HRİSTİYANLIĞIN TARİHÇESİ VE BARNABAS İNCİLİ-6
İkinci İznik Konsili Ortodoksları, Roma Katolikleri tarafından kabul edilen 7.ve son ekümenik konsildir. 787 yılında Nicaea’te(İznik) toplanmıştır.
İlk oturum 24 Eylül 787 tarihinde Ayasofya’da gerçekleşti. Resim düşmanı ( İkonoklazm ) dönemde yapılan bu toplantıda resimlere dönüşü sağlayan kararlar alındı.
Baştan beri anlattığımız konseyler hem doğu kiliseleri hem de batı kiliseleri tarafından kabul edilmişlerdir.Bunların haricinde en sonuncusu 1965 ylında yapılan İkinci Vatikan Konseyi’ne kadar 17 konsey daha toplanmıştır.Dikkat ederseniz koseyler genelde farklı görüşteki papazların veya düşüncelerin kabulü veya reddi konusunda tartışmalar yapmışlardır.Olaylar sadeleştirilmek yerine daha karmaşık bir hale getirilmiştir.Bugünkü Hristiyan mezheplerinin çokluğu hep bu farklılıklardan doğmuştur.
Hristiyanlık.net sitesinde Özellikle birinci İznik Konsey için (M.325) bir çok incilin teke indirilmesi görüşü olmamıştır.Zaten tek incil vardır ve onun üzerine tartışmalar yaplımıştır gibi bir şey ispatlanmaya çalışılmaktadır.Zaten ilk başlarda Matta ve Yuhanna’nın incilleri olduğu biliniyordu.Markos,Lukas,Barnabas incillerin de ilavesi ile bu sayı aslında beş idi.Bunlar en meşhurları idi.Diğer onlarca incilin elemelerden geçirilip Konseyce tıpkı Barnabas incili gibi reddildiği ve diğer dört incilin kabul edildiği ifade ediliyor.İznik konseyinde Barnabas incilinin düşüncesi reddilip diğer dört incile ve teslis görüşüne resmi onay verildi.(1)
Sanırım burada bazı hristiyanların iddia ettiği dört incil’in aslında olmadığı,tek bir incil’in olduğu iddiası için yegane kaynakları “Matta,Yuhanna,Markos,Lukas” isimli eserlerin hepsinin mevut incilin birer bölümü olduklarıdır.Elimdeki incilde 28 bölümden oluşan 70 sayfalık Matta,16 bölümden oluşan 44 sayfa Markos,24 bölümden oluşan 71 sayfa Luka,21 bölümden oluşan 51 sayfa Yuhanna ve geri kanlarda genelde mektuplar ve bazı konular olmak üzere 579 sayfalık bir incildir.Matta’ya giriş bölümünde Birinci sayfa da aynen şu ifadeler yer alıyor : “Tanrı bildirisi tektir.Tanrı,İsa’nın dört izleyicisini bizim için İsa’nın yaşamını kaleme almaya yöneltir.Elbetteki dört yazar farklı görüş açılarından yazmaktadırlar.Ama farklı bakış açılarından yazılan metinler ,bir resmin parçaları gibi birbirini tamamlar,İsa’nın yaşam ve öğtetisini bir bütün olarak gözler önüne serer.(İNCİL-Yeni yaşam yayınları 1996) Şimdi tek incil var deyip 4 ayrı yazar demek,dört farklı görüş var demek tek bir incil demek olur mu?O kişilerin yazdıkları kısa metrajlı incilleri bir araya toplayıp tek kitapta göstermek,tek bir incil olduğunu ispatlamaz diye düşünüyorum.
222 bölümden oluşan Barnabas incilinin tam metni ile mevcut incili karşılıklı bir incelerseniz aralarında dağlar kadar fark olduğunu göreceksinizdir.(Tam metin barnabas incili için barnabas-incili.com’a müracat edebilirsiniz.) Barnabas incilini incelerken dikkatimi şu çekti.Aziz Barnabas İncil’e başlamadan önce sunuş bölümünde Tarsuslu Pavlus’a dikkat çekiyor ve şöyle ikaz ediyor hristiyanları :
“Mesih denilen Nasıralı İsa’nın havarisi Barnabas, yeryüzünde oturan herkese barış, huzur ve teselli diler.
