- 588 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DOSTUM SANAT SİZLER İÇİN. . .
Sanat, duygu ve düşüncelerimizi nasıl etkilemektedir? Sanat karşısında kendimizi nasıl tanımlarız?
Sanatın ne olduğuna yönelik düşüncelerimiz nasıldır?
Sanattan ne anlarız?
Sanat beğenileri nasıl oluşur?
Sanattan nasıl yararlanılır?
Sanattan beklentilerimiz nelerdir?
Sanat, beklentilerimizi nasıl ve hangi oranda karşılamaktadır?
Sanatın duygu ve davranışlarımıza ve davranışlarımızın sonuçlarına etkisi var mıdır?
Sanatın, insanın kendini yenilemesi ve geliştirmesine etkisi var mıdır?
Düşündüğümüzde sorular sormak, cevaplarını vermek gelişmiş insanın ve çağdaş yaşamın en önemli konuları içinde yer almalıdır diye düşünüyorum.
Sanat ile insan arasındaki ilişkiyi düşündüğümüzde bu ilişkinin insanlık tarihi kadar eski olduğunu görürüz. Değişik tür ve biçimlerdeki sanat ile bizler arasında çok büyük, önemli, birbirini tamamlayan ve kopmaz bir bağ-iletişim bulunmaktadır. Sanat ile aramızdaki iletişimin özelliklerini bildiğimizde, onunla sağlıklı bir ilişki sürdürdüğümüzde, sanatın yaşantımızda daha etkin ve olumlu olarak yer alması kaçınılmaz olacaktır.
Plansız, programsız, amaçsız, düşünülmeden yapılan şeylerin sonucunda olumsuzluklarla karşılaşma olasılığımız her zaman yüksektir. Bazı sanat unsurlarının (özellikle de müzik sanatının) bireylerin yaşamlarını sonlandırmaya kadar sürüklediğini duymuşsunuzdur. Bu duruma sebep olan unsur sadece sanat mıdır? Tabi ki de değildir. Bireyler salt zarar görmek amacıyla sanat tercihlerinde bulunmazlar. Bu durumun oluşmasına sebep tüm dış unsurlara rağmen insanın kendisidir.
Sanatsal amaç ve düşüncelerimizin ne olduğunu bilmemiz, bilinçli bir sanat yaşantımızın olması, hem sanat hem de yaşamın diğer yönlerinde bizleri daha sağlıklı kılacaktır.
Sanat tamamı ile bireye özgüdür. Birey, kendine özgü sanatsal yaşantısında, benliğine geçmiş ve kalıplanmış genetik, ailesel, çevresel, toplumsal, bölgesel vb. etkilerin, geçmişte yaşanılan olayların, kültürel birikimlerin farkına varmalı ve gelişmiş bir yaşam anlayışında bulunmayı kendine amaç edinebilmelidir.
Sanat, bireyde harekete geçen psikolojik etkilerle doğrudan ilişki içindedir. Bireyler çoğunlukla eğlenme, dinlenme ve kendilerini değerlendirme (daha az), gerçekleştirme ve bilgilenme amacıyla sanat tercihlerinde bulunabilirler.
Bizler, basit bir genellemeyle, sanatı, sadece hoşumuza gittiği için, sanatın içindeki anlamlar ile kendi anlamlarımız arasında bağ kurarak ya da sanatın teknik unsurlarına göre, bilerek ve düşünerek yaşarız.
İnsanlar için sanat; tüketip yok etmeye, ayrıştırmaya değil, üretip var etmeye, iyiliğe, doğruluğa, güzelliğe, birlikte olmaya, arkadaşlığa, dostluğa yönelik olursa, (“tiyatro; insanı, insana, insanla ve insanca anlatan sanat” tanımında da olduğu gibi) birbirimizi insanca anlayıp insanca yaşayabiliriz.
Dostum sanat sizler için
Ses de
Söz de
Renk de sizin
Şekil de
Sizler için dostum sanat
23 Eylül 2009 - İZMİR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.