- 748 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gerçekler Dogmatik Değildir,Bilimseldir
Erdoğan Ateşin
Gerçekler Dogmatik Değildir,Bilimseldir
Dünya devrimci hareketi Kuruşçev,Brejnev ve en son olarak Çin’de, Deng Şiao Ping le birlikte yeni bir ideolojik saldırı ve yozlaşmayla ve gerçeklerden uzaklaşma tehdidiyle yüzyüze geldi.Bu defa revizyonizm, sosyalist kaleleri kuşatarak onları tamamen tahrip ederek sosyalist iktidarları ele geçirmişti.İkinci revizyonist saldırı dalgası bugün hala devam etmektedir.Bugün,en genel anlamıyla revizyonizm,reformizm,salt dünya devrimci hareketi saflarında değil,toplamda bütün insanlığın bilincinde büyük çürümelere yol açmıştır.
Ancak bütün bu olumsuzluklara rağmen,bütün bu karşıdan saldırılara rağmen insan, ilerlemek ve gerçeğe daha fazla yaklaşmak için çabalamaktadır.İnsanlığın derin bilgi birikimi,derin bilgi mirası revizyonizmden gelen,hayattan kopma,dogmatik, gerçeklerden kopma ve çürüme tehdidine karşı,insanlık tarihini derinden etkileyecek büyük sıçramalarla bu son saldırıları da bertaraf ederek kesintisiz bir biçimde uzun yürüyüşüne devam edecektir.
Revizyonizm gibi dogmatizm de, dünya devrimci hareketinde,sınıf hareketinde müthiş tahribatlar yaratarak, teoriyi pratikle, gerçekle buluşturmanın,gerçek zeminlerde hareket etmenin aracı olmaktan çıkararak,devrimci teoriyi tersyüz etmiştir.En genel anlamıyla bugün,bilimsel olmayan önyargılardan kurtularak,gerçeği olgularda aramaya,toplumsal pratikten ve sınıf mücadelesinden öğrenmeye,gerçeği bir zaman kesitine hapsederek değil,olay ve olguları derinlemesine incelemeye irdelemeye ihtiyaç vardır.
Erdoğan Ateşin
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.