Pek sevgili, yüce ve ulu Allah, büyük öğretme ve mucizeler merhametinden şu son günlerde peygamberi İsa Mesih aracılığıyla bizi ziyaret etmiştir; şeytan tarafından aldatılan pek çokları, dindarlık maskesi altında en dinsiz akideyi va’z ederek, Isa’ya Allah’ın oğlu demekte, Allah’ın sonsuza değin emrettiği sünnet olmayı red etmekte ve her türlü kirli etin yenmesine izin vermekte olduğundan, —bunlar arasında bulunan, kendinden üzüntü duymadan söz edemediğim Pavlus da aldatılmıştır— kurtulasınız, şeytan tarafından aldatılmayasınız ve Allah’ın hükmü önünde hüsrana uğramayasınız diye İsa ile yaptığım konuşma ve görüşmelerde gördüğüm ve duyduğum gerçeği yazıyorum. Bu nedenle, sana yazdığımın aksine yeni akideyi va’z edecek herkese dikkat et ki, ebedi kurtuluşa eresin.
Yüce Allah seninle olsun, seni şeytan’dan ve her şerden korusun. Amin.”
Ve Barnabas incilinin 222.nci son babı aynen şöyle diyor.
“İsa ayrıldıktan sonra, şakirtler İsrail’in ve dünyanın değişik bölgelerine dağıldılar ve şeytan’ın nefret ettiği Hak, her zaman olduğu gibi, Batılın işkencelerine uğradı. Çünkü, şakirtmiş gibi görünen birtakım şerli insanlar İsa’nın öldüğünü ve tekrar dirilmediğini yazdılar. Diğer bazıları, onun gerçekten öldüğünü, ama tekrar dirildiğini yazdılar. Bir diğerleri ise İsa’nın Allah’ın oğlu olduğunu yazdılar ve yazıyorlar; aralarında aldatılmış olan Pavlus da vardır. Ama biz, yazabildiğimiz kadarını Allah’tan korkanlara anlatıyoruz ki, Allah’ın son Hüküm Günü’nde kurtulabilsinler.”
Evet sevgili dostlar araştırma derinleştikçe o kadar çok detaylar ortaya çıkıyor ki insan şaşırıyor.Sanırım tüm bu yazılanlardan sonra ısrarla neden Pavlus öğretisi olan teslis’in savunulmaya çalışıldığını,Neden ısrarla Barnabas incili’nin yok sayılmaya çalışıldığını daha iyi anlayabiliyoruz.Mecut incil içerisindeki çelişkileri daha anlayabilmek için www.hakikat.net/icerik/anasayfa_hristiyanlik/incilde_celiski_bazilari_cel_kumkuma.php “ isimli internet sitesine müracat edebilirsiniz.
Tüm bunları anlatmaya çalışmaktan maksadımız gerçeklerin ortaya çıkması adınadır.Ortada Kur’an haikakatleri var iken tahrif edildiği çok aşikar olan Muharref eski ahit ve yeni ahit’in (Tevrat-Zebur-incil)’in inandırıcılığı tartışılır bir haldedir.Keşke insanlar içlerine kendi görüşlerini katmasalar da (Bakara-75) orijinal halleri kalabilseydi .Sanırım bunda da bir hikmet vardır diye düşünüyorum.O kutsal kitaplar tahrif edilince ortada sadece yüce Allah’ın koruyacağını vadettiği (Hicr-9) yüce Kur’an a tabi olmaktan başka çare kalmayacağı ortaya çıkıyor.Ne mutlu akıl sahibi olup hidayete erenlere (Zümer-18)
(1) : www.barnabas-incili.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.