- 1267 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
Çok mu İmkânsız İstediklerim!
Hangi tv kanalını açsam kadına şiddet ve dayak, çocuk istismarı diz boyu.
Birçok kanal öldürülmüş hanımların katillerini arıyor.
Eşinden kaçarken, üçüncü kattan incecik su borusuna tutunarak, ölümü göze alıp, kendini sokağa atan gencecik bir kadın.
İlim irfan sahibi olsun diye okuması için okula gönderdikleri, on dört yaşındaki kız çocuklarını, hastalıklı beyinli bir öğretmeninin kaçırdığı gözü yaşlı ana babayı izleyince, ne oluyor bu insanlara demeden edemiyorum.
Her gün eşinden ya da beraber olduğu erkeklerden şiddet gören onca kadınlar…
Çocuk sayılacak kızlara göz koyan, babaları yaşında kazık kadar adamlar…
Ufacık çocuklara tasallut eden, adını koyamadığım sapık zihniyetli insanlar…
Neler oluyor bu insanlara, bunların hiç mi vicdan, ahlak denen özelliklerden nasibi yok?
Doğru düzgün bir aile terbiyesi, Allah sevgisi ve huşuu hiç mi içlerine verilmemiş?
Ormanda yaşayan vahşi hayvanlar, onlardan daha canavar değiller bence!
İnsani değerlerden, fıtratımızda bulunan güzelliklerden nasibini alamamış zavallılar!
Güzel dinimizi bizlere öğreten sevgili Peygamberimiz veda hutbesindeki konuşmasında, ‘kadınlarınızı sizlere emanet ediyorum, onlara güzel sözler söyleyin, iyi muamelede bulunun, kötülüklerden koruyun’ buyurmuş.
Kafanız kızınca dövün, saçını başını yolup, elindeki parasını alın, canınız isteyince eziyet edin, öldürün dememiş.
Yasa koyuculara sesleniyorum, hazırlayacağınız kanunlar o denli ağır olsun ki, değil eşini dövmek, sevmek için bile sertçe değmesinler.
Çocuklarımıza uzanan eller öyle sert bir biçimde cezalandırılsın ki, yan gözle bile bakamasın, sapık zihniyetler.
Televizyon kanalları eğitici, ahlâki değerleri ön plana çıkaran yayınlara ağırlık vermeli.
Ailenin önemi, sağlıklı ve dürüst çocuklar yetiştirmenin, güzel komşuluk ilişkilerinin öne çıkarıldığı programlar yapılmalı.
Sağlıklı nesiller yetiştirmek sizlerin elinde güzel annelerimiz.
Eşinize kayınvalidenize kızıp, bunun acısını o masum yavrulardan çıkarmayın.
Sistemin tamamı doğru işlerse, sağlıklı bir toplumdan söz edebiliriz.
Bir taraf bozulursa, ne huzur ne de düzen kalır.
Bu ülke bizim, geleceğimiz çocuklarımızın huzurlu, sağlıklı büyümesi için hep beraber çabalamalıyız.
Toplumun her ferdi bunu ülkesine borçlu, bir benden ne olur demeyelim.
Elimizden gelenin en iyisini yapmamız boynumuzun borcudur.
Benimki hayal biliyorum ama, bir gün uyansak, baksak ki, haberlerde şiddet vahşet görüntülü haberler kalmamış, ya da yok denecek kadar azalmış.
Kendinden dayak yüzünden ayrılmak isteyen kadınları öldüren canavar koca haberleri değil de, mutlu yuvaları anlatan haberler artmış, hı ne dersiniz , bu mümkün mü, yoksa benimki bir ütopya mı acaba!
YORUMLAR
Yazıdaki düşüncelere katılmamak mümkün değil... Her tarafta olaylar fışkırmakta, ahlak denen kavram gittikçe yerlerde gezinmekte.
Şu olayları irdeleyen duyarlı yüreklere acaba bu işin diplomasını almış dostlar da katılmazlar mı dedim yazıyı okurken... Öyle ya! Psikolog, sosyolog, feylesoflar; toplumbilimciler de el atsalar şu olaylar zincirine... Yol gösterseler...
İyi ki yazdınız bu güzel yazıyı. Umarım minik de olsa bir ışık olur uzaklara...
Selamlar...
handan akbaş
gün günü arar olduk allah sonumuzu hayıra getire.....yazılarını özlemişim usta saygılar
handan akbaş
Malum torunlar artınca çocuklara yardım ön plana çıkıyor, onlar sağ olsun, bizler de sağlıklı olalım da, zaman ayırmaya uğraşıyoruz kendimize.
Teşekkürler, selam ve saygılar bizden.
evet keşke
tüm bunlar yaşanmasa...
duyarlı deneme yazınızı kutluyorum..
selamlarımla..
handan akbaş
Handan Hanım feryadınızı umutsuzca okudum. Ben sizin kadar iyimser değilim. Evet çok şey istiyorsunuz. Bu ülkede herşey çok kötü bozuldu. En az üç nesil geri dönmek lazım. Sizin gibi insanlar çoğalacak ve onlar oğullar yetiştirecekler. İşte o zaman istekleriniz gerçekleşir. Elinize sağlık
handan akbaş
Selam sevgi dua ile.
BZİM TOPLULUMUZ AİLE YAPIMIZ ÖRF VE ADETLERİMİZ NE YAZIK Kİ BOZULDU SOSYAL ÇÖZÜLMESİ GEREKEN YARA ANLATTIKLARIN
TELEVİZYONLARDA HALA ŞİDDET İÇEREN DİZİ FİLMLER VE SİNEMA FİLMLERİ VAR KÜLTÜR BİLGİ İÇEREN TOPLUMA BİR ŞEYLER VEREN PROGRAMLAR HİÇ YOK GİBİ
HAKLI VE ANLAMLI YAZINI GÖNÜLDEN KUTLUYOR SÖZLERİNE AYNEN KATILIYORUM SEVGİMLESİN HANDANCIĞIM
handan akbaş
handan akbaş
Sevgi ve selamlarımla.
Sevgili Handan'cığım yazını büyük bir ilgiyle okudum ve baştan sona katıldığım bir yazıydı. Keşkeler üzüntü verir genelde ama keşke bizi üzen haberler hiç olmasa ve böyle şeyler yaşanmasa diyorum.
Hassasiyetin için kutlarım. Sevgilerimle.
handan akbaş
Selam ve sevgilerimle...
Kendinden dayak yüzünden ayrılmak isteyen kadınları öldüren canavar koca haberleri değil de, mutlu yuvaları anlatan haberler artmış, hı ne dersiniz , bu mümkün mü, yoksa benimki bir ütopya mı acaba!
Malesef ki öyle gözüküyor öğretmenim Malesef . KANAYANA DOKUNMUŞ KALEM BÜTÜN İÇTENLİĞİYLE: Hoş ve elit bir yazıydı.