- 668 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EĞİTİMDE NE HEDEFLİYORUZ NE UYGULUYORUZ
Söze nasıl başlasam da hem iğneyi hem çuvaldızı kendimize batırıp neyin farkına varabileceğimi kestirmeye çalışacağım. Ülkemizde uygulanan eğitim sisteminin ne kadar yanlış olduğunu anlayıp artık bilimde ve ilimde ülkemizin hakkettiği yeri almasını sağlamaya çalışmak bir vatani vazifedir. Ama sürekli yap boz yapısına dönen ve kalitenin yıldan yıla düştüğü liseler, üniversiteler olsun artık olayın farkına varmalı Avrupa’yı moda olarak değilde fenni olarak takip edersek bilim dünyasında istenen yerlere nasıl gelebiliriz.Bunun için okullara yerleştirmeleri tek bir sınav sonucunda alınan puana göre değil kişilerin yetenekli alanlara yetenek sınavları gibi sınavlarla alınmalarını sağladığımız zaman işini seven hakkıyla yapan fertleri yetiştirmiş olacağız.Diğer yandan okuma oranımız ki sadece kitap olarak algılanmasın yeterli derecede gazete bile okumuyoruz. Yaklaşık 75 milyon nüfusa sahip bir ülkeyiz ama günlük gazetelerin toplam tirajı 3 milyonu geçmezken bu rakam küçük İskandinav ülkelerinde bile günlük 4,5-5 milyonu buluyor. Diğer bir yanlış yönümüz ise eserleri okumak yerine o eserlerden alıntı yapılarak ve ticari kaygılar dikkate alınarak yapılan değişikler sonucunda izlenen dizilerden yanlış bilgilenmiyor da değiliz. Öğrencilerimizi araştırmaya yönelteceğimiz yere kalıplaşmış bilgileri verip neden sonuç ilişkisi kurmalarına yani bilimsel düşünmeyi engelliyoruz. Diğer bir referans alınacak nokta ise Peygamber efendinize inen ilk ayettir burada bile okumaya ehemmiyet veriliyor ne deniyor ayette seni yaratan rabbinin adıyla oku. Diğer bir örnek ise Hz. Ali’nin bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum derken eğitim ve öğretmede vurgu yapılmakta bu yolla çeşitli bilim insanı yetiştirmişiz ama zamanla bu özelliğimizi kaybetmiş bulunmaktayız. Ne zamanki eğitim ve öğretimde doğru yolu yakalayabilirsek o zaman toplumsal huzuruda yaymış oluruz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.