- 968 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
SENİN SENDROMU'N VARMII?
Bir kaç ay olmuştu burada işe başlayalı ilk başladığında nasılda korkuyordu. İşe başladığı ilk günde ne kadar heyecanlanmıştı. Eli ayağı bir birine dolanmış, nerdeyse bir düzine bardak kırmıştı. Buraya gelmeden önce kaldığı yerde genelde kendi gibileri vardı. Burada çalışanlarda kendi gibiydi ama kafeye gelen müşteriler kendisine pek benzemiyordu.
Rehabilitasyon merkezinde iyi ki bize okuma yazma, matematik öğrettiler diye düşündü. Başkası olsa hatta ailesi bile ondan vaz geçmemiş miydi? Farklıyım diye korkup ne yapacaklarını bilemişler, hastanedeki doktorlar rehabilitasyon merkezine yönlendirmişlerdi? Evet farklıyım yüzüm ve tipim sizlerden farklı olabilir ama yüreğim, hissettiklerim, duygularım sizinkilerle aynı. Hatta sizden çok daha büyük yüreğim. Sizden daha güzel duygularım sizinki gibi kötülük yok kalbimde.
Yüzüm farklı olabilir, kafam vücuduma oranla küçük olabilir. Ensem ve boynumda kısa ve geniş, tamam ne var bunda sizden sadece görüntüm farklı. Gözlerimde çekik ama herkes gözlerimden dolayı beni çok sempatik buluyor. Bize zihinsel engelli gibi bakanlar bile oluyor. Sanki benim sizlerden eksiğim var. Sizden eksiğim yok doktor öyle söyledi. Sizden fazlam var hatta, evet sizden bir kromozom fazlayım bu fazlalığımdan dolayı ben de DOWN Sendromu var. Sizin senromu’n var mıı?
Bunları düşünürken saatine baktı saat 10 olmuştu yavaş yavaş insanlar kafe ye gelmeye başlamışlardı. Hafta sonu iyice kalabalıklaşır kafe diye düşündü. Kapiçino yu hazırladı. Fincanlar bardaklar yıkanıp kurulanmıştı. Tostlar yapılmaya hazırdı, patatesler dilimlenmiş suyunu emsin diye kağıt havlunun üzerine koymuştu. Artık gelebilirler, hadi gelsinler diye müşteri beklemeye başladı. Daha gelen hiç kimse yoktu.
Annesi hep karşı çıkmıştı burada çalışmasına, yapamayacağını diğer insanların onu üzeceğini düşünüyordu. Hocaları annesiyle konuşmuş Ahmet’in yeterli donanıma sahip olduğunu, kendisine ve orada çalışmasına gerekli olan her şeye sahip olduğuna ina etmişlerdi. Ahmet annesinin izin verdiğini öğrenince ne kadar çok sevinmişti.
Annesi bir de şu kamp işine izin verseydi. Ormanda kamp kurmayı nekadar çok istiyordu, buradaki arkadaşları da kamp kurmayı istiyorlardı ama aileler izin vermiyorlardı. Ahmet ne olacak ki sanki ben çocuk muyum bize bir şey olmaz büyüdüm artık annemin bana bebekmişim gibi davranmasından hiç hoşlanmıyorum.
İşine geldi mi koca adam oldun sen yapabilirsin diyor. İşine gelmeyince de ‘’yavrum ortalık kötü sana bişey olmasından korkuyorum hem sen daha küçüksün’’ diyor. Annemi bir türlü anlayamıyorum, acaba bütün anneler böyle mi?
Müdürün Ahmet demesiyle kendine geldi. Müdür Metin bey yanına çağırıyordu. Hemen yanına gitti dilindeki pelteklik diğerarkadaşlarından dahafazlaydı. Bazen söylediklerini anlaşılması zor oluyordu. Ozaman Ahmet çok üzülüyordu. Müdürüne ‘’buyurun’’ dedi. Müdür katladığı peçeteleri gösterdi’’olmamış Ahmetçiğim tekrar katlar mısın?’’ dedi. Nasıl yapılacağını nereden katlanacağını çatal ve bıçağı nasıl konulacağını anlatarak Ahmet’e gösterdi. Rehabilitasyon merkezindeyken hocaları ve orada onlarla ilgilenenler çok iyi abla ve ağabeylerdi. Burada da Müdür’ü Metin Bey çok iyi, anlayışlı ve sabırlı insanlardı.
Burada kendinden başka Down Sendromlu 8 kişi daha vardı. Onlarda Ahmet gibiydiler rehabilitasyon merkezinden gelmişlerdi. Algılamaları bazen az olabiliyordu. Konuşmaları bazılarının Ahmet den daha iyi bazıları da onun
gibiydi.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Arkadaşlar yeni bir yazı dizisine başlıyorum. Araştırmalar yapıp öğle başlıycağım konu çok hassas yanlış yazmak istemiyorum. Çok heyecanlıyım güzel şeyler yapmak, güzel olayları işlemek ve güzel yazmak istiyorum. Bu iki sayfalık yazım ön çalışma gibi düşünün ve bana gerçek fikirlerinizi yorumlarınızda yazın lütfen. Çok araştırmayapmam gerekiyor ve başladım.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
YORUMLAR
önemli olan zoru başarmaktır sizde istedikten sonra zor diye bir şey olmaz diye inanmak istiyorum güzel gidiyorsunuz okunabilir klıyorsunuz yazılarınızı tebrikler saygılarımla selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
saygılar selamlar
Başarılar dilerim sevgili ERay.
Yazını sabırsızlıkla bekliyorum ...
