- 986 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
TAVŞANLAR GÖRÜRSÜNÜZ GÜNÜNÜZÜ!
İç Anadolu Bölgesinde Sünni köyleri ile Alevi köyleri kardeşçe yaşmaktadırlar. Yozgat’ın Akdağmadeni ilçesine bağlı Yukarı Çulhalı ve Bozüyük köyleri böyle kardeşçe geçinen örnek köylerdendir. Ufak da olsa aralarında; giyim, kuşam, yemek çeşitlerinde farlılıklar vardır. Alevi kardeşlerimizin bazıları tavşan eti yemez, hatta bir köyün tamamının tavşan etini yemediği ve tavşan avlamadığı bile olabilir.
Bozüyük köyünde de pek tavşan avlanmaz ve eti yenmez. Tavşan, avlanmayınca çok çabuk çoğalan bir hayvandır. İşte Bozüyük Köyü’nde tavşan kum gibi kaynamaktadır. Kışın aç kalan tavşanlar, ise köylünün meyve ve kavak ağaçlarını kemirip kurutmaktadır. Sünni köyler tavşan avladıkları için köylerine ve arazilerine, bağ ve bahçelerine tavşanlar gelmemektedir.
Bozüyük Köyü’nden Hüseyin adlı vatandaşımızın canı bu tavşanlardan çok yanmıştır. Tavşanlar, Hüseyin Beyin meyve ve kavaklarını kemirerek adeta bahçeyi mahvetmiştir.
Hüseyin Bey, o kadar çok, o kadar çok sinirlenmiştir ki deme gitsin…
Hüseyin Bey tavşanlara:
“Ulan sizi gidi uğursuz hayvanlar! Buraları serbestçe kemirip durusunuz. Bir de adımınızı şu Yukarı Çulhalı’ının sınırına, bir atın da erkekliğinizi görelim. O zaman er mi yaman siz mi? Görürsünüz gününüzü bakalım. Ağaç kemirmek neymiş anlarsınız...” demiş.
20.05.2012
Akdağmadeni
YORUMLAR
İDRİS ÇETİN
Selam ve saygılar...
İDRİS ÇETİN
Selam ve saygılar...