- 1283 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çamaş ve Fatsa da 2 gün
ORDU ÇAMAŞ VE FATSA DA 2 GÜN
Yeni evlilikler, yeni akrabalıklar, yeni dostluklar, yeni arkadaşlıklar, anlayana yeni sosyal çalışmalar, eğitimler, insanları geliştirmeler demek…Ne dediğimi anlamayan sabırla yazımızı okusun .
Yeğenim Akın, nişanlanınca herkesin ağzında bir söz vardı “ gelinin kardeşi kaymakam “ diye. Ağızdan ağıza dolanan bu söz tabii ki damadın dayısı olarak benim de ilgimi çekti. Ne yazık ki kimse damadın dayısı yazar ile gelinin kardeşi kaymakamı bir araya getirerek “ sizde yazma kabiliyeti var, sizde kaymakamlığın gücü var. El ele gençlere faydalı olacak çalışmalar yapın” gibisinden tanıştırmak, kaynaştırmayı düşünemedi.
Ben de bu konuda üstelemedim. Bir gün internette gezinirken “Kaymakam Hüseyin Tekin’i bir araştırayım” diye geçti aklımdan. Hani araştırmayı seven bir insanız ya.. Kaymakamı araştırırken “Kaymakama yazın” diye bir yazı gördüm. Kaymakama yazdım hemen kendimi tanıttım. Kaymakam beyde hemen bir cevap yazdı O günlerde Tokat’a geleceğini ve beni ziyaret edeceğini söyledi. Doğrusunu söylemek gerekirse buna pek inanmadım. Çünkü bana çok Üniversite hocası, kaymakam, Belediye Başkanı falan ziyarete geleceğini söylemiş ama gelmemişti.
Bir gün Hüseyin Bey ve eşi Merve hanımı karşımda görünce heyecanlanmadım desem yalan olur. Hemen kaynaştık. Tanıştık. Bir kaymakama en güzel hediye tabii ki “ Hizmetkar Lider Recep Yazıcıoğlu” kitabı olurdu. Onu hediye ettim. Kişisel Gelişim dergileri hediye ettim. Kaymakam ile gazeteye ziyarette bulunduk. Fotoğraflar çekindik. Başka bir buluşması olduğundan ayrıldı.
Kaymakam bey Aile Bakanlığı, Ordu Valiliği ve Çamaş Kaymakamlığı ortaklaşa ÖDES (Özürlülere dersek programı) projesi kapsamında, engellilere destek olan bir yazar olarak Çamaş gençliğini aydınlatmam için beni davet edeceğini biraz beklememi söyledi. Engellilere ve gençlere destek olmayı aşk derecesine seven ve bunu “sosyal yazar” olmanın bir temeli olarak kabul ettiğimden hemen kabul ettim.
Fatsa’da yaşayan işitme engelli dostları ve yazar dostları şair ağabeylerimizi özlemiştik zaten. Hem onları ziyaret eder, hem de Çamaş gençliğine faydalı oluruz diyerek kabul ettim.
Aradan 6 ay geçtikten sonra Kaymakam Tekin beklenen daveti yaptı.31 Mayıs.2012 de “Anneleri Eğitiyoruz, Engelleri Kaldırıyoruz” kampanyasında bir konuşma yapmaya davet etti.
Çamaş Kaymakamlığı Sosyal yardımlaşma Vakfı Müdürü değerli insan Salih Teyyare ile bu vesile ile tanışma ve internetten yazışma imkanı bulduk.
Konuşmayı YİBO da yapacak, öğleden sonra da okumayı aşk derecesine seven bir yazar olarak Çamaş lisesi öğrencilerine “Okumakla Var oldum” konulu bir konuşma yapacaktım.
Beklenen gün geldi ve 30.Mayıs’ta gece yarısı buradan yola çıktık. Daha önce Tokat’ta lise okuyan Sergen Göç ile tanışmıştık ve ağabeyi işitme engelli öğretmeni Kenan Göç ile sıkı dostluk kurarak işitme engellilere destek olmaya çalışmıştık. O da bizi bekleyecekti Fatsa’da.. Korgan’da Halk Eğitim Merkezinde öğretmenlik yapan ve işitme engellilere destek olmayı hayatının düsturu yapmış olan işitme engelli Fadik Ayar’da oraya geleceğimizi duyunca Fatsa’ya 1 saatten fazla mesafede olan Korgan’dan kalkarak yanımıza geldi.
