek Rabbe inanmaz peygamberin aklý da
Ýnansa Allah’a sormazdý merak edipte
Surede þudur varýlacak en iyi olgu
Akla üstün tutan batýl kiþidir inancý
Her þeye þüpheyle yaklaþýr bilim insaný
Þuna þüpeyle bakmaz mý inançlýnýn aklý
Hangi insan görmüþ her yerde olan Allah’ý
& Enfâl &
Muhammed’in peygamberliðinin var kanýtý
Anlayýp kavrayanýn kalmaz zerre kuþkusau
Enfâl bulutsuz göklerde gösterir güneþi
Gör ayet yedi sekizde çözülen düðümü
Gerçekleþmeden plâný yapýlmýþ her olayn
Bozulmasý mümkün deðil Rabbin düzeninin
Bir çok görevi vardr her daðýn her geçitin
Gerçek görevi açýktýr Termoplain’in
Engel konulmalýydý önüne kötülerin
Oraya geleceði bilinirdi Perslerin
Mucizedir o yerde eseri depremlerin
Fili yediði yerdir orasý karýncanýn
Peygamber Muhammed’le nedir dersen ilgisi
Peygamber içinde vardýr Rabbin mucizesi
Müslümanlar beklerken Kureyþ’in kervanýný
Karþýlarýnda buluverdiler ordusunu
Kuran söylüyor bunu Allah’ýn bildiðini
Her þeyin olmadan önce tasarlandýðýný
Susuz çölde neden o gün yaðmur yaðdýðýný
Onun müslümanlara bereket olduðunu
Düþmanlarýn ise felaketi olduðunu
Bu da Peygamber oluþunun baþka kanýtý
Ýnananlar kanýtlayamaz inandýðýný
Kanýtlamak için kullanmalýdýr aklýný
Gerçek olan akýldýr o dinler kendisini
Hiçliði yaþarýz eðe dinlersek inancý
Kimse sanmasýn Rabbin iþinin bittiðini
Evreni kendi kaderine terk ettiðini
& Ali Ýmran &
Açýktan da açýktýr Kuran’ýn Hak olduðu
Ayný açýklýkta Muhhammed’in Elçilði
Gerçek bilimden alanlar en yüksek payeyi
O zirvelerden bakanlar görür bu gerçekleri
Bilinmektedir Marie Curie elementi
Milyonda bir o cevherde radyum oraný
Marie toplardý onda radyoaktif elementi
Onlara o zayýf peri ýþýnlarý derdi
O karanlýðý aydýnlatýr hem ýsýtýrdý
Marie’dir çözen ondaki gizemli sýrlarý
Ali Ýmran ayet yedi yapar ayný þeyi
O ayet anlatmaktadýr gerçek Müslüman’ý
Vurgulamaktadýr aklý selim insanlarý
Gerçeði onlarýn görüp kavradýklarýný
Bilimde en büyük payeyi aldýklarýný
Cahillerin gerçeði göremediklerini
Söyler Kuran’ý sapýtýp yalanladýklarýný
Bilge bilir Kuran’ýn Allah’tan geldiðini
Bilimsel yasalar gibi iþlediðini
Samimi insanlar da inanýr ayný þeye
Onlar gerçek müslüman’dýr bir þey bilmese de
Açýkca Kuran onlara þunu söylemekte
Gücünden fazla yük yüklemez Allah kimseye
Geçerli deðil gücü olup kullanmayana
Akýllý olupta aklýný iþletmeyene
Nasýl bilerek iþlenen suç af olmuyorsa
Güçsüz sayýlmaz gücü olup kullanmayanda
Ayet seksen dörtte açýktýr tek din olduðu
Anlayanlarýn tüm Peygamberlere uyduðu
Eþ deyiþle Hak olan doðru yolu seçtiði
Hiç bir dini diðerinden üstün görmediði
Ayet yüz elli üçte inananlarýn hali
Nasýl Musa’yý terk etmiþse inananlarý
Muhammed’i de býrakýp kaçmýþ öyleleri
Eleþtirilmektedir orada uhut savaþý
Bu gün kimse gösteremez o hoþgörüyü
Gösterse olmaz Kuran’ýn anlaþýlmaz yeri
Müslüman mýdýr inanarak Müslüman olan
Peygamberi dinlemedi Peygamberi duyan
Hepsi kaçýþtý olmadý geri dönüp bakan
Müslüman mýdýr peygamberi býrakýp giden
Nedir kaçanlara Peygamberi terk ettiren
