- 556 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Böyle bir kuyruklu yıldız...
Geleneksel kültürümüzde "şansın",insan hayatında oldukça "az" ve de "zor" bulunduğunu anlatan güzel sözler vardır.
Bunlardan biri de yıldızlara "dair"dir ve de çok severim.
-Bir kuyruklu yıldız kırk yılda bir doğar.
Bunun şöyle söylendiği durumlar/yöreler de vardır:
-Böyle bir kuyruklu yıldız kırk yılda bir doğar.
Yani "şansın" nadiren "geldiği"dir burada murat edilen.
......................
Geçen hafta,TOBB ve TEPAV adlı örgütlerin çeşitli toplum kuruluşlarıyla birlikte oluşturduğu " Anayasa Platformu" toplantılarına davet aldım.Daveti alınca da aklıma ilk olarak yukarıdaki atasözü geldi.
Eh davete icabet etmek de gerek diyerek,birkaç gün ön hazırlık yaparak,4 Mart 2012 Pazar günü İzmir Fuar’ındaki 1 Nolu Salona gittim.
Sabah saat 10.00’dan,akşam 18.30’a kadar (Sekiz,sekiz buçuk saat )ortalama 750 kişinin katılımıyla "konuştuk."Onlarca konuda,dilimizin döndüğü,aklımızın erdiğince çeşitli görüşler açıkladık.
Daha adil ve özgür bir ülkede yaşamanın ilk şartının iyi bir anayasa olduğunu bilerek,özellikle insan hakları ve demokrasi "vurgusunun" yeni anayasada yer almasını istedim/belirttim.
Devleti değil,insanı "öncelikle" ele alan bir yapının ortaya çıkmasına katkı koymaya çalıştım.İstedim ki bu iş olacaksa,çorbada benim de tuzum bulunsun...
Bulunsun ki birikimlerimiz gelecek kuşaklara "ışık" tutabilsin...
Hayat,ya Shakespeare’in dediği gibi,"[ italik ] Bütün dünler bugünü aydınlatan fenerlerdir." sözünü doğrulasın ya da Şeyh Edebali’nin damadı Osman Gazi’ye yazdığı mektuptaki gibi olabilsin:
- İnsanı yaşat ki, devlet yaşasın!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.