Atatürk'ce
HALK
Erkekler:
"Yeterki yol gösterin bize; engel gösterin! Varacağımız düzlükte engeller olsun.Adımla
yacağımız her adım, yüreğimizden kopup gelenler. Yüreklilik ister güneş bakmaya!
Yüreklilik ister gün doğmaya !.."
Kadınlar:
"Erkeğin yanı yerimiz. Kırarız tutsaklık bağlarını, bir bir.. Bağ istemez erimiz. Erimiz ki
zaferlerle,barışlarla döner her savaştan.Kutlu bir baş bulmasın.Koşar ardından!Yeniden
doğar güneşi Samsun’dan,Sivas’tan,Erzurum’dan"
Usul usul yürürler. Dik ve gururla..
Bir erkek elinde silâh:
"Değilmi ki varız.. Göğüs göğüse her savaşta.. Aç-açık,genç-yaşlı,kadın erkek demeden! Bu mavisi bol, bu yaşanası vatan bizim! Yüz değil, bin düşman gösterin bize..Yüreğimizde iman,dilimizde Allah,Allah sesleri..yürürüz düşman üstüne ! "
Hep birlikte,sık ve başları dik yürürler:
" Düşman gösterin bize!İçte ve dışta!Eleleyiz savaşta ve barışta.Savaş; barışı korumak
için. Barış; İnsanca yaşam hakkı!.."
Bir kadın:
"Bozamaz birliği, kenetli yürekleri,kenetli elleri. çte ve dışta. Düşman bozamaz!Yeter ki..
Bir başka kadın:
"Düşman olmayalım bize biz! Vatana düşman.. Mustafa Kemal’e düşman! İnsanımıza
düşman!.."
Hep birden avaz avaza:
" Bozamaz bu birliği, İstanbul’da padişah!. Saray, taht!.. Çünkü gönül verdik özgürlüğe
Bir öndere, bir askere, bir öğretmene, bir değerli insana!. O kişi ki byük düşman önün
de. O kişi ki küçük halkın yanında, halkla bir! O kiş ki, Büyük düşman önünde başı dik!
Gururlu Türk başı, yol gösterir. Haydi der, ileriye, ileriye..İleri sonsuz. İlericiliğin sonu
yok..."
Erkekler ayrılır ve:
"İşte belirgin yol! .Uzaklar görünür.. Kıvrımlı dik ve erişilmez görünür. Buna benzer ne
engeller aştık.Engel tanımaz Türk!. İşte! Uzak görünen yol, ne yakındır..Amaç bir; Ele
güne gülünç olmadan. İşte! Silâh mı dersiniz ? İşte yüreğimiz! Her acıya katlanan;
umutla çarpan yine de..Günlük, güneşlik yarınlara, bugünden..
Tümü birden:
"Savaşta ve barışta, özgür kalmak için! İlkesi bu Atatürk’ün.Çalışmak! Birlik ve beraber
lik, çalışkanlık.Türk ulusu yılmaz;Türk ulusu çalışkandır! kimse durduramaz onu çıktığı soylu yarışta. başa baş gidilecektir uygarlıkta. Dünya’yla yarışta.."
Bir kadın toprakta çalışan:
"Emeğinin karşılığını, bileğinin gücünü alacaktır."
Bir erkek, sanatçı:
"Dört köşesinde yurdun alkışlanacaktır sanatçı! Destek verilecektir sanatçıya. Her türlü gereksinimi karşılanacaktır.."
Bir memur:
"Değer verilecektir memura. Küçük görülmeyecektir..."
İşçiler:
"Yurdu işçiler örecektir baştan başa, uygarlıkla.."
Tümü işlerini bırakırlar, düşünceli:
" Bir düş görelim dostlar! Gerçeğe ayna tutan, biraz düşler görelim!."
devam edecek
YORUMLAR
Okul piyeslerinde sahnelenir bu senaryo,,, Bilindik bir senaryo olmasına karşın, güncelliğini yitireceğini sanmıyorum,,,, Emek vermişsiniz, söylenenleri söylemişsiniz.
