- 1307 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TRABZON’DA KUTLU DOĞUM ŞÖLENİ
M.NİHAT MALKOÇ
Her yıl nisan ayının 14-20 tarihleri arasını ülke genelinde Kutlu Doğum Haftası olarak kutluyoruz. İlki Diyanet İşleri Başkanlığı ve Diyanet Vakfı tarafından 1989 senesinde başlatılan bu güzel gelenek, 24 seneden beri aralıksız olarak devam ettiriliyor.
“Müminler ancak kardeştir”(Hucurât 10) ayetinden yola çıkılarak bu yılki “Kutlu Doğum Haftası”nın teması “Hz. Peygamber, Kardeşlik Ahlakı ve Kardeşlik Hukuku” olarak belirlenmişti. Ülke genelinde bu tema etrafında şiir ve kompozisyon yarışmaları yapıldı.
Trabzon’da gerçekleştirilen Kutlu Doğum Haftası programının hazırlıkları aylar öncesinden başlatıldı. Bunun için sene başında “Kutlu Doğum Haftası Etkinlikleri Hazırlık Komisyonu” oluşturuldu. Bu komisyonda Prof. Dr. İhsan Koz İlköğretim Okulu Din Kültürü Öğretmeni Emin Bektaş “koordinatör” olarak görevlendirildi. Onun yanında Bedri Rahmi Eyüboğlu İlköğretim Okulu’ndan M. Emin Şahin, Kaledibi İlköğretim Okulu’ndan Hasan Bayram, Trabzon Fen Lisesi’nden Aslan Balta, Akyazı İlköğretim Okulu’ndan Elif Karahasan, Ata İlköğretim Okulu’ndan Cengiz Hacımüftüoğlu, Bener Cordan İlköğretim Okulu’ndan Münevver Telci Cirdav, Pınaraltı Keleşli İlköğretim Okulu’ndan Gülvin İmran Cihan ve Atatürk İlköğretim Okulu’ndan Yaşar Şanlı bu komisyonda görev yaptılar.
Kutlu Doğum Haftası programında gösterilmek üzere bir sunu hazırlandı. Trabzonlulara Peygamber Efendimizle ilgili değişik sorular soruldu. Trabzon halkından alınan cevaplar bir araya getirilerek güzel bir sunu oluşturuldu. En önemlisi de Trabzon’da ilk kez ilköğretim öğrencilerinden bir tasavvuf müziği korosu kuruldu. Söz konusu koro 120 kişiden meydana geliyordu. Bu kadar kalabalık bir koroyu ilk defa gördüm. Bu koro aylarca çalıştı. Sonuçta 120 kişiden tek ses çıktı. Birbirinden güzel solo ve koro ilahiler seslendirdiler.
Bu yıl Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Trabzon Müftülüğü ortaklaşa iki ayrı kategoride Kutlu Doğum Haftası yarışmaları düzenledi. Lise öğrencilerine yönelik olarak gerçekleştirilen kompozisyon yarışmasının konusu “Hz. Muhammed(sav) ve İslam Kardeşliği”ydi. İlköğretim ve lise öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen mektup yarışmasında ise “Hz Muhammed(sav)’e Mektup” konu başlığı olarak seçildi. Bu yarışmalara Trabzon iline bağlı merkezde ve ilçelerde bulunan okullardan yüzlerce öğrenci katıldı. Jüri heyeti ilk dörde girecek eserleri seçmede bir hayli zorlandı. Zira ilk üç derece ve bir de mansiyon seçilecekti.
Kutlu Doğum Haftasının ilk günü olan 14 Nisan’da Trabzon’da Hamamizade Kültür Merkezi’nde Trabzon İl Müftülüğüyle İl Milli Eğitim Müdürlüğünün ortaklaşa çalışmasıyla görkemli bir program gerçekleştirildi. Kutlu Doğum programının açılış konuşmasını Trabzon Milli Eğitim Müdürü Tamer Kırbaç yaptı. Onun ardından Trabzon İl Müftüsü Veysel Çakı konuştu. Her iki konuşmacı da Kutlu Doğum Haftasının ana teması olan kardeşliğe vurgu yaptı. Konuşmaların ardından “Trabzonluların Gözüyle Peygamberimiz” sunusu izlettirildi. Daha sonra Trabzon’un merkez ve ilçe okulları arasında yapılan “Peygamberimize Mektup”, “Peygamber Efendimiz ve İslam Kardeşliği” konulu yarışmalarda dereceye girenlere ödülleri verildi. Birbirinden güzel mektuplar ve kompozisyonlar okundu. Öğrenciler, yazmış oldukları kompozisyonlarla ve mektuplarla salonu dolduranların gözlerini nemlendirdi. Yarışma birincilerine dizüstü bilgisayar, ikincilere ve üçüncülere netbook, dördüncülere de tablet bilgisayarlar verildi. Sponsorlarca sağlanan toplamda 12 bilgisayar, öğrencilerimize dağıtıldı.
Trabzon’da gerçekleştirilen Kutlu Doğum Haftası programının en dikkat çekici bölümü 120 öğrenciden oluşan devasa Tasavvuf Müziği Korosunun konseri oldu. Koroyu Trabzon Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi müzik öğretmeni Muharrem Gaydan başarıyla yönetti. Gaydan, programın sonunda bir ilahi de kendisi okudu. Öğrenciler koro ve solo olmak üzere onlarca ilahiyi üstün bir başarı ve ahenkle seslendirdi. Salondakiler söylenen ilahilerle farklı dünyalara gidip geldiler. Neticede çok başarılı bir program oldu. Programa katkıda bulunan kurum ve kuruluşlara, öğretmenlere ve öğrencilere teşekkür ediyoruz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.