Hiçbir þeyden kokmaz Alla’ý yanýnda gören
Ýnananlar özde deðil sözde Müslüman
Tek Harun’du kardeþi Musa’yý terk etmeyen
Ýnançlýlardý altýndan buzaðýya tapan
Biraz sonra cevap versin cevap veremeyen
Þu olay kararsýzlarý kurtaracak olan
Misal veririm isteyen anlar yorulmadan
O dikkatleri de toplamaktadýr daðýlan
Bir zamanlar dünya yürümüþtü Türkün Yurduna
Göðüs göðüse çarpýþýldý Çanakkale de
Gerçek müslüman vardý dünyanýn karþýsýnda
Atatürkte yanan ýþýk geçmiþ ordusuna
Süngü takýp çarpýþtý mermileri tükenen
Cennet yada memleketti onlardaki özlem
Atatürk benim her emrim dinlenir demekte
Yapýlmayacak söler olamaz der dilimde
Sahipti on dokuzun katlarýnýn sýrrýna
O sýrlar yýktý dünyayý düþmanýn baþýna
Bakýn insanlýða býraktýðý mirasýna
Var olan var mýdýr akýldan bilimden üste
Eðer bir zerrecik hak bulunsaydý inançta
Muhhammed’i dinlerlerdi Uhut Savaþýnda
Kaçmalarýnda yok zerre haklýlýklarý da
Bu yüzden aðýrdýr Kuran’ýn söyledikleri de
Bu konuyu da bitirelim baþka bir sýrla
Ýnanç körse yýkýlýr Peygamber ordusu da
& Haþr &
Olmakla olmamanýn sýrrý Haþr suresinde
Çoðu insan yoktur var olduðunu sansa da
Çoðu insan inanýr þeytanýn bildiðine
Þahit olan varmý þu gerçeði duyduðuna
Onu kimse söylemez çünkü gelmez iþne
Þeytandýr insana batýl yolu hatýrlatan
Ýnsandýr onun hatýrlattýðý yoldan giden
Þeytan uzak durur kötü yola sapmaktan
Batýla gitmez korkar âlemlerin Rabbinden
Cehenneme gidermi batýl yolda gitmeyen
Ayet on altýya baksýn bana inanmayan
Þeytan cennete gider çoðu insandan evvel
& Cuma &
Ýnanmayý kim Müslümanlara mubah kýlan
Ýnanmaya en aðýr darbeyi vurur Kuran
Ýnananlardýr Peygamber’i býrakýp giden
En ufak çýkar için dinini yere atan
Onlar Kuran’ý asla anlayýp kavrayamaz
Kuran da o zavallýlara yük yükleyemez
Kuran’ýn yükü aðýrdýr onlar kaldýramaz
Onu eðlence edeler altýna giremez
Gerçek olan beden gözü kulaðý olsaydý
Dünyada cahil insan bulmak çok zor olurdu
Bilinir herkesin hem gördüðü hem duyduðu
O zaman çalýþmanýn da anlamý olmazdý
Bunlarý çok çok açýk söyler Cuma suresi
Eþeðe benzetir ayet beþte okumayaný
Eþek olmasa âlim olur kütüphaneci
Ayný eþek gibidir okumayanýn hali
Uhut savaþý esnasýnda kaçtý inanan
Duymazdan geldi Peygamberin sesini duyan
Olabilir denir onlarda can korkusu var
Onlardý camiden kervaný duyunca çýkan
Ayet on birde veriliyor nihai karar
Ýnananlar ticaret görünce ona koþar
Eðlence gördüklerinde eðlenceye dalar
Böylelere bile Kuran hoþgörüyle bakar
O zaman pek de yoktu Peygamberi anlayan
O zamanlarda çok azdý aklý saðlam olan
Karþýsýna dikiliyordu her aklý biten
Gidince daha olmadý aklýna yetiþen
Var olan dindir Kuran’ýn desteklediði
Söylenmiyor Kuran’ýn yeni bir din olduðu
Tek Hak dindir o genlerimizin getirdiði
Kesinlikle tartýþýlmaz evrenselliði
Ayet üçte budur Kuran’ýn açýk dediði
Açýk tüm insanlarýn Peygamberi olduðu
Bilge Þair Yunus Öztürk
Sosyal Medyada Paylaşın:
Dünya Şairi Yunus Öztürk Åžiirleri
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.