Fatsa’da yaşayan gönül dostlarımız 60 ını çoktan geçmiş olan Faruk Kibar ağabeyimiz ve gene işitme engelli olan Yusuf Esen dostumuz, Fatsa Meydanında çay evinde bizleri bekliyorlardı. Bir anda çevremizi işitme engelli dostlar, işitme engellilere gönül verenler ve işitme engelli öğretmenler sardı. Biz “oturup bir çay içelim” derken Gönül dostu, kalbi insanlara moral aşılamak için yaratılmış bir ağabeyimiz olan Faruk Ağabey” Siz yoldan geldiniz karnınız acıkmıştır” diyerek bizi hemen çorbacıya götürdü. Orada Fadik ile yeni tanışan Faruk ağabey ve Yusuf kardeşimiz Fadik ile işitme engellilerin sorunları üzerine koyu bir sohbete daldık. Ağabeyi gibi başarılı işitme engelli öğretmeni olmak isteyen ve bunun için iki seneden beri LYS ye hazırlanan Sergen Göç de bu sohbete dahil oldu. Heyecanla işitme engellileri izleyen Sergen’in de ağabeyi gibi işitme engellileri seven bir öğretmen olmasını candan dileriz.
Kahvaltıdan sonra, Faruk ağabeyin, oğulları ve ortakları ile beraber 3 yıl önce açtığı hazırlık aşamasında gezdiğimiz ama hiç görmediğimiz Kırmızı Market’e geçtik. Faruk ağabey 60 ını çoktan geçmiş ve başarılı 4 çocuk yetiştirmiş insan. Büyük oğlu işletme okumuş. Öteki oğlu Ziraat Mühendisi ve Fatsa Ziraat Odasında, öteki oğlu lise mezunu ve en küçük kızı ise Fem de Matematik Öğretmeni. Faruk ağabey işitme ve konuşma engelli olmasına rağmen çocuklarını çok güzel yetiştirmiş ve haklı olarak çocukları ile gurur duyan insan.
Yusuf Esen ise et ve balık Kurumundan emekli ve babadan kalma fındık bahçeleri ile uğraşıyor. Büyük oğlu Sakarya Makine Mühendisliğinden bu sene mezun oldu. Geçmişte OKS Fatsa 1. Si olmuş ve Ordu Fen Lisesi mezunu Küçük oğlu ise LYS ye hazırlanıyor. O da çocukları ile gurur duyan bir insan. Ne yazık ki dar zamanda çocukları ile tanışma imkanı bulamadık. Daha önce tanışıyorduk ama seneler sonra yeniden görüşelim dedik .
Ünyeli işitme engelli Ressam dostumuz Arif Tangaz ‘ı da görelim dedik ama işi olduğundan gelemedi.
Fatsa Kırmızı Markette otururken, Şair Hasan Gençay ağabeyimizi ziyaret edelim dedik. Sonra hep beraber yanımızda Hasan ağabeyin emlakçı bürosuna geçtik. Hasan ağabey bu arada yaşlı bir şair ağabeyimizle sohbet ediyordu. Bizimle tanıştırdı. Mir Kuzey Gazetesi muhabiri geldi. Bizim başarılarımızı duyduğunu ve bizimle konuşmak istediğini söyledi. şair dostlar ve işitme engelli dostlar ile fotoğraflarımızı çekerek , haberde kullanacağını söyledi.
Sohbet ilerlerken daha Fatsa’da işitme engelli dostları ziyaretimiz bitmeden Çamaş Sosyal Yardımlaşma Vakfı Müdürü Salih Teyyare gelerek, bizi Çamaş’a götürmek için geldiğini söyledi. Fatsa’daki dostlara 1 günlüğüne veda ederek Salih bey ile Çamaş’a doğru yola çıktık.