Paylaşım için teşekkürler.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
yazdığım fragmandı :))
çok teşekür edrim
sevgiler
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgiler sizeve selamlar
Başarılar dilerim, gerçekten araştırma yaparak yazmak gereken güzel ve önemli bir konu.
Kutlarım, sevgilerle
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
saygılar selamlar
konu çok iyi .bence başarısın şimdiden kolay gelsin diyor sevgilerimi iletiyorum
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgiler
A-BI-HAYAT
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
zoru yazmak çok emek ister sende bunun bilincindesin neden olmasınki...bekliyoruz saygılar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
selamlar saygılar
Yazınızı gün içinde okumuştum...Gerçekten önemli bir o kadar gerçekci bir olaya parmak basmışsınız..Tebrikler
Not; Gözünüzden kaçmış galiba yazının girişinde;
"Birkaç olmuştu burada işe başlayalı ilk başladığında nasılda korkuyordu." Bu cümleyi bir daha gözden geçirirseniz iyi olur...selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
saygılar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
selamlar saygılar
Bizim komşumuzun oğluda down sendromlu. Yukarıdaki fotoğraf sanki onun. Şu anda evde
ailesiyle yaşıyor. Koltuk altına aldığı çantasıyla işe gidiyormuş gibi çıkar evden. Canı isterse
sevdiği kişilerle konuşur, kendince şaka bile yapar.
Sizin bu istekle başaracağınıza eminim.
selâm ve sevgilerimle..
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
selamlar sevgiler
glenay
sevgiler..
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Çok duyarlı ve hassas bir konu, eminim üstesinden gelirsiniz, başarılar diliyorum...
Sevgiler...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
selamlar sevgiler
böyle bir konuyu tercih ettiğiniz için sizi tebrik ediyorum..
ayrıca bunun altından kalkabileceğinizede inanıyorum..
iş hayatımda down sendromlu yunus isminde bir elemanım vardı. tam altı yıl birlikte çelıştık.kendisi bize özürlü karosundan gelmişti lakin bana göre hiç bir özrü yoktu. ve zehir gibi bir zihni vardı. sadece çok fazlasıyla kadınlara karşı merakı vardı..zaten bu da bir özür sayılmazdı değilmi?
tüm erkeklere göre olağan sayıyordum ben bunu..
hala beni arayıp müdürüm nasılsınız deyip hal hatırımı sorar..
yeni çalışmanızda size başarılar diliyorum..
sevgili yazarım..kolay gelsin ilham periniz hiç eksilmesin..
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
çok teşekür ederim bakalım araştırmalarım bitsin sonra başlıyacağım bu günkü yazım fragman :) gerçe fragman film bitince oluyor ama neyse
selamlar sevgiler
Kimisi güzel olur, yakışıklı olur doğuştan... Övünür...
Kimisi çirkin olur, utanır durur...
Kimisinin de sendromu olur...
Olur da sanki bunların oluşu sanki kişinin kendi elindeymiş gibi sevinmek veya yerinmek niye...
Hepsi Allah vergisi değil mi?
Şu kısacık ömrümüzde dil, din, ırk farkları gibi yine Allah vergisi tüm unsurları hoş görüp sevgiyle kucaklaşalım derim...
Güzel bir yazıydı...
Devamını bekliyoruz.
Kadir Tozlu.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
selamlar saygılar
Sizde bu azim olunca yapamıyacağınız yok sanırım,sıkışırsanız Sami hocanız arkanızda.Başarılar dilerim saygılarımla.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
SAĞOLSUN İSTEDİĞİN KONUDA YARDIM VE DESTEKLERŞMİ ESİRGEMEM DEDİ ONUN VERDİĞİ CESARETDE VAR TABİİKİ
TEŞEKÜRLER
SAYGILAR SELAMLAR
Harika bir seçim olmuş konu olarak sevgili dost beğeni ile okudum
bende bundan 3 yıl önce bu konu ile bir şiir yazıp yayınlamıştım
çok güzeldi beğeni ile okudum ve devamını bekliyorum
Tebrikler ....
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
SAYGILAR SELAMLAR
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
YANLIŞ YAZMAKTAN YANLIŞ ANLAŞIKMAKTAN BİRİLERİNİ ÜZÜP KIRMAKTAN ÇOK KORKUYORUM DOWN SENROM LU DOWN KAFEDE ÇALIŞAN 8-10 ÇOCUĞUN MACERALARI VE HAYATLARINI KONU ALACAK BİR ROMAN DÜŞÜNÜYORUM ONUN İÇİN YORUMLARINIZI TARAFSIZ GEREKTİĞİNDE BENİ UYARABİLECEK YÖNDE İYİ GİDİYORSAM CESARETLENDİRECEK YÖNDE YAPARSANIZ ÇOK MUTLU OLURUM DAHA BAŞLAMIYORUM DOWN CAFE YE GİDİP ONLARLA VE YÖNETİCİLERİYLE KONUŞMAK İSTİYORUM VE SARAYLAR KÖYÜNDEKİ REHABİLİTASYON MERKZİNİDE ZİYARET ETME İSTİYORUM ÇALIŞMALARIMI BİTİRİP ROMANIMA ÖYLE BAŞLIYACAĞIM BU BİR SİZİN FİKİRLERİNİZİ ALMAK İÇİN YAZILMIL KISA BİR YAZIDIR
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA tarafından 3/9/2012 5:46:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Anlamlı yazını takdir ediyorum,yazı dizinizi diğer bölümlerinide takip etmeye çalışacağım vaktim oldukça,hassas bir konu ele almışsınız,dip not yazınızda belirtiğiniz gibi üzerinde titizlikle durulması gereken bir konu şimdiden çalışmalarınızın başarılı olması dileğimle,
Selam saygı sevgilerimle,