- 2047 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ÇANAKKALE DE ALLÂH’IN NUSRETİ.
ÇANAKKALE DE ALLÂH’IN NUSRETİ.
DEĞERLİ KOMUTANIMIZ ATATÜRK önderliğinde, canla başla yokluk hallerinde canlarını dişlerine takıp, CANLARI KANLARI ile ÇARPIŞAN YURDUNU KURTARMAK UĞRUNA KENDİNİ VATANINA KURBAN HİBE EDEN; “ KAHRAMAN MİLLETİMİZE NE KADAR TEŞEKKÜR ETSEK HAKLARINI ÖDEYEMEYİZ. ALLAH ONLARDAN RAZI OLSUN . Çanakkale savaşı çok farklı bir savaştır , Vatan savunması insanın evinden haksız yere çıkarılıp, atılması, gibi bir şeydir destanlara sığmayacak kadar büyük bir savaştır . Hain ve zorba düşmanların yurdumuza aç kurt gibi dört bir yandan saldırmasıdır. Anadoluda muvaffak olamayınca, dünyanın fakir ülkelerinden paralı asker toplayıp tekrar ÇANAKKALE ye çıkartma yaparlar. Haktaâla gerektiğinde Allâhın dinini yer yüzüne yayacak ulvi ve ilmi bilgilerle dulu donanımlı ,
Peygamberler yarattığı gibi; “ Yer yüzünde sulf getirecek düzeni sağlayacak bilgili zeki kıvrak zekalı ATATÜRK gibi gözü kara komutanlar da yaratıp yer yüzüne indirmiştir !.
İşte onlardan biri (HZ MUHAMMED son peygamber.) Diğeri zeki cesur gözü kara komutan (ATATÜRK MUSTAFA KEMÂL dir) Maddi ve asker bakımından çok güçlü düşman karşısında, Mühimmat ve asker bakımında yetersiz fakat, yürekleri imanlı Aslanlar gibi güçlü, gözlerinden ateş püsküren tüm olanaksızlıklarına rağmen canı gönülden çarpışan, Vatanını canından önde gören, Vatan savunmasında Yurdunu savunan yüce Türk milleti vardır.
Çanakkale Boğazı’ndaki harp batıklarıyla ilgili bir kitap hazırlığı yapan Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nda görevli Deniz Kurmay Kıdemli Albay Murad Hatip, 10 Ağustos 1914’de başlayan deniz savaşlarının bilinenin aksine 18 Mart 1915’e kadar değil, 28 Ocak 1918 tarihine kadar devam ettiğini ileri sürdü
Boğazdaki batıklara 300 kez dalış yapan Hatip, Çanakkale’nin üstü kadar denizin altının da şehitliklerle dolu olduğunu söyledi. Halen Ankara’da Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nda görevini sürdüren Kurmay Kıdemli Albay Murad Hatip, şunları söyledi: “İtilaf devletlerinin gemileri 18 Mart 1915’de geri çekildiler. Ancak savaşın sonuna kadar İngilizlerin boğaz girişinde denizaltı ve savaş gemileri bulundu. İngilizlerin E-14 denizaltısı, 28 Ocak 1918 tarihinde boğaza girerek Nara Burnunda karaya oturan Yavuz zırhlısını batırmaya çalışmış ama başarılı olamamıştır. Bu deniz savaşlarının son kaydı olarak tarih sayfalarında yerini alıyor.”
Savaşa katılan ittifak devletleri, Bunların hepsine birden Anzaklar adı verilmiştir.
Çanakkale Savaşı’na Katılan Devletler. Osmanlı Devleti, Almanya, İngiltere, Fransa, Yeni Zelanda-Anzaklar, Hindistan, Kanada.
Bu ülkelerden toplanan paralı askerlerle güçlü bir ordu elde etmişlerdi,
fakat unuttukları birşey vardı. Karşılarındaki savaşacakları kişiler toplama asker değil öz be öz vatanını savınan gözü pek kalbi İman dolu gözünü budaktan esirgemeyen, Kahraman Türk milleti Her şeyi gören ve bilen YARATICI yalnız bırakacak değilya, işte
YARADAN gücünü gösterir.
