- 3209 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
NEWROZ PİROZ BE/ NEWROZ KUTLU OLSUN
NEWROZ PİROZ BE/ NEWROZ KUTLU OLSUN
Bahar yaklaşıyor
Barış kokuyor,
sevda kokuyor,
umut kokuyor,
Güvercinler uçuyor...
Memleketimin akşamlarında kaçak çay, kaçak tütün kokusu geliyor...
Yüreği yaralı annelerim;
Hüzünlü bir bakışla bekliyor barışın simgesi baharı, baharın simgesi Nevrozu.
Yine bin bir, belki de milyon kadar umutluydu, katrilyon kadar hayaller kuruyorlar
Ama hepsinden üstün barışın kardeşliğini hayallerini kuruyorlardı…
Hala da bir çiçeğin taptazeliği kadar tertemiz kuruyorlar hayallerini…
Onlar tarihin kanlı sayfaları olan …91 ..92 …93 …94 ve ..95 sayfaları okuyanlardı .
Onlar barışı özlüyorlardı onların dili barışa susamıştı…
İsmail peygamber gibi kurban olmaya hazırdı barışa kardeşliğe ve yıllardır ağlıyorlar...
Bahar geliyor canlar, bahar geliyor ey coğrafyam kınayı yaksın genç kızlar gelinler ve gözünüz aydın gençler büyümeyi unutmuş çocuklar…
Belki umutlar uzakta yanan bir mum ışığı gibi yeşerir...
Mart, nisan ve mayıs ayların kokusu mu? Rüzgârı mı? Kim getirecekse getirsin artık bana Barışı…
Günler yaklaştıkça umutlar çoğalıyor ne dersin ey coğrafyam barışa susayan dilimize bir damla barış suyu verecekler mi? yoksa yine kurduğumuz hayaller, düşlediğimiz umutlar bir kurşunla mı katledilecek...?
Ey insanlık bahar geliyor kış bitti barış ve kardeşlik, aşk ve sevda kokuyor her yer... Sende uzat elini kurşunlara dizme umutlarımı...
Çocuk yürekli Dündar’ımın, Koçer İsmail’im yıllarca herkes gibi kurduğu barış umutlarını hayallerini düşlerini yıkma yakma kurşuna dizme ey insanlık nerdesin bu baharda elini uzat bize…
Bahar yaklaşıyor kardeşlik kokuyor sevda kokuyor aşk kokuyor..
Bu bahar birazda sen koksun ey insanlık...
Davullar çalsın, zurnalar çalınsın her yer düğün dernek kurulsun, isyan bayrağı indirilsin Anadolu ve Mezopotamya’nın renkleri göklere yükselsin, divanlar kurulsun kardeşlik türküler söylensin...
Edirne’den Ardahan’a
Ankara’dan Diyarbakır’a
Ülkemin her dört bir yanında feryat u figan isyan ve çığlık yerine Nevroz ateşi yakılsın zılgıtlar atılsın gümbür gümdür gelsin barış amcaoğullarım tutsun ellerimi... .
Rüzgarın savurduğu kaval sesleri yankılanır yüreğime,
Cudi’nin eteklerinde bahar tadında türkülerimiz
Ve şiirler dökülür Nuh’un gemisinde
Güneşin çocukları Newroz heyecanında titrer
Bir hasrettir barışa,aşklara,sevdalara!
Asi bir savaşçıdır mezopotamya ülkesi
Ve adı Şırnak’tır ülkeler ülkesinde
Karaltındadır özlemleri Nuh diyarında
Şairlerin çiçek çiçek topladığı şiirlerin
Alnında öpülen güneşin kutsal ışıkları
Umudun çocukları, dağlarında büyür ülkemin!!!
Umuda kurşun geçmez şehr-i Nuh’ta
Cizre, hiçbir şarkı yetmez sevdanı anlatmaya,
Hükümdarların gücü yetmez kaleni yıkmaya.
Ağıtlar yakar mém-u zin diyarı, cizira botanda...
Ve destanlaşır sevdalar ay Dicle de,
Bırc-a Belek de…
Ve özlemleri bitirendir Cizre de bahar
Yaşamak gerek gül kokulu Silopi gecelerinde özgürlüğü
Gece vurunca gözlerine,
Ay ışığı çöker kadim Mezopotamya’nın üstüne,
Yıldızlar altında demini tutmalı bu isyan ateşi gülüm.
Ve özgürlük dolu yarınlardır Silopi’de baharlar
Harikalar diyarı mardin de yaşamalı dillerin baharını,
Bir tutam kaçak tütün sarmalı Kızıltepe gecelerine
Ve esmer tenli bir şiir yazmalı Diyar-i Bekir surlarına.
Türkünü dinlemeli esmer tenli diyar-i Bekir surların altında.
Ve barış umut dolu yürektir Nusaybin’de baharlar
Siirt üç dil konuşan koca köy,
Bahar konar kahraman dillerin uçlarına.
Urfa,
Peygamberler diyarı
Sıra gecelerinde dağılır coğrafyamın efkârı
Dökülür ay Dicle’nin sularlına
Ve Urfa sıra gecelerinde nemrut’un kızıdır bahar
Aşktır,
Sevdadır,
Yaşamaktır
Hayattır
Mezopotamya da Newroz….
Evet değerli dostlar bir umut var yüreğimde bir kuş çizdim yüreğime
Bir kanadına barış bir kanadına kardeşlik yazdım barışa sevdalandım, yıllardır sevdalandığım aşk olduğum gibi…
Gelin hep beraber barışı getirelim Sevgili ülkemize…
Gelin hep beraber martın o en gizemlisinden o hoş kokusundan acılan güllerinden akşamlarda esen o en mükemmel en müthiş havasında barışa demlik kaçak çay demleyelim bir de o Kızıltepe’nin meşhur bir tutam kaçak tütün saralım? Bir elimizde cigaramız bir elimizde o muhteşem kaçak çaydan yapılmış çayımızla barışa haykıralım...
Annelerimizin bacılarımızın gözyaşlarını bu mart ayında dindirelim her kurşun atmaya hazır olan silahların başına birer bir karanfil geçirelim..?
Haydi, anneler, babalar, ablalar, bacılar, kardeşler, dostlar, ve arkadaşlar gelin hep beraber bu mart ayında barışı beraber getirelim
TÜM HALKIMIZIN 2012 NEWROZ BAYRAMINI EN İÇTEN DİLEKLERİMLE KUTLAR BARIŞ VE KARDEŞLİĞE VESİLE OLMASINI TEMENİ EDERİM….
Salih DURMUŞ
BARIŞ VE KARDEŞLİK ADINA KALINIZ…
NEWROZ PİROZ BE/ NEWROZ KUTLU OLSUN Yazısına Yorum Yap
"NEWROZ PİROZ BE/ NEWROZ KUTLU OLSUN " başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.