Orada Fatsa Kaymakamına da “ Hizmetkar Lider Recep Yazıcıoğlu” kitabımızı armağan etmek istedik ama Kaymakam makamında yokmuş. Arayacağız dendi ama arayan olmadı .Bu kitabı gittiğim her yerde Kaymakamlara onlarda okuyup ilham alır ve Recep Yazıcıoğlu gibi yöneticiler olur umudu ile hediye etmekten mutluluk duyuyorum
Çamaş Fatsa’dan Güneye doğru çıkılan ve 21 km mesafede 8.300 nüfuslu tipik bir küçük Karedeniz ilçesi. Kaymakam Hüseyin tekin buraya atanalı 2.5 sene olmuş Karedeniz Teknik Üniversitesi Maliye mezunu olduğundan Karadeniz’e aşina insan.
Kıvrıla kıvrıla fındık ağaçları arasında ilerlerken Meşebükü köyünde önümüze çıkan göl insanı gerçekten etkiliyor. Kıvrıla Kıvrıla, dağınık evler arasında ilerleyerek Çamaş Kaymakamlığına vardık. Hemen Kaymakam Hüseyin Tekin’i ziyaret ederek, geldiğimizi söyledik. Kaymakam Tekin gelmemizden memnun olduğunu söyleyerek bizi kucaklayarak karşıladı. Fatsa da otelde misafir etmek istediğini kabul edemezdik Halkın içinden çıkmış bir insan olarak Öğretmenevinde kalalım dedik.
Oradan Konuşmaları yapacağımız YİBO ya geçtik . 11 yıl görev yaptığım Türk Telekom Çamaş’a büyük bir İlköğretim Okulu yaptırmış. Kız ve erkek pansiyonları unutulmamış. Biraz araştırınca bu binanın 2008 yılında yapıldığını öğrendik. Bu binanın yapılmasında eski Çamaş Belediye Başkanı Eczacı Mahmut Ayparçası’nın büyük emeği olduğunu da söylediler. Kendisini burada tebrik ediyoruz.
Şu an Belediye başkanlığı yapan arkadaş ise Ankara’da olduğundan tanışamadık.
YİBO Müdürü Necat Yıldırım bey o an okulda yoktu. Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları ile sohbet ettik. Öğle yemeğini okulda öğrenci ve öğretmenler ile yedik.
Oradan ayrılarak yeniden Kaymakamlığa geldik. İşitme engelli olan arkadaşları Salih Teyyare bey ile iş yerlerinde ziyaret ettik. Müftü Ali Erbaş işle bazı imamlar ile tanıştık.
Çamaş’ın küçük çarşısını gezerek, esnafları selamladık. Konuşmamızı duyuran afişler, bez afişler dükkanlara asılmıştı. Doğrusu bizi gereğinden fazla değer vermişler ve konuşmamızı halka duyurmuşlar. Sayın Kaymakam ve Vakıf Müdürünün bu projeye ne kadar önem verdiklerini gösteren bir tutum bu. Amaç engelli ve geri zekalı çocuk doğumlarını daha olmadan engellemek ve aynı zamanda da engelli bireyleri eğiterek onları topluma kazandırmak, gelecek nesillerin bizden daha zeki ve gayretli olmalarını sağlamak. Kaymakam ve Vakıf Müdürü bunun için canla başla çalışıyorlar.
Öğretmen evinde kalan ve Yamaç Paraşütü Hocası olan Aziz beyle tanıştık. Sivaslı ve Ahmet Turan Alkan’ın yeğeni olduğunu söyledi.7 aydan beri kaymakamın davetlisi imiş. “Özgürlük Rüzgarlarda Saklıdır” projesi kapsamında Çamaş ve Fatsa’ lılara yamaç paraşütü yapmayı öğretiyor.
Mesai sırasında fazla konuşamadığımız Kaymakam Tekin akşam öğretmenevinde bizi ziyarete geldi. Öğretmenevi altında saklı Bahçe de sohbet ettik kendisi ile . Bize bir isteğimiz olup olmadığını sordu. Sonra koruması ile bizlere meyve ve çerez yollayarak yanımızdan ayrıldı. Biz de ona Tokat Gazetesinde çıkan gazete ziyareti haberinin olduğu gazeteyi verdik.