TÜRK milletinin yardımına, ALLAH-ın yardımı ile Peygamberimizin ve de meleklerin de katıldığı; "Allahın nusret-inin de o sırada haklı olarak haksızlığa uğrayan Türk milletinin üzerine indiği ve onlarla beraber olduğu müşahide edilmiştir.
“Burada yabancı bir komutandan dinlediğim olayı anlatmadan geçemeyeceğim. Yıllar sonra Çanakkale savaşında tümen komutanlığı yapan yaşlı ayakta zor duran bir zat ÇANAKKALE-YE gelmiş anlatıyor. Gemimiz kıyıya yanaştı, tüm mühimmata sahibiz ,
komutan olarak ben emir verdim askerlerime , askerlerim benden aldıkları komut eşliğinde kıyıya çıktılar dağa tırmanmaya başladılar,
TAM O SIRARA GÖKYÜZÜNDEN KOYU GIRİ BİR BULUT GÖRÜNDÜ SANKİ BULUT DAĞIN ÜZERİNE OTURDU DAĞA ÇIKAN ASKERLER BULUTA GİRİYOR VE GÖRÜNMÜYORLARDI EN SONDA BEN ÇIKTIM BULUT KÜTLESİ HAVALANDI BİRDE GÖRDÜMKİ ASKERLERİM YOKTU. BEN İNEN KOYU GRİ BULUTUN SİSİNDEN GÖREMEDİĞİMİ ZANNEDERKEN, BULUT ASKERLERİMİ ALIP GÖTÜRMÜŞTÜ, KOCA BİR TÜMEN YOK OLMUŞTU .
Bu olay beni çok etkiledi çünkü ÇANAKKALEDE sadece insanlar çarpışmadı ÇANAKKALEDE olağan üstü bir güçler vardı diye konuşuyordu yabancı komutan.
ODA ANLAMIŞTI ALLÂH’IN GÜCÜNÜ ALLÂH’IN NUSRETİNİN ORADA OLDUĞUNU, VEDE MELEKLERLE PEYGAMBERİMİZLE ŞEHİTLERLE ŞÜHEDALARLA DESTEKLENDİĞİNİ.
İşte ÇANAKKALE BÖYLE BİR İMAN GÜCÜ VE ALLÂH’IN NUSRETİ MELEKLERLE, VE PEYGAMBERLE, ŞEHİTLERLE, ŞÜHEDALARLA, destekli bir savaştır.
( 9) إِذْ تَسْتَغِيثُونَ رَبَّكُمْ فَاسْتَجَابَ لَكُمْ أَنِّي مُمِدُّكُم بِأَلْفٍ مِّنَ الْمَلآئِكَةِ مُرْدِفِينَ İz testegîsûne rabbekum festecâbe lekum ennî mumiddukum bi elfin minel melâiketi murdifîn(murdifîne).
(9) Rabbinizden yardım istediğiniz zaman böylece O, size icabet etti. Muhakkak ki Ben, birbirini izleyerek gelen bin melekle, size yardım edenim (yardım eden Benim). (9) ayet Enfal suresi.
وَمَا جَعَلَهُ اللّهُ إِلاَّ بُشْرَى وَلِتَطْمَئِنَّ بِهِ قُلُوبُكُمْ وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ Ve mâ cealehullâhu illâ buşrâ ve li tatmainne bihî kulûbukum ve men nasru illâ min indillâh(indillâhi), innallâhe azîzun hakîm(hakîmun).(10) Enfal suresi
Ve Allah, (bu yardımı) sadece bir müjde ve onunla kalplerinizin tatmin (mutmain) olması için yaptı (başka bir şey için yapmadı). Allah’ın katından başka yardım (yeri) yoktur (yardım ancak Allah’ın katındandır). Muhakkak ki Allah, Azîz (üstün izzet sahibi) ve Hakîm’dir (hikmet sahibi, hüküm sahibi).
