- 607 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
16 Marta selam olsun.
Bundan tam 164 yıl önce,bugün,gökkubbede hoş bir sada bırakıp,eğitim tarihimizden bir yıldız gibi de kayan öğretmen okullarının kuruluş günü.
16 Mart 1848.
(Pilav üstü tavuk adlı yazımda işin tarihi boyutunu anlatmıştım.)
Bugün geçmişe biraz yolculuk yapıp,şair Baudelaria(Bodler)’in dediği gibi,"mutlu anlarımı yad etmek"istiyorum.
Çünkü şair bunu bir sanat olarak görüp,şöyle diyor:
-Bende mutlu anlarımı yâd etme sanatı var.
Şimdi çoğu hayatta olmayan ama benim hayatımda birer pencere açan ya da benim bir pencere açmama katkı koyan öğretmenlerimden/hocalarımdan-Hatırlayabildiklerim tabi ki,unuttuklarım bağışlasınlar- İsmet Emiroğlu’na,Kâzım Önol’a,Süheyla Yet’e,Sevim Sarıyüce’ye,Emin Kut’a,Fettah Oktay’a,Nermin Tan’a,Ayşe Aydın’a,Sakallı’ya,Halit Yeşilbaş’a,Metin Karaoğlanoğlu’na,Sadık Pideci’ye,Kütük’e,Totem’e,Canbaba’ya,Domates Ayşe’ye, Tayyip Yılmaz’a,Çolak Selim’e,İmdat Halvaşi’ye,Cevat Dursunoğlu’na,Necati Seçkin’e,Edebiyatçı Saim Bey’e,Azmi Devrim’e,Mebuse Sürmeli’ye,İzzettin Alıcıgüzel’e,Ramiz Aydın’a,Enver Naci Gökşen’e,Sadiye Akay’a,Ferhunde Gökyay’a,Ömer Er’e,Sosyolog Nermin Hanım’a,Seher Altınay’a,Salih Otaran’a,Hasan Kalfaoğlu’na... küçücük de olsa teşekkür etmek istedim/istiyorum.
Çünkü okuma zevkim hiç bitmedi.
Şimdilerde ise okumak,"derya"ya dalmak gibi geliyor bana.
Uçsuz,bucaksız ve sonsuz bir dünya.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.