Sabah erkenden Aziz bey ile uyanarak kahvaltımızı yaptık. Bu arada Salih Teyyare gelerek bizi alıp Türk Telekom YİBO’ya geçtik. Bizi Okul Müdürü Necat Yıldırım karşıladı. Okul Müdürü Necat bey tipik Karadenizli insan 2 çocuğunu da bayağı ilgi ile yetiştirmiş. Bir oğlu Ziraat Mühendisi ve “Fındık Küpü “ diye bir gıda geliştirmiş. Ama biz bunu tanıyamadık. Yani Fındık Küpü ve Ziraat Mühendisi oğlunu. Mücahit Yıldırım diğer oğlu ve Çamaş Lisesi Müdürü imiş. Edebiyat Öğretmeni aynı zamanda.
Konuşmamızın saati gelince konferans salonuna geçtik. Bu salon aynı zamanda kantin olarak kullanılan bir yer. Halktan özellikle bayanlardan, engellilerden öğrencilerden oluşan bir topluluk bizi dinlemeye gelmişlerdi. Ben konuşmamı yaparak akraba evliliğinin sosyal yaşantımıza verdiği zararları anlattım. Çarenin okumak ve bilinçli bireyler olduğunu söyledim kısaca.
Konuşmadan sonra okulun en çok okuyan 3 öğrencisine kitap verecektim. Ama öğrenciler orada yoktu. “Etkili İletişim Teknikleri” adlı kitabı okul Müdürü Necat beye verdim. Dikkatimi çeken YİBO da en çok okuyan öğrenciler henüz 2. Sınıfta okuyan öğrenciler Bu benim hoşuma gitti. Henüz 2. Sınıfta ve kitap kurdu olan öğrenciler. Buradan tekrar tebrik ederim.
YİBO kütüphanesine verilmek üzere Müdür Necat Yıldırım ‘a öğrencilerin okuyarak Recep Yazıcıoğlu gibi bir adam olması için “Hizmetkar Lider Recep Yazıcıoğlu” kitabımızı armağan ettim.
Yoğunluktan dolayı çok istemesine rağmen Kaymakam konuşmamızı dinlemeye gelemedi. Biz de anlayışla karşıladık. Bizim hedefimiz de anne ve anne adaylarını gelecek nesilleri daha bilinçli olmaları konusunda uyarmaktı. Yöneticiler zaten bu konuyu biliyordu ki bu projeleri hazırlamışlardı.
Konuşmadan sonra öğrencilere kalemler, Genç Gelişim , Süper beyin ve Beyin Gücü dergilerini hediye ettik. Salih bey bana çiçek sundu. Konuşmamızı beğeni ile izlediklerini söyleyen Çamaş’ lıların teşekkürlerini iletti. Vakıfta konuşmamızı dinlemeye gelenlere mini kokteyl sunarak meyve suyu ve kek ikramında bulundu. Bizde birkaç insana daha bilinç ve farkındalık aşılamanın mutluluğu ile salondan ayrılarak Necat beyin odasına geçtik.
Öğle yemeğini gene öğrencilerin yemeklerinden yedik. Yakında bulunan camiyi ziyaret ederek okumayı önemseyen ve etkili ve verimli konuşma üzerine araştırmalar yapan imamı ile sohbet ettik.
Öğleden sonra taşıma ile Çamaş lisesi öğrencileri YİBO ya gelmeye başladılar. Çamaş Lisesi öğrencilerine “Okumakla Var Oldum” konulu bir konuşma yapacaktım. Çamaş Lisesi Öğrencilerine okumayı sevmek ile neler elde edeceklerini, benim de neler elde ettiğimi anlatım.
En çok okuyan 3 öğrenciye Üniversite sınavında NLP ile başarı yolları adlı kitaptan armağan ettim. Dikkatimi çeken 3 öğrencinin de kız olmasıydı. “ kız çocukları okumaz veya okutulmaz ön yargısını Çamaş lisesi öğrencileri aşmış ve en çok okuyanlar kız olmuş. Erkek öğrenciler sizde okuyun ve kızların altında ezilmeyin” esprim bayağı alkış aldı. Öğrencilerde en çok okuyan arkadaşlarının birer kitap ile ödüllendirilmesini alkışlar ile karşıladılar ve okuyanın da hayatta her zaman böyle ödüller kazanacağını anladılar.
Okul Müdürü Mücahit Yıldırım’a, okuyarak birer Recep Yazıcıoğlu olmaları temennisi ile “Hizmetkar Lider Recep Yazıcıoğlu “kitabımdan bir tane Çamaş Lisesi Kütüphanesine koyması için hediye ettim.
