Sessizlik, çok kez toplumun değer ve hükümlerini sözlerden daha güçlü olarak belirtir. benjamin disraeli
Ozan Anzeri
Ozan Anzeri
VİP ÜYE

BENİM MAAŞ

Yorum

BENİM MAAŞ

( 4 kişi )

3

Yorum

10

Beğeni

5,0

Puan

449

Okunma

BENİM MAAŞ

BENİM MAAŞ

Yüzde on beş güzel rakam
Gayet kalın benim arkam
Pantol, gömlek, ceket parkam
Çok pahalı Bursa kumaş
Kallavidir benim maaş

On beş yıllık emekliyim
Etli, butlu, göbekliyim
Daha başka ne bekliyim
Şükredeceksin arkadaş
Haddinden çok benim maaş

Sağa sola döktüm saçtım
Soyacaklar korktum kaçtım
Bankalara hesap açtım
Zengin oldum yavaş yavaş
Harca harca bitmez maaş

Zamdan önce zaten çoktu
Gözüm, gönlüm, karnım toktu
Böyle bir zam usda yoktu
Uğraştılar bak canhıraş
Duble yaşam, duble maaş

Otuz, kırk beş onları geç
Unutma ha bunları hiç!
Zengin yaşa çok lüks ye, iç
Avrupa’yı gez, gör, dolaş
Göremezsin böyle maaş

Dünya bizi iyi tanır
Avrupalılar kıskanır
Kendilerin zengin sanır
İnan böyle durum gardaş
Hepsinden çok bizim maaş

Yalanım yok görmemiştim
Kimseye borç vermemiştim
El halısı sermemiştim
Bunun için verdim savaş
Ama şimdi dehşet maaş

İtiraz mı? Tövbe haşa
Yaşıyorum paşa paşa
Dağıtırım vatandaşa
Ben razıyım kaldırmam baş
Ne isterim müthiş maaş

Görmüyor musun, kör müsün?
Kıymet bilmez nankör müsün?
Başkasına bonkör müsün?
Taş olursun maazallah taş
Ele geçmez böyle maaş

Her ay mutlak bir yatırım
Çevremde yüksek hatırım
Yalan değil tek satırım
Yeter artar ekmekle aş
Azamidir benim maaş

Her şeyime şükrederim
Büyüklere ben ne derim
Hacıya bile giderim
Aldı beni şimdi telaş
Bereketli benim maaş

Anzeri der ağa, beyim
Eksik kalmaz hiç bir şeyim
Geziyorum tatildeyim
Çok memnundur tüm vatandaş
Uçurur bizi bu maaş

Ozan Anzeri

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (4)

5.0

100% (4)

Benim maaş Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Benim maaş şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BENİM MAAŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
.birisi.(zekeriya duman)
.birisi.(zekeriya duman), @birisi-zekeriya-duman
12.1.2025 15:57:20
5 puan verdi
Okuyup da gülenler bile ağlar bu şiire....
Mükemmel bir şiir akmış güzel yüreğinizden.
Kutluyorum.
Saygılarımla.
.birisi.(zekeriya duman)
.birisi.(zekeriya duman), @birisi-zekeriya-duman
12.1.2025 15:56:50
5 puan verdi
Okuyup da gülenler bile ağlar bu şiire....
Mükemmel bir şiir akmış güzel yüreğinizden.
Kutluyorum.
Saygılarımla.
Etkili Yorum
neneh.
neneh., @neneh-
8.1.2025 09:59:02
5 puan verdi
Anlamlıydı.Zaten demişti ya zat-ı âlileri uçuşa geçirecegiz diye..Bile bile verdi vadandaş.O da onu biliyor ondan dayatıyor.Üstada saygıyla .
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL