meselci'ye Mektuplar 11
Allah’ın selamıyla selamlıyorum can kalbini meselci...
Mart geldi, kapıdan baktırdı ve kazma kürek yaktırdı. Mardin’e gene kar yağdı meselci. Beyaz esaret her tarafı beyaza boyadı. Kar tanelerinin dansı görülmeye değer şiirdi doğrusu. Bu seneki kış, kışa özgün davrandı. Kışa ihanet etmedi. Kışı yarı yolda bırakmadı beyaz gelinlikler. Bu kışta soğuklar haddiden gündemde kaldı. Haliyle üşüyorum. Haliyle ısınmak istiyorum. Haliyle baharı özlüyorum...
Bir an önce gelsin bahar. Yağış olacaksa, sadece yağmur yağsın. (Kar’a doydum. Yetti kar.) İçim neşelensin. Güneş başıma vursun. Adımladığım toprak ayaklarımı sımsıcak kucaklasın.Hasretim güneş banyosuna. Kırlara çıkmak istiyorum. Yeşilin her tonuyla sevişmek istiyorum...
Yani mümkün olsun kurduğum hayaller. Cevabı olsun düşlerimin. Fikirlerim havada uçuşmasın.Ziyan olmasın düşüncelerim. Hem ne olacak ki aklımdan geçene kavuşursam? Kim ne(ler) kaybedecek ki meselci? Haksızsam söyle?..
Valla billa û tella kimsenin malında mülkünde değil iki gözüm. Kimseyi kıskanmıyorum. Kimseyi dışlamıyorum. Başarılı olanı alkışlarım hep. İnsanları sıfatlara bölmem. İnsanları kötü isimle çağırmam. Kalplerini kırmamaya çalışırım. Hak neyse, onu konuşma taraftarım...Kötülüke, kötülerle arkadaşlık kurmam. Serserilerle işim olmaz. Hırsızlara selam bile vermem...
Tabiki yanlışlarım ve hatalarım oluyor. Olduğu vakitte çoğu bilmeyerek vuku buluyor. Kasıtlı hareket etmem. Kin gütmem. Sinsi planlara imza atmam. Başkaların kuyularını kazmam. Başkalarla uğraşmam. Kendimledir savaşım. Aşktır yaşam alanım. Aşktır uğraş verdiğim koca dünyam. Kızarsam, kendime çok kızarım. Hırpalarsam, öncelikle vücudumu döverim...
Dünya demek, kendim demek. Ben sağlamsam herkes iyidir. Ben iyi huyluysam, herkes sakindir. Ben alçakgönüllüysem, sohbet ettiğim Mehmet saygılıdır. Ben yardımseversem, tanımadığım Ayşe melek yüreklidir...
Paylaşmak ve hayat sana mektup yazınca güzeldir meselci...
....................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
3 Mart 2012,,,14.47,,,MARDİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.