O anda içinden gelen ve o anda orada yazdığım ”Okumakla Var Oldum” şiirimi de paylaştım.
Konuşma sonrasında kalemler, dergiler armağan ettik. Kaymakamlık mini kokteyl ile meyve suyu ve top kek ikramında bulundu.
Öğrencilere isteyenlerin internetten benimle mesajlaşabileceğini söyledim.
Konuşmamız tam bitmiş ve öğrenciler dağılmak üzereydi ki Şair Hasan Gençay ağabeyimiz geldi. O’na şiir okutacaktım ama geç kaldı.
Konuşmadan sonra Kaymakam Beye veda ziyaretinde bulunduk. Kaymakam bey bizim ona kitap armağan etmemizi unutmamış bize bir “Safahat” armağan etti. İşlerinin yoğunluğundan dolayı benimle fazla ilgilenemediğinden konuşmaları dinleyemediğinden bahsetti ama bizde anlayışla karşıladığımızı anlattık.
İlerde başka çalışmalarda beraber çalışmak istediğini söyledi.
“ Anneleri Eğitiyoruz, Engelleri Kaldırıyoruz” Projesi kapsamında bu sene benim anlattığım konuşma ile 4. Konferans yapılmış. Daha önce Ordu Üniversitesi Tıp Fakültesi Baş Hekimi Uzman Doktor Aile Hekimi Özgür Enginyurt, Prof. Mehmet Elbistan, Ordu Üniversitesi Kadın Doğum Uzmanı Sebahat Atar Gürel” konuşmalar yapmışlar .”Anneleri Eğitiyoruz, Engelleri Kaldırıyoruz” projesi Ordu Valiliği ve Aile Bakanlığının desteklediği proje.
Çamaş Kaymakamı Hemşerimiz Hüseyin Tekin’in gayretleri ile Çamaş kaymakamlığı aynı zamanda “Hayat Boyu Öğrenme”, “ Arıcılığı Geliştirme” “Özgürlük Rüzgarlarda Saklıdır” “Süt Sığırcılığını Geliştirme” ,” Altın Kafeste Yabani Hayat” “Özçelik Oto Bakım” ve “Anneleri Eğitiyoruz Engelleri Kaldırıyoruz” adlı projeler ile Çamaşlılara hizmet etmekte. Bu proje çalışmaları da aynı zamanda Kaymakamlık internet sitesinde genişçe tanıtılmakta.
Bu çalışmalar ve 2 günlük gezimizde hemşerimiz ve aynı zamanda akrabamız olan Kaymakam Hüseyin Tekin ile bir kez daha gurur duyduk.
Şair ağabeyimiz Hasan Gençay ile tekrar Fatsa’ya döndük. Fatsa ‘da Yusuf Esen, Faruk Kibar ağabeyler ile Sergen Göç Kardeşimiz Hasan ağabeyin bürosunda bizi bekliyorlardı .
İçilen çaylardan sonra Hasan ağabeyin bürosundan ayrıldık. Faruk ağabey Yusuf bey Sergen ile işitme engelli dostları gezerek onlarla sohbet ettik. İşitme engelli dostlar bizi Fatsa ‘da görmekten memnunluk duyduklarını, onlarında bizi ziyarete geleceğini söylediler.
Akşam da “Tilkinin dönüp dolaşıp geleceği yer Kürkçü Dükkanı” misali Tokat’a döndük.
Bizi İki gün boyunca misafir eden Çamaş kaymakamı Hüseyin Tekin’e, Vakıf Müdürü Salih Teyyare beye, Çamaş YİBO Müdürü Necat Yıldırım beye, Çamaş Lisesi Müdürü Mücahit Yıldırım beye, YİBO ve Çamaş lisesi tüm öğretmen ve öğrencilerine , Çamaşlılara Müftü Ali Erbaş’a , Paraşüt öğretmeni Aziz beye, Fatsa da Şair Ağabeyimiz Hasan Gençay’a Faruk Kibar ve çocuklarına Kırmızı Market ve çalışanlarına, Yusuf Esen’e Sergen Göç’e, Korgan dan gelen Fadik Ayar’a ve Fatsa basınına çok teşekkür ederim.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.