Tarihi, kendi dönemi içinde değerlendirmek gerekir,, hatalar yapılmış mıdır? yapılmıştır... Kimse masum değildir, 600 yıl cihana hükmetmiş Osmanlı'dır soyumuz. Bunu demekle, Türk'lüğü asla reddetmek istemiyorum, ama padişahlar da vatanımız için kanlarını , canlarını ortaya koydular. Son Osmanlı padişahı Vahdettin'i hain ilan eden zihniyetler, tarihi gerçekleri irdelerken kendi dönemi içinde değerlendirme yapmadılar. Objektif olmakta fayda var. Vahdettin'e dair çok bilgi edindim, maalesef herşeyi ciddi anlamda yazmıyor resmi tarihimiz. Haksızlık ediliyor ecdada. Diyorum ki, yalan söyleyen tarihçiler utansın... Değişen ne oldu Allah aşkına,,, İstedikleri olmuyor mu meclistekilerin???? Neyin özgürlüğü? Hakimiyet sadece babadan oğula geçmiyor, fark burda. Diğer yönleri daha da düşündürücü. Dokunulmazlıklar kalktı mı? Biz söylersek suçluyuz, hakkımızda davalar açılır. Onlar söylerse dokunulmazlıklar var. Sahi, egemenlik kayıtsız şartsız kimindi? Değil bizim desem kaç yıl yerim? Demesem,,, en iyisi demeyim,,,
glenay
Yine de Abdülhamit'i haklı çıkaracak bir şey görmüyorum. Babam da yanlış yapsa eleştiririm. Atatürk,Abdülhamit'le önceleri konuşup görüşüyormuş.
Onun nasıl bir insan olduğunu gözlemlemiş. Ne yapması,nasıl davranması konusunda bilgilendirmiş bile. Sonra Abdühamit'in çevresini,bütün iktidar
sahiplerini nasıl bir takım kişiler kuşatıverirse yine öyle olmuş. Atatürk onunla
görüşememiş. Siz de adeta padişahlık dönemini savunmaya eçmişsiniz.
Abdülhamit'in zayıf kişiliğiyle Atatük'ün güçlü kendindenden emin kişiliği bile
bize gerçeği anlatır. Aynı şimdiki gibi,ülkemiz sarılmıştı. Vatan satılmıştı.
Şimdi düşmanlar bizi savaşmadan,Atatürk'ün dediği gibi ,türlü hile ve desiselerle ele geçirmeye çalışıyorlar..
saygılar..
İyi ki sizler varsınız. Kimse meydanı boş sanmasın!
Bu harika çalışmanızdan dolayı sizi kutlar,
saygılarımı sunarım. Devamını takip edeceğim.
glenay
selâm ve saygılar..
Çok gerçekçi güzel umut veren coşkular sunmuşsunuz bu çalışmanızda, sizi içtenlikle kutluyorum Gülenay hanım. Ben bu duygulara sahip milyonlarca kadın - erkek insanlarımızın varlığına inanıyorum. Onların bu coğrafyayı, toprağını ve vatanlarını en az canları kadar aziz bilip sevdiklerini de biliyorum. Çağdaş insan olmak, çağdaşlığa ulaşmak için sabah akşam, karlı - buzlu havalarda bile, hatta küçücük çocukları ellerinde ve kucaklarında koşuşturduklarını da görüyorum... duygulanıp üzüldüğüm kadar umutlanıyorum da, tıpkı güzel ve umut veren anlamlı yazınızda olduğu gibi.
Bu gün içinde yaşadığımız kaos ve karmaşayı da görüyor ve çok üzülüyorum. Güzelliği, çağdaşlığı, gelişmişliği yakalamak ve uygar toplum olmak isteyen inançlı insanlarımızın önüne adeta barikatlar kuruluyor, toplum olarak TÜRK insanının gelişmesi, uygarlaşıp, bilgi ve teknoloji çağının insanı olması engellenmek isteniyor adeta. İnsan bilgilerle donanırsa özgür kişiliklerin sahibi olabilir. Özgür kişilikli insanlar cesur olurlar, kendilerine güvenirler, kadir kıymet bilirler, merhamet ve vicdan sahibidirler, gerçek mümindirler, inançları, özgüvenleri gelişmiş insan tipini ve kişiliğini temsil ederler.
Bu nitelikli insanlar, hak ve hukukunu titizlikle gözetirler. Hakları olmayan hiç bir şeye uzanmazlar. Toplum bireylerinin tümünün hakkını gözetirler, paylaşım ehlidirler, insanı sever ve sayarlar; acıma, koruma ve kollamı duyguları en yüksek düzeyde gelişmiştir bu insanların. Her şeyin bir değer ölçüsünün olduğunu bilirler. İşte bizde özlemi çekilen, çoğalması istenen, omuz omuza dayanışma içinde olan, her an yurt ve vatan sevgisiyle kaygıları da yüreğinde taşıyan insan beklentisi çok önemlidir, hayati öneme haizdir.
