- 857 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ya göründüğün gibi ol ya da olduğun gibi görün.Yapmacıklığa kaçma.Türkçe'yi yozlaştırma...
Neden kimse olduğundan daha üstün gözükmeye çalşırlarki anlam veremiyorum doğrusu.Mevlana’nın bir sözü vardır hani.Hatırlar mısınız bilemem.Ya göründüğün gibi ol ,ya da olduğun gibi görün.Kaç kişi bunu becerebilir parmaklarla sayacak kadar az.Özelliklede biz gençlerde;aga ya hadi kalk şuraya gidelim.Hacı bugün futbol maçı varmış lan.Gibi birtakım Türkçemizde bile olmayan kelimeleri günlük hayatta ne kadar çok kullanır olduk değil mi?Mesalâ kalkıp hiç kullanmadıkları ama Türkçemizde yy’lardır söylenen kelimlerden birini kalkıp söylesem ne kadar tuhaflarına gider değil mi?ya böyle kelimemi varmış derler.Ağızlarını bir şey söylerken yayarak konuşmalar...İçler acıtıcı doğrusu.Dikkât çekmek için mi?yoksa gerçekten böyle bir dünyanın içine mi girer olduk bilemiyorum ama böyle gidililirse Türkçemizin yozlaşması giderek artacak demektir.Şimdi Mevlâna’nın dediği gibi göründüğümüz gibi mi olucaz yoksa böyle kelimeleri türkçemize sokmaya devam mı edicez onu da sizlere bırakıyorum.Bana göre bakılırsa eğer Türkçemizi güzel kullanmazsak,iyi bir eğitim almazsak;ne yazıkki hiç akla gelmeyecek kelimeleri söylemeye devam edicez.Bunlarla övünücez ve bunlarla gurur duyucaz...