- 1719 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
YEDİVEREN GÜLLERİM BAĞRIMDA KALSIN
Gökyüzü sabah sabah sakladı mavisini.Ortalık simsiyah.Havada ki ağırlık öylesine yoğun ki, ruhu daralıyor insanın.
Sevmem böyle havaları.Yaradılışıma aykırı..
Kapana kısılmış gibi hissederim kendimi duramam yerimde.Aklım zaten firârda.
Kocaman gözlü yağmurları yüklenmiş bulutlar tepemde dolaşıp duruyor,yağdı yağacak . Ama akmamakta inat ediyor yağmur damlacıkları susuzluktan çatlamış toprağa.Çiçekler bile soldu susuzluktan.
Çiçeklerin dilinden anlayan arkadaşımla konuşuyorduk bir kaç gün önce.
Açan ve kokan çiçekleri çok severim bilir.
’Seraya bahar gelmiş. Fransız gülleri gördüm rengarenk. Çok güzel görünüyorlar, insanın gözlerini okşuyor her biri. Almalısın bu güllerden tam senlik’ dedi.
Serayı gezerken kendimden geçtim.Bu nasıl bir güzellik.Müthiş bir renk armonisi, çiçeklerin valsi çalınıyor sanki kulaklarımda..Çiçekler dans ediyor gözlerimin önünde.
Bayılırım böyle yerlerde dolaşmaya içim aydınlanır.Kedimden geçer zamanı bile unuturum.
Evde balkonda yaşar mı bu Fransızlar diye sorduk.
’Merak etmeyin, evde kapalı ortamda ve balkonda da yetiştirebilirsiniz dayanıklıdır bu güller’ dediler güvence verdi satıcı .İnandık ve güvendik.
Herkes bir kez yanılabilir, bir kez aldanabilir.Bir kez aldatırsa sizi biri, o suçludur. İkinci kez aynı kişi sizi aldatırsa, siz suçlusunuz der yabancı bir atasözü.
Kurudu kırmızı beyaz Fransız güllerim..
Ölüyormuş doğal ortamında yetişmeyen güller.Deneyerek öğrendim işte.Bu da benim hata payım olsun.Denemeden bilemezdim doğru mu dedi bu satıcı.. .Yaşatamadığım için gözümün önünde öldü güllerim Çok emek vermiştim oysa..
Güller Fransız, ortam yerliydi.Güller bile kendi dilleriyle ders verdi..
Kendi toprağında yetişmeliymiş her çiçek.
Fransız gülleri bile ölerek ’aslına’ dönmek istedi.Toprağım toprağım diye inledi..
Toprağıma ihanet mi ettim acaba? diye düşündüm bir an.
Öyle ya güzelim yediveren güllerim varken memleketimde.Her evin bahçesinde katmerli miss kokulu sakız güllerim selam dururken gözlerime.. Ne işim olurdu elin Fransız’ınla.Kendi ’can öz’üm dururken gözümün önünde..
Balkonumda gonca vermiş bütün haşmetiyle yediveren güllerim. Her renkle gülümsüyor gözlerime. Nasıl da güzel kokuyorlar.. Renkleri ve asil duruşları ömre bedel.
Mösyö ve madamlar Fransız gülleri sizin olsun, yediveren güllerim bağrımda kalsın. Herkes aslına dönsün.Kiliseye gidin kutsanın, kutsal şarabınızı için amen deyin siz..
Kandil kutlamalarımı yapacağım ben.
Ellerimi açacağım dua edeceğim amin diyeceğim. Ne istiyorsam YARADAN’dan isteyeceğim.Bu gece melekler bile amin diyecek, elleri semaya açılan her kulun duasına.
Ay-Yıldızına kurban olduğum bayrağım. Cennet vatanım.
Bu ülkede doğdum. Taşına toprağına aşık olduğum bu ülkede de öleceğim.
Regâip kandilimiz mübarek olsun. Her dostun duası kabul olsun ALLAH katında bu gece diliyorum.
YORUMLAR
Deniz Giritli
güllerin ölümüne çok üzüldüm.Bilmediğimiz çiçek bizim değildir dedim bir kez daha.
Sevgilerde kalın sizde hocam
Deniz Giritli
teşekkür ederim bıraktığınız güzel sözler için.Selam ve saygılarımla.
merhaba......güzel yazınızı kutlarım.....neylersin elin gülünü ..size kendi vatanımızda gül mü yokki....şimdi şu sıra daglar.taşlar.ovalar..güzel ISPARTA .MIN gülleri açtı..yel estikce kokusu öyle bir geliyorki.....herşey güzel ülkemde..kendi topragımızda......sevgilerin harmanladıgı gülyüzünüzün 4 mevsim gül olup açması dileklerimle..gül diyarndan selam lar..
Deniz Giritli
Memleketimin güzelim gülleri ömre bedel.Hele ki ISPARTA'nın miss gibi kokan gülleri.. Reçeli tatlısı ve kremleri parfümü ve kolonyası ile benim her zaman favorim. Başucumdan asla eksik etmem.Gittiğim her yere götürürüm..
Ne güzel kokar memleketimin asil gülleri.
Gül diyarına İZMİRDen selam ve sevgiler.
Fransız güllerinden yediveren güllerine,topraktan ,vatana,amenden amine,dinsel temaya değinerek,konuyu ustaca kandile bağlamışınız Deniz hanım kandillerin nurlu ışıkları üzerinize olsun sevgilerimle
Deniz Giritli
canımsın, ne güzelde yazmışsın dızelerini....kutlarım yürekden seni...bende senin ve tüm müslüman camiasının bu mubarek kandilini cani gönülden kutlarım canım...iyi geceler dilerim
Deniz Giritli
Dedim ki yerli malı dururken alır mısın Fransız gülü al işte öldüler yediveren güllerim açmış ve coşmuş balkonda.
Bu güzellikler dururken sana ne elin Fransızından.
Tüm islam aleminin kandili mübarek olsun canım .
Gülyüzlünün iki cihan serveri HZ.MUHAMMED MUSTAFA( S.A.V) yüzü suyu hürmetine, YARADAN dualarımızı kabul etsin katında inşallah .İyi geceler sanada canım .Sevgimle her daim.
Gülsen Tunçkal
Kandiliniz mübarek olsun ve dualarınıza amin desin melekler inşallah...