إِذْ يُغَشِّيكُمُ النُّعَاسَ أَمَنَةً مِّنْهُ وَيُنَزِّلُ عَلَيْكُم مِّن السَّمَاء مَاء لِّيُطَهِّرَكُم بِهِ وَيُذْهِبَ عَنكُمْ رِجْزَ الشَّيْطَانِ وَلِيَرْبِطَ عَلَى قُلُوبِكُمْ وَيُثَبِّتَ بِهِ الأَقْدَامَ İz yugaşşîkumun nuâse emeneten minhu ve yunezzilu aleykum mines semâi mâen li yutahhirekum bihî ve yuzhibe ankum riczeş şeytâni ve li yerbıta alâ kulûbikum ve yusebbite bihil akdâm(akdâme).
O’nun (Allahû Tealâ) tarafından, emin olmanız için sizi bir uyuklama hali bürüyordu. Ve sizin, onunla temizlenmeniz ve şeytanın murdarlığını (vesvesesini) sizden gidermek ve kalplerinizi bağlamak ve onunla ayaklarınızı sağlamlaştırmak (sabit kılmak) için semadan su indiriyordu.
(İşte Çanakkale savaşı işte ALLÂH’IN nusreti) ALLÂH haksızları, haksızlık, azgınlık, yapanları ebrehenin orduları gibi helek eder.
Haksızlara karşı haklıları milletleri kutsar ve korur gözetir ALLÂH her yapılandan haberdardır
Onun içindirki ÇANAKKALE geçilemez; “ TÜRKLERİNDİR Hakkıdır HAKKA tapan istitlâl….
emine ERDEM. !8 / mart/ 2012
YORUMLAR
Emine hanım efendi Çanakkale savaşıyla ilgili bu güzel yazınızı beğenerek okudum çok çok Hoşuma gitti tebrikler ediyorum "Diyorum ki keşke 2-4 Kıta bile olsa da bu kutsal şavaşla ilgili şiir YAZSAYDINIZ .bu güzel konuyu DAHADA zenginleştirdiniz diye düşündüm.
Saygılar ve sevgiler sunarım facebook da buluşmak dileklerimle.Kazım ÖZGÜR 20.01.2013
Çanakkale savaşı sadece Türkiye tarihi açısından değil; dünya tarihi açısından da çok önemlidir. Büyük savaşlarda büyük mucizeler olur. Bunlardan birini de siz dile getirmişsiniz. Fakat 1996 yılında Çanakkaleyi gezerken mülhid rehber bulut olayını saçma bulup böyle bir şey yok demişti.
Bu tür insanlar ÇANAKKALE DESTANINI gölgede bırakıyorlar. Gidenler sadece şehidlik görüp geliyorlar. orada cereyan eden olaylardan habersiz kalıyorlar.
Metni ayet ve hadislerle desteklemeniz çok doğru olmuş
tebriklerimle
Dinî ve Millî duygularimizi erozyona ugratacak nitelikteki her türlü menfî gelismelere ragmen, RUHU zamanimizin acimasiz pencesinden kurtararak tazeligini yitirmeyen yüreginizden cosan, tasan duygularinizi bu sayfaya dökerek bizimle bulusturdugunuz icin cok tesekkür ederim.
ALLÂH HER DAiM iNANANLARLA BERABERDiR.
Sabirli olmak ve hic bir zaman ye'se düsmemek gerek.
Selâm ve DUA ile.
ÇOK GÜZEL BİR KONU, ÇOK GÜZEL BİR YAZI DUYARLI YÜREĞİNİZİ KUTLUYORUM. ÇANAKKALE İLE HER ŞEY BİR ŞEYLER YAZIYO FAKAT EKSİK YAZIYOLAR.İŞİN MANEVİ TARAFINI ELE ALAN PEK AZ O SAVAŞA HANGİ EVLİYALARIN MELEKLERİN HATTA PEYGAMBERİMİZİN BİZZAT GELDİĞİNİ BAZI KISSALARDA OKUYORUZ. OATARAFI HİÇ ANLATMIYORLAR,ANLATANLARA DA HER ZAMAN DESTEK OLAMAYA ÇALIŞIYORUM ALLAHA EMANET OL SELAM VE DUA İLE...