Bizim ATATÜRKÜMÜZ böylesine değerli bir TÜRKİYE sevdalısı insandı. Onunla beraber omuz omuza savaşıp mücadele edenler de onun gibi düşünüyorlardı. Yapıp meydana getirdikleri, kurup bize emanet ettiklerini bizler yaşatıp daha ileri düzeylere taşıyalım isterlerdi. Şöylece insan vicdanen bir düşünsün: ATATÜRK kendi öz çıkarları için ne yapmıştır, diye. O denli büyük başarıların sahibi evrensel ve insan sever değerli insan kendine, çıkarına, dost ve ahbap ilişkilerine hiç bir şey ayırıp, vatan millet imkanlarını heba etmemiştir. "Ne yaptıysam, ne kazandıysam, hepsi bu milletin, TÜRK HALKININ ORTAK MALIDIR" demiştir. Bunun böyle olduğunu Onun izinde olan vatanseverlerimizin hepsi görüyor ve biliyorlar.
ATATÜRK e, onun ilke ve devrimlerine, bilhassa da kurduğu CUMHURİYETE, Cumhuriyetin hayati önemde kurumlarına bu gün insafsızca, büyük bir aç gözlülükle saldırıldığını görüyoruz. Gençlerimiz, çağdaş aydın insanlarımız, inançlı mümin halkımız bu saldırıların karşısında olmalı, gelişmişlik ve çağdaşlığın önünü kesmek isteyenlere çok etkin biçimde karşı koymalıdırlar. Bu ilerleme ve çağdaşlığı yakalama amacında olan her TÜRK insanının öncelikli görevidir. Aksi halde müthiş bir geriye dönüş hamlesinin koyu karanlık bulutlar gibi ülkemizin üstünü kaplayacağını hiç kimse göz ardı etmemelidir. Bunun örnekleri her gün, ara vermeksizin hepimize dayatılmaktadır.
Yazınız, tam da bu sıralarda son derece güzel bir bilinç duyarlığı ve uyarısı bakımından bana göre coşkulu mesajlar içermiş. Umarım , dilerim etkileri tüm insanlarımıza ulaşır. Sizi yürekten tebrik ve taktirlerimle kutluyorum, toplum ve CUMHURİYET sevdalısı değerli yurttaşım , aydın duyarlı şairim. Kemal Polat
kempol tarafından 2/12/2012 3:27:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
glenay
Gerçekler zaten her zamana uymaz mı? Yıllar önce yapılanların kat kat fazlası
dayatılıyor ülkemize. Duyarlı olan herkesin elini ateşe atması gerek. Atatürk
yok edilmek isteniyor. Başaramayacaklar. Milletimiz biraz yavaş da olsa gerçek
leri görecek. Atatürk'ümüzün dediği gibi :Türk milleti zekidir...
Selâm ve saygılar..
Tüylerim diken diken oldu çiğdemim. Harikasın canım. Devamını bekliyorum canım. Sevgilerimle...
glenay
Selâmlar, sevgiler,
iyi geceler..
Öğrencilik ve öğretmenlik hayatımın ilk yıllarında On Kasımlarda sahneye koyduğumuz Atatürk oratoryolarana benzemiş. Zevkle ve heyecanla tertiplerdik bu oratoryoları fakat sonraları yapılmaz oldu. Devamını bekleyeceğim. Kutlarım
Selam ve saygılarımla.
glenay
unutmuşum.Atatürk şiirleri de yazdığım küçük bir defterdeydi..
Teşekkürler,
selâm ve saygılar..
Öyle okudum ki yazınızı, bir çırpıda... Göğsüm kabardı... Bütün dalkavuklar, vatanımda gözü olanlar, salya sümük seyredenler okusunlar... Kaç santimini pay edeceksiniz vatanımın?.. Okusunlar...
Kutluyorum yazınızı gönülden
Gün eksilmesin pencerenizden.
Sevgiler, saygılar.
glenay
yazmak iyi olur diye düşündüm. Bir bölüm daha var..
Yorumunuza çok teşekkürler,
selâm ve saygılar..