- 2027 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
PADİŞAH VEZİR HİKAYESİ
Padişah vezire sormuş; Vezir demiş; Eğitim mi önemli? Soy sop mu (Cibilliyet)?
Vezir cevap vermiş; Cibilliyet padişahım,
Padişah memleketin her yerinde tellallar çağırtmış, Duyduk duymadık demeyin, Memleketin en iyi hayvan eğiticisine yüz kese altın var.
En iyi hayvan eğiticisi padişahın huzuruna çıkarılmış,
Padişah hayvan eğiticisine sormuş; Bir kediye tepsiyle servis yapmayı ne kadar zamanda öğretirsin?
Eğitici cevap vermiş; Altı ayda öğretirim padişahım,
Altı ay olmuş eğitici padişahın huzuruna çıkarılmış.
Padişah; Öğrettin mi oğlum demiş,
Eğitici Öğrettim efendim demiş.
Saray erkanı toplanmış, kedi eliyle servis yapmaya başlamış, tam vezirin önüne gelmiş,
Padişah yine vezire sormuş; Eğitim mi önemli , soy sop mu(Cibilliyet mi) diye?
Vezir padişahın sorusuna cevap vermeden önce cebinde hazır tuttuğu fareyi yere bırakmış.
Kedi elindeki tepsiyi attığı gibi farenin arkasından koşmaya başlamış. Tabi altı aylık eğitim de boşa gitmiş.
Vezir cevap vermiş; Cibilliyet padişahım,
Önüne bir fare düştüğünde, eline bir fırsat geçtiğinde, çıkarları için vatanını satmaktan milletini harcamaktan tereddüt etmeyecek yüksek eğitimli büyük kedilerden, Allah bu memleketi bu milleti muhafaza kılsın.
Allah hepimizi fırsatçılardan korusun.Amin.
ALINTI ...Melda.A 20102 İST
YORUMLAR
Allah bu memleketi bu milleti muhafaza eylesin salih amelli insanlardan eylesin ,güzel bir anlatımdı kutlarım ..selam ve sevgilerimle ......